האפליקציה יודעת לזהות את מילות המפתח שהמשתמשים הגדירו, אפילו כשהיא סגורה, ותפעל בהתאם. היא פועלת עם כל הגורמים הרלוונטיים, כמו מד"א, משטרה, מכבי אש חברת החשמל, חברות פרטיות ומוקדים עירוניים לפי מיקום. במקרה של מצב מצוקה, ניתן להפעיל את האפליקציה על ידי שקשוק המכשיר הטלפון, לחיצה מחוץ למסך הנעילה, לחיצה על כפתור הסלפי או אפילו בדיבור בשפה חופשית.
בעזרת שימוש בטכנולוגיות של בינה מלאכותית, המערכת לומדת את דפוסי ההתנהגות של המשתמש, ובודקת שהכל כשורה כאשר היא מזהה התנהגות חריגה. במידה והמערכת לא נענית, היא יודעת להזעיק עזרה באופן עצמאי. המערכת יודעת להעריך את הסכנות הקיימות, והמפתחים ממשיכים בפיתוח כדי לצמצם אפשרות של טעויות.
פיילוט ראשוני של האפליקציה התקיים בגני ילדים של עיריית אופקים והוכתר כהצלחה, כאשר נתפס פדופיל בעקבות דיווח בזמן אמת של גננת ששהתה בחצר הגן עם הילדים. בנוסף, הסטרט אפ הקים בשטח המגרשים האולימפיים בריו מוקד קריאות מצוקה. החברה עומדת בפני חתימת הסכם עם ספקית התקשורת הגדולה ביותר בארה"ב ומספר מדינות וערים בדרום אמריקה ומובילה פרויקט במימון המשרד להגנת המולדת של ארה"ב והמשרד לביטחון פנים הישראלי עבור מגיבים ראשונים - שוטרים, כבאים, אנשי הצלה ולוחמים.