ביום שלישי חנך שר החוץ יאיר לפיד את שגרירות ישראל באבו דאבי. במהלך ביקורו ההיסטורי של שר החוץ באיחוד האמירויות, חתמו שר החוץ המקומי, השייח עבדאללה בן זאיד ושר החוץ לפיד על הסכם לשיתוף פעולה כלכלי ומסחרי בין המדינות.

ימים ספורים לפני כן נפגש איתן נאה, שגריר ישראל באיחוד האמירויות, עם חברי משלחת התעשיינים שביקרה באמירויות ובראשה נשיא התאחדות התעשיינים ד״ר רון תומר. המשלחת ערכה סדרת פגישות עם ראשי המשק באבו דאבי במטרה לייצר שיתופי פעולה בין היצרנים הישראלים ליצרנים ואנשי עסקים מהאמירויות.

לא מעט אנשי עסקים ישראלים לבטח ימצאו עצמם טסים לאמירויות בתקופה הקרובה. מאחר שדובאי כבר הפכה למיינסטרים בקרב הישראלים, הגיע הזמן להכיר גם את אבו דאבי, עיר הבירה של איחוד האמירויות הערביות ושל האמירות הגדולה ביותר בה - אמירות אבו דאבי.

יצאנו לשם כדי לבדוק אילו אפשרויות ניצבות בפני אנשי עסקים שיגיעו וירצו לשלב ביזנס ופלז'ר ואולי גם לצרף את בת או בן הזוג והילדים.

הפינוק והיוקרה
כעבור 2:45 שעות טיסה בלבד בקו הישיר של חברת התעופה Etihad Airways, שהחלה את טיסותיה לישראל באפריל האחרון, תגיעו לשדה התעופה של אבו דאבי. לאחר שתעשו בדיקת קורונה בשדה התעופה, תורשו לצאת החוצה ולהתחיל את ההיכרות עם המקום.

זו תיפתח - בחודשי הקיץ לפחות - במפגש ראשון עם טמפרטורות שרק האילתים בינינו רגילים להן (44־48 מעלות). חרף השוק הראשוני, בסופו של דבר לומדים להסתדר גם עם החום.

באיזה מלון ישנים? אפשר כמובן להתמקם באחד המלונות המפוארים בעיר עצמה, אבל יש גם אפשרות אחרת. במרחק של רבע שעה משדה התעופה של אבו דאבי תמצאו את האי התיירותי יאס איילנד (Yas Island), המשתרע על שטח של 25 קמ"ר, ובו מלונות מפוארים וגם מגוון אטרקציות עטורות פרסים.

אפילו הכלב מוזמן
לקבוצת אמסלם טורס יש בימים אלו שיתוף פעולה ייחודי עם יאס איילנד, למטרת שיווקו של האי. "אנו נרגשים להשיק באופן רשמי את חבילות הנופש האטרקטיביות שלנו ליאס איילנד אבו דאבי, המסתמן כיעד החם הבא בקרב הישראלים", אומר יעקב אמסלם, הבעלים והמנכ"ל של קבוצת אמסלם טורס.

"יש התעוררות של הזמנת חופשות בחודשי יולי־אוגוסט ובחגי תשרי, ואנו מעריכים כי הביקוש יזנק גם בחודשי החורף, בשל היותו יעד חם ונוח במיוחד. חוויית האירוח כוללת מלונות מפנקים, חופים מרהיבים ואין־ספור אטרקציות ייחודיות לכל המשפחה".

בשטח האי יש שמונה מלונות. W Abu Dhabi הוא אחד הבולטים בהם  (5 כוכבים, רשת מריוט), והייחוד שלו הוא במיקומו מעל מסלול מרוצים ומעל המרינה שבה עוגנות יאכטות של בעלי ממון.

במלון, ששטחו 3,500 מ"ר, יש 499 חדרים מיוחדים וגם סוויטות מפוארות. גודלו של חדר סטנדרטי הוא כגודלה של דירת שני חדרים ממוצעת, והוא מאובזר בכל מה שרק תוכלו לדמיין.

מחלון החדר נשקף מסלול המרוצים, שעוד נגיע אליו בהמשך. גודלה של WOW, סוויטת הפאר,  הוא 409 מ"ר, והיא נפרשת על שתי קומות וכוללת בריכה פרטית.

