חברת הסטארט-אפ "Technologies CropX", מובילה עולמית בפתרונות לניהול דיגיטלי של חוות חקלאיות, הודיעה היום (רביעי) על התחלת שיתוף פעולה עם חברת ג'ון דיר (John Deere), המתמחה בפיתוח וייצור כלים כבדים למגוון תעשיות וביניהן חקלאות. במסגרת שיתוף הפעולה, לקוחות CropX יוכלו לחבר את מערכת ניהול החוות של CropX (CropX Farm Management System), למערכת המידע של ג'ון דיר (John Deere Operations Center) ולאפשר בכך העברת נתונים דו-כיוונית בין המערכות.

הפונקציונאליות המורחבת תאפשר למשתמשים לצפות מתוך מערכת ג'ון דיר בתובנות של המערכת של CropX, לרבות נתונים מחיישני קרקע כמעט בזמן אמת. כן היא תאפשר למשתמשים לייבא נתוני שדה מהמערכת של ג'ון דיר למערכת CropX ולפשט הגדרת השדות במערכת שלה.

תומר צח, מנכ"ל CropX, מסר: "אנחנו מאוד נרגשים ממערכת היחסים הנרקמת עם ג'ון דיר. פוטנציאל הגידול שנובע ממערכת היחסים הזו הוא אדיר מבחינתנו. שיתוף הפעולה הצמוד והאינטגרציה עם ג'ון דיר מאפשרים לנו להביא ערך רב ללקוחות ג'ון דיר ולחשוף את היכולות של המערכת שלנו לקהל לקוחות גדול מאוד".

האינטגרציה עם מערכת ג'ון דיר הופכת את השימוש ב-CropX לקלה ונוחה יותר עבור החקלאים" מסר פול קופר, מנהל ב-Greenway Equipment, מפיץ של מוצרי ג'ון דיר שמשתמש במערכת לניהול החוות של CropX. הם יוכלו לנתח נתוני שתילה, יישום, יבול וכן נתוני לחות בכל רחבי החווה ולשפר את יעילות ההשקיה. ההסכם עם ג'ון דיר הוא הסכם נוסף בשורה ארוכה של הסכמים עם חברות אג-טק ודאטה שמערכותיהן מתחברות למערכת ניהול החוות של CropX ומאפשרות למשתמשים לייבא נתוני שדות וחוות ממערכות צד ג' וביניהן: Reinke Irrigation, WeatherLink ו-Climate FieldView". 

CropX מציעה פתרון המשלב תוכנה וחומרה ומספק תובנות מבוססות דאטה לחקלאים ביותר מ-50 מדינות. המוצר של קרופקס מסייע לחקלאים להגדיל יבול עם פחות משאבים: פחות מים, פחות דשן, פחות כימיקלים, פחות אנרגיה ופחות כח אדם. המערכת של קרופקס תומכת באופן מלא ב- 75 סוגים שונים של יבולים.

נוסף על הצמיחה האורגנית שלה, CropX רכשה בשנתיים האחרונות שלוש חברות סטארט-אפ בתחומה: דאקום ההולנדית (Dacom Farm Intelligence), חברה אירופאית מובילה שפיתחה מערכת ייחודית לניהול ריסוס ולהגנה על יבולים חקלאיים מפני מחלות ומזיקים, CropMetrics מנברסקה, ו-ReGen מניו זילנד. בעקבות הרכישות קרופקס מחזיקה משרדים כיום ב-4 יבשות שונות. CropX מעסיקה כיום 80 עובדים ברחבי העולם: 30 בישראל, ו-50 באירופה, אוסטרליה, מקסיקו וניו זילנד. החברה מתכוונת לגייס עובדים נוספים שיתמכו באתגרי הצמיחה שלה.