ספיקינגפאל הוא הסטארט־אפ הישראלי שהוכרז כמנצח בתחרות "אתגר SEL", שבמסגרתה מיטב יזמי ה־EdTech הישראלים פיתחו פתרונות טכנולוגיים שיעזרו בחיזוק החוסן הרגשי־חברתי של תלמידי ישראל.
אתגר SEL נוסד על ידי עמותת בוגרי 8200, קרן עזריאלי, משרד החינוך וחברת אורקל, מתוך הבנה שהצרכים הרגשיים והחברתיים של תלמידים הם מרכיב מהותי מהיכולת שלהם ללמוד ולהתפתח. אתגר SEL שם דגש על צרכים אלה, ומסייע להם לבוא לידי ביטוי בתהליך הלמידה באמצעות טכנולוגיה מתקדמת.
במסגרת האתגר, שמונה סטארטאפים ישראליים נתבקשו לפתח טכנולוגיות שונות (אפליקציות ותוכנות) שמאפשרות לקיים בכיתות למידה רגשית־חברתית (SEL), וקיבלו מימון ותמיכה כדי לעשות זאת. הטכנולוגיות נועדו לחזק אצל התלמידים מיומנויות שבונות חוסן רגשי: ביטחון עצמי, ויסות רגשי, אמפתיה, הצבת יעדים, שיתוף פעולה ועוד. תלמידי כיתות ז' מעשרות בתי ספר בפריפריה הישראלית למדו איתן במשך שנה שלמה, והתוצאות נמדדו והוערכו.
כעת הוכרז ספיקינגפאל כסטארט־אפ שהשפעתו הייתה הכי גדולה. הוא קיבל פרס בסך מיליון שקל, והטכנולוגיה שלו – לצד טכנולוגיות נוספות שפותחו באתגר – יוטמעו שוב במאות בתי ספר בשנת הלימודים הקרובה.
ספיקינגפאל היא חברת טכנולוגיית־חינוך ישראלית שפיתחה אפליקציה לתרגול הדיבור באנגלית בעזרת סימולטור שיחה מתקדם. כחלק מאתגר SEL נוספה למערכת יכולת לנטר ולפתח מיומנויות רגשיות־חברתיות בקרב המשתמשים תוך כדי למידה. בנוסף, האפליקציה מזהה אצל תלמידים מצוקות בתחום הרגשי־חברתי ומתריעה, והמורים יכולים לטפל אישית, להפנות לצוות הייעוץ ולהקצות שיעורי אנגלית בתחום הרגשי־חברתי.
המורים מנהלים את הלמידה בעזרת לוח בקרה וניהול מתקדם, המציג באופן גרפי וברור את ביצועי הכיתות והתלמידים: ביצועי האנגלית לצד הנתונים הרגשיים־חברתיים. הלוח מאפשר שליחת שיעורי בית כיתתיים או אישיים, לעקוב אחר ביצוע המשימות, רמת הביצוע, השיפור ועוד. לספיקינגפאל מיליוני משתמשים ברחבי העולם.
איל אשד, מנכ"ל ספיקינגפל: "חינוך הוא תהליך חברתי שבו לתקשורת בין אנשים השפעה גדולה על מידת ההצלחה. השילוב של מיומנויות רגשיות־חברתיות בלימודי תחום מקצועי משפר את התקשורת בין התלמיד למורה ובין התלמידים עצמם ומחזק את הקשרים ביניהם. התוצאה היא ירידה במצוקות נפשיות, צמצום התנהגויות מסוכנות ושיפור ההישגים בלימודים, כפי שראינו השנה בהתרגשות רבה באתגר SEL. בעזרת כספי הזכייה נמשיך לקדם את הרכיב הרגשי־חברתי במוצר שלנו ונפיץ את השילוב החדשני בארץ ובעולם".