המערכת החדשנית תתריע בפני הנוסעים מתי הרמזור מתחלף לאדום ויש לעצור, וכן תספק לנהג שממתין באור אדום התרעה קולית זמן קצר לפני תחילת האור הירוק בכיוון נסיעתו.
מטרת הניסוי אותו מובילים פרופ' הלל בר-גרא, ד"ר אבינועם בורובסקי ופרופ' גלעד רביד מהמחלקה להנדסת תעשייה וניהול, היא לבחון את השפעת יישומי תקשורת רמזור-רכב על התנהגות נהגים ולבחון את ההשפעות של כך על התנהגות הנהגים בפועל. במהלך הפיילוט בכבישי באר שבע הנהגים ייסעו במסלול ברחובות מצדה - יהודה הלוי - המשחררים - רגר, יתנסו בשימוש במערכת, כאשר ההתנהגות שלהם בפועל תתועד כל העת, והם יתושאלו על השימוש בה.
"המערכת נבדקה במחקר מקדים שבוצע בסימולטור נהיגה באוניברסיטת בן-גוריון, ונמצאה בעלת פוטנציאל גבוה מאד הן מבחינת צמצום המעברים באדום והן מבחינת שיפור האחידות בתגובות הנהגים", מסביר פרופ' בר-גרא את התרומה של המערכת להגברת הבטיחות בדרכים. "היישום שמתריע על תחילת האור הירוק ברמזור יתרום לצמצום הזמן האבוד בתחילת הירוק, ועל ידי כך לשיפור היעילות של הצומת ולהפחתת העומס בכבישים. כמו כן יישום זה עשוי למנוע בלבול בין ירוקים לכיווני פנייה שונים". המחקר מתבצע בשיתוף עם משרד התחבורה, עיריית באר שבע, חברת Autotalks וחברת וימאזור.