ראש הממשלה בנימין נתניהו, יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר החינוך יואב גלנט החליטו היום (חמישי) כי מערכת החינוך לגיל הרך, גני הילדים, וכיתות א'-ד' (כולל הצהרונים) וי"א-י"ב יפעלו במתכונת רגילה בימי הסגר, במקום עד השעה אחת כמתוכנן, תחת המגבלות שפעלו עד כה. כזכור, ביקורת רבה נשמעה על החלטת הממשלה מאתמול.

בהמשך להחלטה, אמר נתניהו: "לאחר התייעצות שקיימתי היום עם שר הבריאות ושר החינוך, החלטנו שגני הילדים, כיתות א׳-ד׳ וכיתוב י"א-י"ב ימשיכו במתכונת הלימודים הרגילה. עשינו את זה קודם כל כדי שהתלמידים הללו לא יפסידו לימודים, ושנית, גם כדי להקל על ההורים. בזמן הזה אנחנו הופכים את ישראל לאלופת העולם בחיסונים. אתמול חיסנו 65 אלף אזרחים, ועד סוף השבוע הבא אני מקווה שנגיע ל-100 אלף חיסונים ביום. אני רוצה להגיד לכם שהשילוב של מבצע החיסונים האדיר מצד אחד, וסגר קצר ומהיר מצד שני, מאפשר לנו לצאת מהקורונה וכנראה שאנחנו נהיה המדינה הראשונה שתצא תוך כמה שבועות מהקורונה. ברכה גדולה".

נתניהו בהצהרה על הלימודים בזמן הסגר

גלנט פרסם בחשבון הפייסבוק שלו, לאחר ההחלטה: "החינוך לפני הכל - לראשונה מערכת החינוך תישאר פתוחה במהלך הסגר ובכך נקבע והתייצב סדר עדיפות לאומי נכון. ילדי הגנים, תלמידי כיתות א׳-ד׳ ותלמידי יא׳-יב׳ ילמדו במתכונת הרגילה במוסדות החינוך, ללא הגבלת שעות. תלמידי ה׳-י׳ יעברו ללמידה מלאה מרחוק למשך תקופת הסגר, אמשיך לפעול כדי להחזיר גם אותם ללמידה בבתי הספר".

הוא הוסיף: "בתיאום עם משרד הבריאות ביטלנו גם את הגבלת השעות לפעילות מוסדות החינוך עבור כל מי שנמצא בבתי הספר בתקופת הסגר. האמון במערכת החינוך נשען על התנהגותם האחראית והמקצועית של המנהלים, המורות, המורים והגננות ועל מערך ניטור ושליטה יעיל אשר מסייע באיתור, בידוד ומעקב אחרי כל תלמיד ועובד הוראה אשר התגלו כחיוביים לנגיף".

בתוך כך, יו"ר נעמת, חגית פאר, אמרה: "טוב שהממשלה תיקנה ההחלטה ההזויה שקיבלה רק אתמול- המחסור בנשים בצמרת קבלת ההחלטות הורגש כאן. השרים לא באמת מבינים המשמעות של סגירת מערכת החינוך שפוגעת בראש ובראשונה בנשים ובילדים. מדובר בבשורה חשובה למאות אלפי הורים וילדים בישראל - חבל רק שהחלטות מתקבלות כאן באופן שרירותי ובדרך שמשגעת את הציבור".

בין אלו שמתחו ביקורת על הממשלה, סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו, ציפי ברנד, פנתה לנתניהו בשם העירייה, בבקשה להפיל את גני הילדים כסדרם וללא שינוי, גם בתקופת הסגר. במכתבה, ציינה כי גני הילדים עובדים בקפסולות סגורות מהשעה 7:30 בבוקר ועד השעה 14:00 או 16:30 אחר הצהריים. על כן, לדבריה, "אין סיבה 'להעניש' את ציבור ההורים, בסגירת הגן באופן שרירותי. השעה שנקבעה לסיום יום הלימודים מנותקת מהמצב בפועל מהשטח. מדובר בקושי בלתי סביר שמושת על ההורים והדבר יגרום לאי ציות ציבורי מוחלט. מצ"ב המכתב שנשלח".

ראש עיריית בת-ים, צביקה ברוט, הביע גם הוא את התנגדותו להחלטת הממשלה לפתיחת הגנים בעירו עד השעה 13:00, והודיע כי בוחן אפשרויות משפטיות להפעלת הגנים בשעות הרגילות. הוא קיים דיון עם הצוותים המקצועיים והורה להפעלת הגנים בשעות הרגילות, זאת לאחר שבבת-ים לא היו שום התפרצויות קורונה במערכת החינוך מאז החזרה ללימודים לפני חודשיים. הוא אמר:  "ההחלטה מוזרה, ולא ניתן לה יד. אם גני הילדים גורמים לתחלואה, צריך לסגור אותם, ואם הם לא, אז אין היגיון לסגור אותם באמצע היום ולהכניס את ההורים למצוקה". 

יו"ר ועדת החינוך במרכז המועצות האזוריות וראש המועצה רמת הנגב, ערן דורון, הצטרף גם הוא למאבק וטען: "שוב מתקבלות החלטות מנותקות בלי קשר לשטח. לסגור את מערכת החינוך עד 13:00, כאשר גני הילדים מסיימים את יום הלימודים ב-14:00 ומעונות היום מסיימים עם אותו הצוות אחרי הצהרים היא חלמאות. לסגור שוב את כל הילדים ובני הנוער בכיתות ה'-י', כאשר אחוז התלמידים המאומתים בגילאי היסודי והעל יסודי עומד על כשליש האחוז, ללא מענה חברתי, ריגשי ולימודי, ללא קשר לצבע הרשות המקומית ובניגוד לעמדת משרד החינוך, היא בגדר אבסורד".

גם ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה ומנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים בשיבא, פנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי ואמר: "בפתחו של הסגר, הצוותים הרפואיים מתוחים עד דק. אנא פעל כדי שהמסגרות החינוכיות עבור ילדינו, ילדי הצוותים הרפואיים, יפעלו הפעם באחריות הרשויות המקומיות גם בשעות הצהריים (צהרונים), מרגע הטלת הסגר, כדי שנוכל למלא את משימותינו בראש שקט".

מארגון 'יציגים' לעובדי ההוראה בישראל נמסר: "יפה בן דוד ורן ארז מפקירים את עובדי ההוראה בישראל. בזמן שכל אזרחי מדינת ישראל יישמרו על בריאותם בבית מחשש להדבקות בנגיף, מאות אלפי עובדי הוראה יופקרו ויישלחו לבתי הספר וגני הילדים ללא הגנה וללא חיסון. ההסכמה של יפה ורן להחריג את מערכת החינוך בזמן הסגר, היא שערורייתית ומציגה זלזול בוטה בחיי ובבריאות עובדי ההוראה בישראל".