לפני שהפך למשורר הלאומי או לפלמ"חניק יפה הבלורית והתואר, חיים גורי היה ילד רגיש לעתים בודד שגדל בבית מאופק, תחת משקלו של סוד. גורי היה צבר תל אביבי שלא מצא את עצמו בהווי החקלאות החלוצית, כשנחת באירופה לאחר השואה, המפגש עם השורדים שינה את חייו לתמיד.

במקביל הגיעו גם השירים ובעקבותיהם הפרוזה והכתבות העיתונאיות גם סרט אחד "המכה ה-81" שהיה מועמד לאוסקר. מופע ספרותי מוסיקלי "עשוי מאותיות" (השואב את שמו משירו של גורי "ראיתי שמי דלקה") יתקיים בבית אבי חי בירושלים ב-10 במאי (20:30).

המופע עובר בתחנות חייו של המשורר חיים גורי האיש שהיה "עשוי מאותיות" ונפרד מאיתנו לפני כ-חמש שנים. במופע, בהנחייתה של יובל שרף, ישתתפו אמיר דדון, אייל תלמודי, גל דה פז ומעיין ליניק. בניהולו האמנותי של אבישי חורי וקריינות ששון גבאי.

בימי ראשון בשבוע (20:00) מקיים בית אבי חי סדרת מפגשים "חיים על המדף" עם  חוקרת הספרות בלהה בן אליהו שמשוחחת בזום (ללא עלות ובהרשמה מראש) עם סופרות וסופרים על יצירותיהם סביב מעגל השנה ומועדי ישראל. 

הסדרה נפתחה אמש בשיחה מרגשת עם הסופר חיים באר ועסקה במפגש המחודש עם אביו שנפטר לפני כששים שנים, כפי שמובא גם בספרו האחרון "צל ידו". במפגשים הבאים בהנחיית בן אליהו, יתארחו הסופרת גלית דהן קרליבך שתדבר על ספרה החדש "מזל יתומה" לקראת ל"ג בעומר (7.5), הסופר חיים וייס על ספרו "ספרים מחוקים" לכבוד יום ירושלים (14.5) והסופרת אורלי קסטל בלום על ספרה "ביוטופ" לרגל חג השבועות (21.5)

 לצד אירועי הספרות מתקיימים בבית אבי חי גם אירועי מוסיקה ובראשם  הסדרה "סיפורים במונו" בהנחיית יואב קוטנר היוצא בעקבות ענקי הזמר הישראלים. המופע הפותח החודש "עצמאי בשטח" משירי מאיר אריאל". 2.5 בבית אבי חי ובזום.

בסוכות 1987 יצא מאיר אריאל לחרוש את הארץ במיניוואן, והופיע בכל חור  כדי לנסות לפרוץ אל התודעה הרחבה. להרפתקה האריאלית הצטרפו שלושה יוצרי קולנוע, שהפכו אותה לסרט "מסע הבחירות של מאיר אריאל". מאז עברו יותר מ-30 שנים ואריאל הפך לאייקון של המוזיקה הישראלית. 

סיפורים במונו מקדיש מופע חגיגי משיריו של  הצנחן והמוזיקאי החד-פעמי, בהשתתפות שניים מהנגנים שליוו אותו ב"מסע הבחירות": יהודה עדר ויואב קוטנר, שגם ינחה את האירוע ובהשתתפות לאה שבת, איה זהבי פייגלין, רז שמואלי, איתן גדרון והנגנים הוד שריד (תופים) וגילי מאיר (גיטרה). המופע ילווה בקטעי וידיאו נדירים מהארכיון של קוטנר. 

"עולמי עם שחר" - מחווה הרפתקנית לאביהו מדינה בג'אז סול ומוסיקה שחורה בהשתתפות קרולינה, אוריאל הרמן ואלרי חמאתי שישירו על הבמה 

מיצירותיו של חתן פרס ישראל  "שבחי ירושלים", "הפרח בגני" "אל תשליכני" ועוד בעיבודים וצבעים מוסיקליים  של ג'אז R&B  ומוסיקה שחורה. (4.5 ב-21:00) 

עוד בסיפורים במונו: "עד העונג הבא )(חלק ב') יואב קוטנר בעקבות ענבל פרלמונטר. 9.5 בזום.

מפגש עם דקלה  ב-16.5 בבית אבי חי ובזום.

מסע בעקבות להקת הבילויים ב-23.5 בזום.

"ערב של יום בהיר" יואב קוטנר בעקבות אפרים שמיר . 30.5 בזום.