זה הסכום הלא ייאמן שקיבל עובד קבלן שסבל מגזענות בזמן שעבד בטסלה: בית המשפט הפדרלי בסן פרנסיקו קבע כי ענקית הרכב של היזם המיליארדר אילון מאסק, טסלה, מחויבת בפיצויים בסכום יוצא דופן לעובד לשעבר של החברה, שטען כי התייחסו אליו באופן בזוי בעבודה, וסבל מהתנכלות בעלת רקע גזעני.

דיאז, עובד קבלן לשעבר בחברת טסלה, גויס לשורותיה דרך חברת השמה בשנת 2015, וסבל תדירות מאווירת עבודה עוינת, שבה, על פי עדותו בפני בית המשפט, חבריו לעבודה השתמשו בכינויים מעליבים כדי להשמיץ אותו ועובדים שחורים נוספים במפעל, לרבות ביטויים כמו: "תחזור לאפריקה". כמו כן, העובדים הותירו כתובות גרפיטי גזעניות ברחבי מקום העבודה ובשירותים.

מכונית טסלה בתוך מנהרת ה''לופ'' (צילום: רויטרס)
מכונית טסלה בתוך מנהרת ה''לופ'' (צילום: רויטרס)

עורך דינו של התובע דיאז, ג'יי ברנרד אלכסנדר: "הצלחנו לשים את חבר המושבעים בנעליו של התובע. כשנציגיה של חברת טסלה הגיעו לבית המשפט הם ניסו לשכנע את השופט והמושבעים בכך שהם מקפידים על מדיניות 'אפס סובלנות' ובכך מילאו את חובתם. חבר המושבעים נפגע רק מניסיון השכנוע לבדו, וטען כי בטסלה גילו אפס אחריות".

על פי ידיעה שפורסמה בעיתון הכלכלי בלומברג, חבר המושבעים שפסק באותו משפט, חייב את החברה לשלם לעובד סכום של 130 מיליון דולר ועוד 7 מיליון דולר נוספים על עוגמת הנפש שנגרמה לו מעצם קיום ההליך המשפטי נגד הענקית הפיננסית.

בטסלה בחרו להגיב דרך רשומת בלוג שהם פרסמו, ובה נמסר כי הוסכם על ידי העובדים (שלושה מהם אף העידו במשפט כעדי ראייה) ששימוש בקללות גזעניות במקום העבודה הוא דבר לא ראוי, אך עם זאת הם עשו זאת מתוך הרגשה "חברית" ואלו נאמרו לרוב בין עובדים ממוצא אפרו-אמריקני.