במוצאי השבת זכתה נועה קירל במקום השלישי והמכובד מאוד באירוויזיון 2023 בליברפול, זאת לאחר ביצוע מרשים של שירה "Unicorn" על במת התחרות הגדולה והמפוארת. יניב דורנבוש, שליח "וואלה" לאירוויזיון, הביא בריאיון לאיריס קול, רדיו 103fm את הלך הרוח מהערב הדרמטי והמרגש, ושיתף בסיפורה המרגש של אחותו, שנפטרה מסרטן, שבשצה הוא העניק חווה מרגשת לנועה קירל.

למה דווקא נועה קירל עשתה לנו את זה במיוחד?
"קודם כל, המון שנים לא שלחנו את הכוכבת מספר אחת באותו רגע נתון. זאת אומרת, גם שמות גדולים, או שהם היו שמות גדולים קודם, או שהם הפכו לשמות גדולים אחר כך. דנה אינטרנשיונל, כששלחנו אותה ב-2011, היא כבר לא הייתה כמו דנה של 1998, וב-1998 זו הייתה דנה של ההתחלה. זו פעם ראשונה מזה באמת המון שנים שאנחנו שולחים את הכוכבת מספר אחת. מן הסתם זה יוצר עניין".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

אני חושבת שהיה פה גם מצב ביטחוני מסוים ונורא רצינו לראות איך אנחנו כובשים קצת את העולם בחזרה ומפיצים אור. והיה את ה'יצביעו לנו-לא יצביעו לנו', 'בבקשה שננצח', 'אנחנו צריכים משהו מגניב שיקרה', נכון?
"נכון. יש פה גם עוד דבר. דגל ישראל, בניגוד להרבה דגלים אחרים בעולם, הוא יוצר איזה משהו אצל אנשים. אצלנו הרבה פעמים הוא יוצר פחד להסתובב איתו ברחובות אירופה, ואצל אנשים זה 'אוקיי, זה הדגל הזה של ישראל, משהו קורה שם עם הפלסטינים. זה משהו רע', וזה לא היה. היו הרבה מאוד ישראלים ברחובות ליברפול שהסתובבו ממש בגאווה עם הדגל. נועה בעצמה, כמעט לא היה איזשהו אירוע עם עיתונאים שהיא לא התאספה בדגל, והיא אמרה, 'זו הגאווה שלי. יותר מהכול, הניצחון הגדול שלי זה שאני מייצגת את המדינה בכבוד כזה'. זה היה חלק מזה. היא לא הסתירה בשום שלב את הגאווה שלה במדינה. ואם הזכרת, אם יצביעו לנו או לא, השנה נוספה נקודת הצבעה חדשה - 'שאר העולם'. כלומר, כל מי שלא נמצא באירופה, ישראל ואוסטרליה, יכול היה להצביע".

זה הימם אותי שבשביל להצביע היית צריך להכניס פרטי כרטיס אשראי. אם הייתי עכשיו נדרשת להכניס פרטי כרטיס אשראי, זה כבר היה מטריד אותי.
"הטריד, ועדיין, מי קיבל 12 נקודות משאר העולם? איזו מדינה קטנה במזרח התיכון מוקפת אויבים?"

יניב דורנבוש ואחותו ז''ל (צילום: פרטי)
יניב דורנבוש ואחותו ז''ל (צילום: פרטי)

בסדר, אבל אני מתארת שבגלל העניין הזה היו הרבה פחות הצבעות, שזה היה מסורבל, מסובך
"אי אפשר לדעת כמה הצבעות היו, זה נתון שנשמר בסודי סודות".

חבל
"נכון. עם כל זה, המדינה שקיבלה את מלוא ההצבעות מ'שאר העולם' זאת ישראל. נועה ניצחה ב'שאר העולם', כלומר, בכל מדינה שלא משתתפת באירוויזיון, ונועה קיבלה את 12 הנקודות מזה. אז 'אנטישמיות ולא אוהבים אותנו וכולנו רוצים אותנו בים'".

נורא התרגשתי לשמוע את הסיפור האישי שלך.
"קצת לפני האירוויזיון, אחותי מאוד אהבה חדי קרן, וכשפורסם שלשיר קוראים 'יוניקורן', היא הביאה לי את אחת מהבובות שלה ואמרה שאת הבובה הזאת היא רוצה שאני אביא לנועה, ושאני אחזיר אותה חתומה. אמרתי לה, 'אני מגיע לשם כעיתונאי, אני לא עושה דבר כזה. גם זו לא פליטת ריאליטי, זו הכוכבת הכי גדולה שלנו', ואז היא נתנה לי את אחד המבטים המפורסמים שלה ואמרה לי, 'אתה לא אומר לא לחולת סרטן'. אחותי הייתה חולת סרטן, היא לא החזיקה מעמד לאירוויזיון".

בת כמה היא הייתה במותה?
"היא כמעט הגיעה ל־43".

זה היה סרטן מהיר?
"שנתיים וחצי כמעט נמשך הסיפור הזה".

כמה זמן לפני הנסיעה שלך היא נפטרה?
"ממש שלושה שבועות לפני".