מנכ"ל רשת מלונות ישרוטל ליאור רביב התייחס היום (שלישי) בריאיון לענת דוידוב ב-103FM למצוקה בענף המלונאות אשר מחריפה מיום ליום, וסיפר על התחושות הקשות בעקבות המצב: "האירוע הזה מוחק את כל מה שעשינו".

אלו ימים מסבכים לענף התעופה, כמה מפוטרים יש בענף של בתי המלון?
"אני יכול להגיד על ישרוטל , אנחנו מעסיקים בדרך כלל 5,500 עובדים ולהערכתי יש לנו היום 4,700 עובדים בחל"ת. כל כוח העובדה של החברה נמצא כרגע בחל"ת, אין לנו עובדים בכלל, 21 בתי מלון סגורים שנסגרו בהדרגה . זה משבר שלא ידענו מאז ומעולם ואנחנו מתמודדים איתו עכשיו".

זה משהו שכל העולם לא ידע או לפחות ב-100 השנים האחרונות. כמעט מאה אחוז מהמלונות נסגרו
"להערכתי היום אין אף מלון פתוח".

יש מלונות שפתוחים לצרכי אשפוז של מבודדים, נכון?
"כן אבל זה לא נקרא מלון פתוח, זה לא תיירות".

המדינה משלמת?
"נכון, המדינה משלמת מעט מאוד. זה לא נחשב מלון פתוח, זה מלון סגור. אני מניח שההוצאות שוות להכנסות. העסק סגור לחלוטין".

למי אתם פונים? מה אתם עושים? 
"קודם כל חייבים להקל עלינו, אנחנו מצפים שחברה כמונו שנמצאת במשבר קריטי, שהממשלה תכניס את היד לכיס ותיתן תמיכה. אנחנו לא מסכנים, בסך הכול הייתה לענף התיירות פריחה בשנים האחרונות, עבדנו יפה מאוד אבל האירוע הזה מוחק את כל מה שעשינו ואנחנו נכנסים לעולם חדש. אנחנו לא יודעים לאן אנחנו הולכים. הדאגה העיקרית שלנו היא קודם כל לעובדים שלנו, אחרי זה לספקים שלנו, ואחרי זה לעתיד העסק. אנחנו לא ידועים מה יהיה ביום שאחרי ולכן אנחנו מצפים שממשלת ישראל תתגייס לטובת הכלכלה בכלל, לטובת התיירות שנכנסה ראשונה למשבר הזה, חברות התעופה היו הראשונות, אנחנו הגענו מיד אחריהם, חשבנו שעוד נוכל להפעיל את המלונות בהתכנסות של אלפי אנשים, נאחזנו בקרנות המזבח, סגרנו מלון אחר מלון ועכשיו בעצם הכול סגור".

זה ברור שביום שאחרי אנשים לא ירוצו ישר לבתי מלון
"אנחנו לא יודעים איך נצא מזה, זה אומר שכרגע העסק סגור לגמרי ,יש לנו הרבה מאוד סימני שאלה, אלפי עובדים שלא עובדים ויש לנו הרבה מאוד התעסקות עם הנושא של העובדים שלא עובדים. אנחנו מטפלים כמיטב יכולתנו בעובדים של ישרוטל, זה לא מצב פשוט. כדי שהעסקים האלה, ענף התיירות בכלל וישרוטל בפרט, יוכלו להמשיך להתקיים, ממשלת ישראל במקום לשבת על הגדר להתמהמה ובדומה למקומות אחרים שהבינו שיש פה בעיה והכניסו את היד לכיס ופה זה לא קורה, עושים דיונים ודיונים, ולא קורה שום דבר, למה מחכים?"

רשות המיסים אמרה שהמצב לא הוכרז כמצב חירום, מה דעתך על כך?
"רשות המסים יודעת לגבות נהדר כל השנים. אז אני אומר לך שזה הרבה יותר גרוע ממלחמה, עברנו ממלחמות ואינתיפאדה וזה הרבה יותר גרוע ממלחמה. מעולם לא היה מצב שכל המלונות סגורים, כלום לא עובד, אפס הכנסה, הוצאות יש. אנחנו מצפים שיקרה פה משהו, שיעשו משהו, שיגידו משהו, עוד לא יקבלנו שום דבר. אני חושב שמתייחסים לענף התיירות באופן על גבול המזלזל, אבל לא רק לענף התיירות. הגיע הזמן שישבו באוצר ויתחילו לעשות פעולות כדי לתת תמיכה למשק הזה".