האם קניות ברשת פוגעות במסחר הפיזי, בחנויות? תקופת הקורונה גרמה לזינוק גדול בשווי של חברות משלוחים מבוססות אפליקציה, כך טוען קון פאוולס, פרופסור לשיווק באוניברסיטת נורת'איסטרן בארצות הברית. כך למשל הוא מביא כדוגמה את אפליקציית המשלוחים הגדולה בעולם Delivery Hero, שההזמנות דרכה הוכפלו מאז פרוץ המגפה. 

אחת ממתחרותיה, Instacart, הוסיפה לשורותיה 300 אלף עובדים בחודשיים. בדירוג הגלובלי של חברת 'BrandZ, פלטפורמת הקניות המקוונת Meituan הגדילה את ערכה ב-27% והיא שווה היום 24 מיליארד דולר. גם אפליקציות למשלוחי אוכל גרמו לצמיחת תחום המסחר המקוון.

השאלה ששואל פאוולס היא האם נותני השירות עצמו מרוויחים מהמסחר המקוון. מסחר מקוון הוא ערוץ מכירות עצמאי, מה שעשוי לגרום לקניבליזציה של המכירות הפיזיות בגלל המשיכה של הצרכנים לרכוש בדרכים אלטרנטיביות. עם זאת, ערוץ המכירות הפיזי עשוי גם להרוויח מהמכירה ברשת בגלל הגדלת האזור בו נמצא בסיס הצרכנים ולהגדיל את שווי המותג. 

באותה מידה, גם הרווחים יכולים לצמוח או לקטון, לאור השינוי בעלויות מול תחרות גוברת. פאוולס בדק רשת מסעדות סינית בעלת 35 סניפים שהצטרפה לפלטפורמת מכירות אונליין. הוא גילה שהמהלך פגע ברווחים של הרשת בטווח הקצר, אבל לאחר זמן מה יש שיפור בתוצאות העסקיות, גם של המכירות הפיזיות במסעדה עצמה.