ההנחיות החדשות מחייבות את בעלי העסקים למנוע עד כמה שאפשר מגע בחנויות ולנהל רישום ומעקב אחר קונים ומשלוחים. חברת טיימינג (Timing), מחממת TerraLab ביוקנעם, פיתחה פלטפורמה לניהול, ניתוב ואופטימיזציה של אנשי שירות מבוססת בינה מלאכותית.
טיימינג מאפשרת לספקי שירות אוטומציה מלאה של תהליך קביעת קריאות השירות וקבלת ההזמנות, שיבוץ האדם הנכון ביותר למשימה ויצירת מסלולים יעילים ומהירים עבור הצוות בשטח.
עקב המצב השיקה החברה שירות חדש המאפשר לכל חנות, מכולת או סופר גדול להקים ולתפעל מערך משלוחים בתוך יום אחד. החברה תספק שליחים על פי דרישה, נוסף למערכת אוטומטית לניהול השליחויות ותזמון יום ושעת המסירה.
דבר נוסף שהקורונה גרמה לנו הוא החשש ממגע, לא רק עם אנשים - גם עם משטחים. חברת אונווגו (Onvego) פיתחה פלטפורמה המאפשרת יישום של פתרונות דיבור למכשירים ואפליקציות.
הטכנולוגיה של החברה מסייעת בהפעלת מכשירים מגוונים באמצעות קול, החל במכונת הנשמה, הפעלת קיוסקים של שירותים עצמיים, מעליות, כספומטים, מכונות דלק וכלה במכונות שתייה ועוד. כך למשל אפשר להפעיל קופה בחנות באמצעות קול, במקום שמוכרים שונים ייגעו בה אחד אחרי השני, אפשר להפעיל מערכת רישום במוסדות ממשלתיים ללא מגע וכדומה.
בעיקר חשוב להשתמש בכך במקום ציבורי שבו מגע רב של משתמשים שונים. בעקבות הקורונה עלה הצורך בניטור ומעקב אחר קונים, בעיקר בקניונים או במרכזים מסחריים. חברת אינטראפוזישן (IntraPosition), מחממת TerraLab, מפתחת מערכות לאיכון וניווט בתוך מבנים.
בתקופה זו, הטכנולוגיה מאפשרת תחקור אפידמיולוגי אוטומטי, שאם מתגלה שחולה קורונה בילה בקניון למשל, יש אפשרות לדעת בדיוק מי נחשף אליו וכך לבודד רק את מי שנדרש. כדי לאפשר זאת, על כל מבקר ועובד בקניון לענוד שבב קטן, כצמיד או על דש הבגד.
חשוב לציין כי אין צורך בטלפון סלולרי, כפי שאולי נדרש מפתרונות מבוססי אפליקציה בעלי דיוק נמוך. המערכת שומרת את נתוני המיקום של השבבים לאורך זמן, כך שבמקרה הצורך אפשר לחזור אל מסד הנתונים ולעשות תחקיר אוטומטי, מקיף ומדויק. חשוב לציין שהנתונים האישיים של המבקרים מוצמדים לתג רק במקרה של חשיפה לחולה, כך שיש שמירה מרבית על פרטיות המבקרים.