השף חיים כהן שוחח היום (חמישי) עם גדעון אוקו ב-103FM שיתף בתחושותיו על המצב: "הדיבורים על סגר אין ספק שהם עושים סוג של נזק מצד אחד, מצד שני אני חייב להודות, אי אפשר להתעלם מזה אי אפשר לא לדבר על זה אבל להוציא הודעות 'על הפרק', 'יהיה לא יהיה', זה קצת חבל, זה מזיק מאוד אפילו". 

כהן התייחס לעלייה בתחלואה ואמר כי "משהו נבלם ואני חושב, אני רואה אותי, למה אני מסתכל על הקהל שלי. אני מקפיד ללכת על מסכה, המשפחה שלי מקפידה, העובדים שלי כולם עם מסכה ומחוסנים והקהל מבין, זה נכון שחלק לא מקבל את זה שחזרנו לאירוע הקודם, אנשים עצבניים וחלק מגיבים בכעס ואפילו באלימות אבל אין מה לעשות".

"התחלנו לבדוק, הקהל יצטרך להבין את זה. אנחנו הישראלים ממהרים לחגוג כאליו האירוע נגמר וצריך פה הסברה שהייתה חסרה בזמנו בשנה שעברה, לא שרה"מ יעלה ויגיד מה עשה ומה לא עשה, אלא מסביר לאומי שיעלה כל יום 10 דק' ויעדכן את הציבור בלי פאניקה בלי המלצות כמו שרה"מ ממליץ", הוסיף. 

בהמשך, אמר השף כי שר האוצר לשעבר ישראל כ"ץ "עשה עבודה טובה בעניין הפיצויים", אולם כעת, "העלו באותה נשימה את ההודעה שלא יהיה פיצוי. אני חושב שהדבר הזה שאנחנו אומרים שצריך ללמוד לחיות עם הקורונה שאף אחד לא יודע. הדבר הכי דחוף כרגע או אחד הדחופים שהממשלה תגבש תוכנית איך חיים עם קורונה גם בכזה וירוס שאנחנו לא מכירים מבלי לסגור את המשק. איך המשק לא ייפגע".



כהן שיתף גם בהלך הרוח בעולם המסעדנות בעולם ושיתף כי "אבל אני רואה שבחלק מהמדינות החליטו לפתוח וזהו. יש לי חבר שחזר מקופנהאגן ואמר 'תשמע יש משמעת ציבורית של מאה אחוז, איפה שצריך לשים מסכה שמים, איפה שמכניסים רק שלושה אנשים יש תור ואנשים מחכים', לנו קצת קשה עם זה. אנחנו עם אופי אחר".

"דרושה הנהגה, הסברה, תוכנית לשנים הקרובות איך חיים עם קורונה ומצד שני גם הציבור חייב להישמע להוראות ולהבין שאין אנרכיסטיות בדבר הזה", הוסיף. 

בסיום, חשף כהן כי עדין לא הצליח לגייס עובדים לכל המסעדות ואמר כי "זה עדיין משבר, אני חושב שזה ייקח קצת זמן אנשים כנראה כמו שאומרים שיש תקופת צינון כנראה שאלה לא עבדו שנה שלמה צריכים תקופת צינון מהבטלה. לא יודע אם זה מצחיק או עצוב אבל זה המצב".