למרות שמומחים אומרים כי וריאנט האומיקרון גורם לתסמינים קלים, עדיין קיים חשש שהמספר ההולך וגדל של המקרים עלול להוות עומס גדול על בתי החולים והמרפאות הקהילתיות. אף שרבים מתסמיני זן האומיקרון דומים לאלה של הזנים שקדמו לו, יש לו גם כמה תסמינים שבכל זאת אופייניים לו יותר, אחד מהם - כך עולה מעדויות שהולכות ומצטברות מחולים - הוא סחרחורות.

מחקרים עדכניים שופכים לאט לא מעט אור על ההערכה שסחרחורת עלולה להיות סימן אזהרה לאומיקרון, ולא מעט מטופלים התלוננו על כך שחוו זאת בזמן המחלה. מחקר שפורסם בחודש שעבר בספרייה הלאומית לרפואה בארה"ב והמכונים הלאומיים לבריאות דיווח על שכיחות סחרחורת בקרב חולי COVID-19 רבים. החוקרים ציינו שסחרחורת שכיחה יותר מתסמינים אחרים המרמזים על קורונה.

מחקר קודם שפורסם בספטמבר 2020 כבר הצביע על נוכחות סחרחורת כביטוי קליני של קורונה. אך צוות החוקרים שמאחוריו אמר כי לא מדובר בסימפטום מפתיע מכיוון שהמצב הפיזיולוגי קשור לזיהומים ויראליים.

שפעת (צילום: ingimage ASAP)
שפעת (צילום: ingimage ASAP)

בנוסף, הרשימה של התסמינים המוכרים על ידי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) אינה כוללת סחרחורת. הרשימה מזכירה כאבי ראש ובחילות אך אינה מזכירה תחושת עילפון, חולשה או חוסר יציבות. מכיוון שהתסמין אינו מזוהה כסימן אופייני לקורונה, הרופאים נוטים להתעלם מכך בהשוואה לסימנים אחרים. אבל עכשיו, לאחר שהתברר שאומיקרון גורם לתסמין זה ברוב החולים, מומחים קוראים לכולם - רופאים וחולים - להיות מודעים לתסמינים לא ספציפיים כמו סחרחורת.

על פי שירותי הבריאות הלאומיים (NHS) בבריטניה, נגיף הקורונה גורם ל"תחושת סחרחורת או תחושת תנועה שונה המכונה לעתים קרובות ורטיגו". בנוסף, לדבריהם, זיהום הקורונה עלול לגרום למטופל להרגיש סחרחורת כאילו הוא עומד להתעלף. שני הביטויים אומנם נוטים להופיע בשלב הזיהום החריף, אך עם זאת, הם עשויים לצוץ גם במהלך תקופת ההחלמה או כחלק מתסמיני קוביד ארוך.