במלון תמצאו בריכה מרשימה, מסעדות וברים, והעיצוב שלו משלב אלמנטים רבים מתחומי הים והדיג, משלח ידם של תושבי המקום, לפני שגילו את הנפט. המלון מאפשר להביא גם כלבים לנופש, ובמקרה שתרצו לנוח מהם לזמן מה - יהיה  מי שידאג לטפל בהם.

מפני שאנו חיים בתקופה שהקורונה עדיין נוכחת בה, ההקפדה על נהלים ניכרת בכל מקום. כלל העובדים והאורחים במלון עוטים, ללא יוצא מהכלל, מסיכות, בכל פינה יש עמדות חיטוי, הישיבה בספות בלובי מוגבלת לשני אנשים וגם במסעדה המפורסמת של המלון - Garage - מקפידים שלא יישבו יותר מארבעה סועדים סביב שולחן אחד.

מלון בולט ומפואר נוסף באי הוא Hilton Abu Dhabi Yas Island, הממוקם בקו הראשון למים. נוסף להם  יש שישה מלונות ברמות אירוח שונות, השייכים לרשת Yas Plaza Hotels.

ממדינות ירוקות בלבד
תמהיל התיירים שמגיעים לאי הוא מגוון ומורכב מתושבים מאיחוד האמירויות ומאורחים מרחבי העולם. בימי שגרה הם מגיעים מאנגליה, מרוסיה, מטורקיה, מערב הסעודית, מהודו, מאירלנד ועוד.

בעידן הקורונה המצב שונה מעט מכיוון שהכניסה לאבו דאבי מותרת רק לתיירים ממדינות ירוקות. תושבי האמירויות המבקרים באבו דאבי חייבים להציג בדיקת pcr שנעשתה ב־24 השעות שקדמו להגעתם, גם אם הם מחוסנים.

אל אבו דאבי הגעתי בימים שבהם משרד הבריאות הישראלי פרסם אזהרת מסע חמורה לאיחוד האמירויות הערביות, אולם ההקפדה היתרה על הנהלים שם נסכה בי ביטחון. העובדים בבתי המלון, כך נאמר לי, מחוסנים בשתי מנות של החיסון הסיני, וגם עוברים פעם בשבוע בדיקת pcr לקורונה.

בבתי המלון, ובכל מקום אחר כמעט, תתקשו למצוא עובדים מקומיים. את תפקידי השירותים ממלאים מהגרי עבודה המגיעים ממדינות כמו הודו, מצרים וסרי לנקה.

אומנם לפני הטיסה הורו לי מפורשות להקפיד על לבוש צנוע, ללא חצאית מיני וללא גופיות, אך בבתי המלון שבהם ביקרתי ראיתי הכל מהכל: נשים מוסלמיות עטויות חג'אב שחור וגברים בגלביות לבנות, ולצדם תיירות בשמלות מיני, בחולצות נטולות שרוולים ובכפכפים.

עם זאת, בחלוקה הפנימית בין האמירויות, אבו דאבי נחשבת לשמרנית יותר ביחס לדובאי, למשל, אך אין לכך השפעה רבה מדי על תיירים מהמערב.

חודשי השיא של התיירות באבו דאבי הם אוקטובר־אפריל, שבהם הטמפרטורות נוחות יחסית לעומת חודשי הקיץ. החודש המבוקש והיקר ביותר השנה במלון W הוא דצמבר, אז ייערכו באי אירועי Formula 1 - Abu Dhabi Grand Prix, ואורחי המלון יוכלו לצפות בחלק מהמסלול ממרפסת חדרם.

גרנד פרי אבו דאבי, מרוץ מכוניות המתקיים כחלק מאליפות פורמולה 1 מאז שנת 2009, מעורר עניין רב באי, וכולל גם הופעות של אומנים בינלאומיים.

מחיר חבילה לימי הפורמולה, כולל טיסה ישירה לאבו דאבי, העברות וארבעה לילות במלון W בין התאריכים 8־12 בדצמבר, על בסיס ארוחת בוקר, מתחיל ב־5,100 דולר לאדם בחדר זוגי סטנדרטי (לפי מחירי אמסלם טורס).

עוד לפני הפורמולה 1
עד שיתחיל הגרנד פרי, חובבי הרכב והאקסטרים המגיעים ליאס איילנד יכולים להשתעשע במכוניות יוקרה מסוגים שונים, והמסלול כאמור סובב גם את מלון W. את המכוניות הללו אפשר לשכור ב־Yas Marina Circuit - המשמש כמוקד של עולם הספורט והבילוי באיחוד האמירויות.

