שרי האוצר של ארגון הכלכלות המתועשות שנועדו בלונדון בסוף השבוע, גיבשו רפורמה במערכת המיסוי העולמית, כחלק ממאבק בהימנעות מתשלומי מיסים. התוכנית כוללת מס חברות גלובלי של 15%. בעוד ענקיות טכנולוגיה שעשויות להיות מושפעות מכך בירכו על המהלך, ארגון "אוקספם" טען כי העלאת שיעור מס החברות המינימאלי ב-15% "נמוך מדי" מכדי לחולל שינוי. 

העסקה שהוכרזה בסוף השבוע בין נציגי המדינות ארצות הברית, בריטניה, צרפת, גרמניה, קנדה, איטליה ויפן, יחד עם האיחוד האירופי, עשויה לגרום לזרימתם של מיליארדי דולרים לממשלות, כך שיוכלו לשלם את החובות שצברו במהלך התפשטות הקורונה. קנצלר האוצר הבריטי, רישי סונאק, שאירח את מפגש הפסגה במדינתו, אמר כי "ההסכם ייצור מערכת הוגנת המתאימה למאה ה-21".

ההסכמה שגובשה כללה עיקרון לפיו חברות בינלאומיות יחויבו בשיעור תשלום מס מינימלי של כ-15% בכל מדינה בה פועלות. עם זאת, ארגוני צדקה טענו: "זה אבסורד שוועידת G7 טוענת ל'תיקון' מערכת המיסוי העולמית, על ידי קביעת שיעור מס חברות מינימלי, הדומה לשיעורים שגובות מדינות כמו שוויץ, סינגפור ואירלנד", אמרה מנכ"לית אוקספם, גבריאלה בוצ'ר. "הם מציבים רף נמוך עד שחברות יכולות פשוט לחמוק ממנו". 

מנכ"ל ארגון "מערכת מיסוי הוגנת" כינה את העסקה "נקודת מפנה", אך הצטרף לטענות לפיהן העסקה איננה הוגנת. "עלינו להבטיח את יתרונות הרעיון של שיעור מס מינימלי, כך שההכנסות יופצו בצורה הוגנת ברחבי העולם", כך אמר לרשת BBC. 

תנאים לכך שחברות בינלאומיות ישלמו מיסים במקום בו פועלות, יחולו בקרב חברות גלובליות עם שיעור רווח של לכל הפחות 10%. זאת, כאשר כ-20% מכל רווח יעבור למדינות בהן פועלות, כך לפי הודעת ה-G7. עם זאת, ההסכם טרם נחתם באופן סופי, וצפוי לעלות לדיון בפני מדינות ה-20G במפגש שיתקיים בחודש הבא בנוכחותן של סין והודו.