כמה רחוק מוכנים ללכת גופים כלכליים חזקים כדי לשמור על האינטרסים שלהם, גם כאשר אלה עומדים בסתירה לטובת כלל הציבור? התשובה, כפי שמעידה מצגת אחת שדלפה בטעות מאחת מקבוצות הלובי החזקות בארה"ב, היא: "רחוק מדי".
אומנם הגבולות בעניין זה לא לגמרי ברורים, אבל גם בארה"ב וגם באירופה קיימים חוקים למניעת הטעיית הצרכנים והציבור, אשר אוסרים במפורש התחזויות מסוג זה - אם אלה נועדו "למכור" לציבור מצג שווא. חוקים כאלה אף הורחבו לא מכבר באמריקה, והם כוללים כעת איסור על פעילויות התחזות אינטרנטיות במדיה חברתית, ולכן הפעילות המתוארת היא לא רק מכוערת ומקוממת, אלא אולי גם בלתי חוקית.
מדינת קליפורניה היא שוק הרכב הגדול ביותר בארה"ב, זו שסובלת מזיהום האוויר החמור ביותר, וגם אחת המדינות המתקדמות ביותר בעולם בכל הקשור לחוקי הגנת הסביבה ולדרישות מיצרני הרכב לצמצום תצרוכת הדלק ופליטת המזהמים ממכוניות. המאבק הפוליטי הלגיטימי בין פעילי איכות הסביבה ובין אלה שמייצגים אינטרסים אחרים מתקיים שם במלוא עוזו מאז שנות ה-70 של המאה הקודמת, ושני הצדדים רושמים מדי פעם ניצחונות. מדינת קליפורניה משקיעה המון כסף בפיתוח פתרונות אלטרנטיביים לשריפת דלק ממקורות אורגניים, וגם הגיעה להישגים ראויים לציון בתחום זה - בין השאר בכל הקשור לתשתיות להנעה באמצעות מימן, גז טבעי וחשמל, כמו גם להפקת אנרגיה סולארית.