במרינה ממוקם מתחם DRIVE YAS, ובו מכוניות יוקרה. עבור נהיגה של 20 דקות באסטון מרטין, למשל, תיאלצו להיפרד מ־1,800 דירהם (כ־1,600 שקל). נהיגה של 15 דקות בפרארי 458 GT תעלה 4,200 דירהם (כ־3,730 שקל). "הכל כבר מוזמן כמה ימים טובים קדימה.

נהיגה על מכוניות יוקרה (צילום: אילנה שטוטלנד)
נהיגה על מכוניות יוקרה (צילום: אילנה שטוטלנד)

לא תוכלי למצוא עכשיו רכב פנוי", מחייך אליי מנהל המקום. אך אל דאגה, אם המחירים הללו חורגים מתקציבכם, תמיד תוכלו להתנחם במתחם הקארטינג במקום, שבו מחירי המכוניות נגישים הרבה יותר.

משהו ללבוש
Yas Mall, הקניון הגדול ביותר באבו דאבי, מציע מגוון של יותר מ־400 מותגים בינלאומיים, ובהם מותגי פרימיום רבים וכן מתחמים של בתי קולנוע, מסעדות ובתי קפה. החנויות בקניון מעוצבות בקפידה, ואפשר למצוא בו הכל מכל: אופנה, קוסמטיקה, מוצרים לילדים ועוד.

המחירים ברוב החנויות אינם זולים, בלשון המעטה. הקניון מעוצב בקפידה, מבריק בניקיונו, מלא אנשי ביטחון ואנשי תחזוקה המפטרלים ללא הרף ודואגים לשמור על הרמה, מכל הבחינות.

כל מי שנכנס למקום, וכן למקומות מרובי מבקרים נוספים, מצולם, והסדר שולט. בנוגע לעטיית מסיכות יש משמעת ברזל. בסיבוב בן כמה שעות בקניון לא נתקלנו באדם אחד שהיה ללא מסיכה או שעטה אותה חלקית. כמו כן, בכל פינה בקניון יש אין־ספור מתקנים לחיטוי ידיים, והעובדים בשירותים מנקים כל תא ברגע שמישהו יוצא ממנו.

ל־Yas Mall חזרנו 48 שעות לפני הטיסה ארצה. בפעם הזאת לא למטרת שופינג, אלא כדי לערוך בדיקת קורונה במרפאה שממוקמת בו. כל עוד לא שונו ההנחיות, אי אפשר לטוס חזרה לארץ ללא  הצגת בדיקת קורונה שלילית.

כדי שאפשר יהיה לבלות באבו דאבי גם בימי הקיץ שבהם הטמפרטורה משתוללת, הוקמו ביאס איילנד מתחמי אטרקציות מקורים וממוזגים המתאימים לכל המשפחה.

אחד מהם הוא עולם הפרארי - Ferrari World - פארק שעשועים מקורה עטור פרסים בהשראת פרארי, הכולל את פורמולה רוסה, רכבת ההרים המהירה בעולם, הדוהרת במהירות של 240 קמ"ש. נוסף לכך יש אין־ספור אטרקציות לגילים שונים, גם לילדים קטנים.

אפשר לשבת באחת המסעדות שבמקום או להיכנס לחנויות המוצרים הממותגים של פרארי. תמורת תשלום נוסף יש אפשרות לנהוג בפרארי אמיתית לצדו של נהג מקצועי או לשבת לצדו של הנהג.

המחיר תלוי בדגם הרכב, ונע בין 895 דירהם (כ־794 שקל) ל־1,135 דירהם (כ־1,007 שקלים) לנהיגה בת 20 דקות כשהנהג יושב לצדכם. נסיעה של 20 דקות לצדו של הנהג נעה בין 595 דירהם (כ־527 שקל) ל־837 דירהם (כ־742 שקל).

רגע לפני שתעלו לפרארי ידאגו לעשות לכם בוק לצדו של הרכב. בסוף הנסיעה תקבלו למזכרת שתי תמונות וגם דיסק המתאר את הנסיעה עצמה (כלול במחיר).

