ה"פישינג" נעשה זדוני ונפוץ משנה לשנה, אז איך כדי להזהר?

ה״פישינג״ - ניסיון לשלוף מידע אישי מאנשים באמצעות פשיעת סייבר - הופך לזדוני ומתוחכם משנה לשנה. ממה כדאי להיזהר, ומי נותן מענה לאבטחת המידע?

אריאל שפירא צילום: ללא
מתקפת סייבר
מתקפת סייבר | צילום: רויטרס

נהוג לחשוב על טכנולוגיה ככלי חיובי, אבל הטכנולוגיה כידוע גם טומנת בחובה היבטים שליליים כמו פשיעת סייבר, שבאמצעותה נגנב מידע אישי ואף כסף.

אז מה בעצם מניע אנשים להיענות לניסיונות פישינג, שהוא בעצם ניסיון לשלוף מידע אישי מאנשים? ב״אינטל סיקיוריטי״ מיפו כמה גורמים עיקריים:

1. הדדיות: כשאנשים מקבלים ״משהו״ הם נוטים להרגיש מחויבים וכתוצאה מכך להיענות לגורם הנותן.

5. סמכות: אנשים נוטים לשתף פעולה כשדרישה מגיעה מדמות סמכותית. לדוגמה, האקר עשוי לשלוח אי-מייל למחלקת הכספים תוך התחזות למנכ"ל או נשיא החברה.

CyActive הוא סטארט-אפ ישראלי לאבטחת מידע שהוקם ב-2013 ומפתח טכנולוגיה ייחודית לחיזוי ולזיהוי של תוכנות זדוניות במערכות ממוחשבות על מנת למנוע פרצות אבטחה חמורות. לאחרונה נרכשה CyActive על ידי ענקית התשלומים העולמית PayPal, שכבר הכריזה על הקמת מרכז מחקר ופיתוח נוסף בישראל, שיתמחה בתחום אבטחת מידע.

תגיות:
סייבר
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף