כמדי יום, דידי הררי שב לאולפן 103fm לתוכנית הצהריים התוססת שלו. בפתח התוכנית הראשונה של השבוע, דידי התייחס להלוויתו של המשורר, הסופר והמחזאי יהונתן גפן שהלך לעולמו בשבוע שעבר. 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"סורי שהרסתי לכם את ההלוויה של אבא": שירה גפן מגיבה לביקורת

תחילה, חשף: "הרשת סערה במשך כל סוף השבוע הזה מתמונות וסרטונים שיצאו מההלוויה של יהונתן גפן ז"ל. מעבר לכל ההספדים מסביב והשירה והכול, מה שכולם מדברים עליו, והרעש - הוא על שירה גפן, בתו של יהונתן גפן, שהייתה בהלוויה עם חולצה שחורה שכתוב עליה 'אין דמוקרטיה עם כיבוש'".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"הרשת זועמת, הודעות מכל כיוון, וגם שירה עצמה עונה להם: 'סורי שהרסתי את הלוויה של אבא שלי. כשהאדמה בוערת אין יותר צדדים וכל המקומות כשרים למחאה. אני בטוחה שזו הדרך של אבא שלי והוא לא היה מתנגד'", הוסיף דידי.  

עוד אמר: "אני לא מכיר את שירה גפן, ואתם יודעים גם שמבחינת הדעות אני לא במקום הזה, אבל מה אתם רוצים ממנה? מה אתם רוצים משירה גפן? זו הלוויה של אבא שלה. הבחירה הייתה של רשתות השידור למיניהן לסקר את הלוויה, אבל הלוויה של אבא שלה, של אבא של שירה, ובלוויה הזאת היא יכולה ללבוש מה שהיא רוצה".

"היא יכולה ללבוש חולצה צבעונית אם בא לה, עם סמל השלום, היא יכולה ללבוש חולצה שהכיתוב עליה 'תשוחרר טיבט מהסינים הכובשים', היא יכולה ללבוש חולצה שכתוב עליה, 'אלכסנדר הגדול היה קטן', או 'הפועל תל אביב אימפריה', או 'להוציא את הגזים מקוקה קולה'. בקיצור, הבנתם", הדגיש.

המשיך, ואמר: "היא יכולה להיות עם איזו חולצה שבא לה. זו הלוויה של אבא שלה, כי הרי אם לא היו מסקרים את הלוויה, לא הייתם יודעים מה היא לבשה. המון הלוויות קורות מדי יום, אף אחד מאיתנו לא יודע מה החולצות של אותן משפחות".

"אחרי כל הלאומיות ההזויה, יהונתן גפן הוא אבא של אביב, נטשה ושירה, ורק שלהם, וההחלטה איך להופיע בלוויה - היא אך ורק שלהם. אף אחד מאיתנו לא יכול להתערב או לומר משהו, ואם אנחנו לוקחים חלק בהלוויה הזו, זה רק כי יש בנו הערכה או צער על יהונתן גפן עצמו שהלך לעולמו. כל השאר זה שלהם, וממש לא עניין להתעסק בו", הסביר.

"תתביישי טלי גוטליב"

בהמשך אמר: "יותר חשוב אולי לשים לב לדברים שאמרה טלי גוטליב שמתהדרת בתואר חברת כנסת, ש'יהונתן גפן מסמל שתיינות, סמים ופריצות'. אני חושב שהתשובה של אביב גפן אליה מגלמת הכול, 'תודה לטלי גוטליב שהעניקה מימד חדש למושג ניחום אבלים'".

"שאפו לאביב גפן על התגובה הכל כך איטליגנטית, ותתביישי טלי גוטליב שאין לך גבולות ואין לך מחסומים על הדבר הזה שנקרא פה, שעליו היית צריכה לשים שומרים", סיכם.