אטרקציה נוספת באי, המושכת אליה מבקרים רבים, היא .Warner Bros World Abu Dhabi - פארק שעשועים המעיר לחיים גיבורי־על כמו באטמן, סופרמן, וונדר וומן, לצד דמויות אנימציה כמו טום וג'רי, באגס באני וסקובי דו. במקום יש עשרות אטרקציות מגוונות לכל המשפחה, מסעדות רבות ומתחמי שופינג. כדי שלא תתאמצו מדי, בחלק מהאטרקציות במתחם יש עובדים שתפקידם הוא ללחוץ במקומכם על המשאבה של נוזל החיטוי.

אוהבים לטפס או לרחף? CLYMB Abu Dhabi הוא מרכז הרפתקאות מקורה המציע חוויית צניחה חופשית לילדים ולמבוגרים וכן קירות טיפוס ברמות שונות,  בהם גם כאלה שיכולים לשמש ילדים מגיל 3 ומעלה. אם אתם חשים עצמכם מקצוענים, תוכלו לנסות את קיר הטיפוס שגובהו 42 מטרים.

קיר טיפוס באבו דאבי (צילום: אילנה שטוטלנד)
קיר טיפוס באבו דאבי (צילום: אילנה שטוטלנד)

באוקטובר צפויה להיפתח באי אטרקציה מקורה נוספת - דיסני על הקרח.
אחת האטרקציות המבוקשות באי היא Yas Waterworld Abu Dhabi. פארק מים ענקי שגרף פרסים רבים, ויש בו אין־ספור מגלשות ואטרקציות כמו רכבת מים באורך 300 מטרים.

במרחק של כ־20 דקות מיאס איילנד נמצא האי Saadiyat Island, שבו ממוקם Louvre Abu Dhabi - מוזיאון לאומנות ותרבות. ללובר אבו דאבי עיצוב אדריכלי ייחודי ויש בו גלריות רבות המציגות יצירות מרחבי העולם, בדגש על יצירות המגשרות בין אומנות המזרח לאומנות המערב.

המוזיאון נחנך בנובמבר 2017, לאחר שהקמתו אושרה בפרלמנט הצרפתי בשנת 2007 ונחתם הסכם שיתוף פעולה בין ממשלת צרפת לעיר אבו דאבי.

פארק המים Yas Waterworld (צילום: אילנה שטוטלנד)
פארק המים Yas Waterworld (צילום: אילנה שטוטלנד)

אם החלטתם לנסוע לאבו דאבי עצמה (35 דקות מיאס איילנד), מומלץ לבקר במסגד שייח' זאיד המרשים, הנחשב לאחד מעשרת המסגדים הגדולים והמפוארים בעולם.

כדי להיכנס למסגד, ואפילו רק כדי לצלמו מבחוץ, יש להקפיד על לבוש צנוע: שמלות ארוכות לנשים ומכנסיים ארוכים לגברים. נוסף לכך, מומלץ לבקר בארמון האומה (Qasr-Al-Watan), ואל תוותרו על הצצה במלון הפאר Emirates Palace, שאי אפשר להישאר אדישים למראהו.

חשבון בבקשה
ועכשיו למחירים. "במסגרת המוצר שאנו מציעים בימים אלו, ילדים עד גיל 12 (ילד אחד על כל מבוגר) יוכלו להתארח במלון ובאטרקציות עטורות הפרסים באי ללא עלות (מלבד תשלום על מחיר כרטיס הטיסה) עד ל־30 בספטמבר 2021", אומר ליאם פינדלי, מנכ"ל Experience Hub אבו דאבי.

מחירים לדוגמה של קבוצת אמסלם טורס לחודש אוגוסט:
אדם בחדר זוגי סטנדרטי במלון W: החל מ־969 דולר (כולל טיסה ישירה לאבו דאבי, 4 לילות על בסיס ארוחת בוקר, העברות וכניסה לשלושה פארקים). אותה חבילה, על בסיס חצי פנסיון, תעלה החל מ־ 1,145 דולר לאדם.
בהילטון יאס איילנד מחיר לאדם בחדר זוגי מתחיל מ־799 דולר (כולל טיסה ישירה לאבו דאבי, 4 לילות על בסיס ארוחת בוקר, העברות וכניסה לשלושה פארקים). אותה חבילה, על בסיס חצי פנסיון, מתחילה ב־870 דולר לאדם.בבב

הכותבת הייתה אורחת של חברת Experience Hub Abu Dhabi וקבוצת אמסלם טורס