שיטת ״מפה לאוזן״ הפכה כבר מזמן לאחת מצורות הפרסום היעילות ביותר ואולי הטובה מכולן, מאחר ולהמלצות אישיות יש משקל מיוחד - הן מגיעות ממקורות מהימנים. בזכותן יש סיכוי גבוה יותר שאנשים יאמינו ויפעלו לפי עצתו של מישהו שהם מכירים.
יעל היא שכנה של דני, ובוקר אחד היא התעוררה לבית מוצף במים. לאחר שהבינה כי ככל הנראה מדובר בצינור מים שהתפוצץ, הרימה טלפון בהול לדני לשאול האם הוא מכיר שרברב מקצועי ואמין.
דני שנעזר בשירותיו של שמעון השרברב מספר חודשים קודם לכן, שמר את כרטיס הביקור שלו על המקרר, חייג אליו וסיפר כי יש לו לקוחה פוטנציאלית שהוא מבקש להעביר לו.
בתמורה על ההמלצה ובמידה ויעל אכן תשכור את שירותיו של שמעון, דני ביקש משמעון 12% מגובה התשלום הסופי ששמעון יגבה מיעל.
רק כדי לסבר את האוזן. מחיר ממוצע של תיקון פיצוץ בצנרת גלויה יכול להגיע לסכום של כ- 1,500 שקלים. מחיר תיקון פיצוץ בצנרת סמויה יכול להגיע גם לסכום של כ- 2,500 שקלים.
עכשיו תתארו לעצמכם כי במשך חודש ימים לא שיתפתם המלצה אחת, אלא 5, 10 או 20 המלצות על אנשי מקצוע נוספים מתחומים שונים שיצא לכם להכיר? החשבון ברור, אפשר להגיע לסכומים נכבדים ביותר.
פעולה זו בעצם מאפשרת לכל בעל עסק לחתוך בהוצאות השיווק הרגילות, כך שיתפנה להם כסף שינותב לפיתוחים אחרים, של מוצר, כוח אדם איכותי ועוד.
יתרון נוסף וגדול מאוד עבור בעלי העסקים ונותני השירות הוא, שעבור תשלומי העמלות שהם משלמים לממליצים השונים, הם מקבלים החזר מסוים תחת הקטגוריה בחוק של הוצאות לצרכי שיווק.