דוחות שונים שפורסמו בתקופה האחרונה הדגישו את מה שהיה ברור לישראלים רבים - תקופת הקורונה, שכללה בין היתר שלושה סגרים ואינספור בידודים, השפיעה בצורה קשה מאוד על הילדים בגילאים השונים. המצב מדאיג לא רק את ההורים של הילדים, אלא גם את צוותי ההוראה שאינם מודעים למצבם הרגשי של התלמידים - בשל הלמידה מרחוק.
אחד הפתרונות האפשריים לבעיה זו, היא אפליקציה ישראלית בשם SeeMe, המחברת את המורים לעולמם הרגשי של הילדים. במסגרת השימוש ביישומון, פרי שיתוף פעולה של חברת מרמנת מקבוצת טלרד יחד עם ד"ר אריק טאיב (פסיכולוג ילדים) ולבנת ארניאס, התלמידים ממלאים, בעזרת אימוג'י, שאלון העוסק במצבם החברתי והרגשי. בתום המענה על השאלון, המורה של כל אחד ואחת מהתלמידים יקבל את הניתוח של התשובות - ויוכל להחליט האם יש מקום להתערבות הצוות החינוכי במצב.
צפריר הוסיף כי "התשובות של התלמידים, לצד המפה אותה יצרו, מאפשרים את בניית המרחב הכיתתי, ולאחר שהתוכנה מעבדת את הנתונים מכלל תלמידי הכיתה, המורים מקבלים נקודת מבט רחבה על מצב הכיתה מבחינה חברתית-רגשית, וכן בנוגע לכל תלמיד ותלמידה מבחינה רגשית: לאיזה ילדים הוא קרוב, איך היא מרגישה כלפי ילדים מסוימים, האם זה ילד בודד שאין לו חברים. כל המידע מעובד בלחיצת כפתור וניתן להשוואה בין מפות שונות. המורים מקבלים גם המלצות ונתונים המאפשרים להם כיצד לטפל באופן נקודתי בכל תלמיד ותלמידה".
"SeeMe מאפשרת לצוות בית הספר להיות חשוף לרגשות הילד סביב אירועים שמשלבים את המרחב הבית ספרי עם המרחב הווירטואלי וכך לטפל נקודתית בבעיות ואם יש צורך ליידע את ההורים", ציין צפריר, "האפליקציה מעניקה למורה מעין 'דלת כניסה', המאפשרת קיום שיחות מותאמות, פעולות ותוכניות שונות הקשורות למצב החברתי-רגשי של תלמידי הכיתה".
לדבריה, המערכת נותנת למורים, יועצים ומנהלים הצצה לעולם הרגשי של התלמידים. "זהו כלי נוסף המאפשר לנו לשמוע דווקא את הקולות שאנחנו לא שומעים ביומיום, במיוחד בכיתות בהן יש 30 תלמידים ויותר, דבר שמקשה להגיע לכל אחד ואחת מהן באופן אישי, והמערכת עוזרת בזה", הדגישה, "באחד המקרים, הבחנו בזכות המערכת בתלמיד שקט מאוד שחש בודד בכיתה, וכשבחנו את השאלון ראינו שהוא היה רוצה להתחבר עם שני תלמידים מהכיתה. הצלבנו את הנתונים, והתברר כי התחושה שלהם היתה הדדית - אז החלטנו לתת להם משימה קבוצתית בה פעלו ביחד".
היא שיתפה במקרה נוסף בו המערכת סייעה לצוותים החינוכיים: "תלמיד שבמפה הכיתתית שלו ניתן לראות שהוא מאוד מקובל וכריזמטי, ציין בשאלון כי אינו מרוצה בכיתה, והמפה כללה כעס על מספר רב של ילדים. מחנכת הכתה, בהדרכת היועצת, לקחה את הילד לשיחה בה התגלה כי הוריו של התלמיד החליטו על פרידה, המריבות בבית קשות ואת הכעס הזה התלמיד מביא לכיתה".