מחר (שלישי 6.6) מציינים בישראל את יום ה"בליינד דיי". השנה מארחת הכנסת את המרכז לעיוור בישראל במסגרת אירוע מיוחד שיתקיים בירושלים, הכנס "לא רואים ממטר - אירוע להעלאת המודעות לציבור האנשים עם לקויות ראייה ועיוורון".  

יום ה"בליינד דיי", הוא יום ההזדהות עם ציבור האנשים עם עיוורון ולקויות ראייה והשנה הוא נערך באודיטוריום הכנסת במסגרת אירוע מיוחד אותו יזם המרכז לעיוור בישראל והוא מתקיים בשיתוף עם חברות הכנסת אתי עטיה ודבורה ביטון. 

במסגרת האירוע  יוצגו יצירות אומנות של אומנים עם עיוורון ולקויות ראייה, יתקיימו משחקי שחמט בין שחקנים עם עיוורון ולקויות ראייה ובין הח"כים, השרים ועוזריהם הפרלמנטריים, תתקיים הופעה של הזמרת מורן מזוז, תתקיים הרצאה קצרה על אודות סיפור חיים מעצים של מונירה עלי, אישה הנעזרת בכלב נחייה, תתקיים הופעה של הסטנדאפיסט אביחי שלי, אדם עם עיוורון ויוקרן סרטון דוקומנטרי קצר על אודות זיו כהן , אישה עם לקות ראייה (ביתה של חה"כ דבורה ביטון).

המרכז לעיוור בישראל הינו ארגון הגג של עשרות ארגונים ועמותות המטפלים והמספקים שירותים לציבור האנשים עם עיוורון ולקויות ראייה בישראל, ציבור המונה כ-24,000 איש. הכנס מתקיים במטרה להגביר את המודעות לצרכים של ציבור האנשים עם עיוורון ולקויות ראייה, שתוביל לחקיקה בנושאים: ניידות, תעסוקה ושירותים מיוחדים.

עו"ד זוהר הלוי, מנכ"ל המרכז לעיוור בישראל אומר: "אנחנו לא נותנים למגבלה להגביל אותנו. אנחנו רק צריכים הזדמנות שווה, זה הכל. את כל היתר נעשה לבד. התרומה שלנו לחברה אינה פחותה מתרומתו של כל אדם אחר משום שאנחנו בוחנים את הדברים לא בהיבט הויזואלי אלא במהות ובעומק שלהם. באופן טבעי אנחנו עסוקים בתוכנו של הקנקן".

עו''ד זוהר הלוי, מנכ''ל המרכז לעיוור בישראל (צילום: עמית הלוי)
עו''ד זוהר הלוי, מנכ''ל המרכז לעיוור בישראל (צילום: עמית הלוי)