המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בטכניון חיפה, בנה תוכנית ייחודית לרגל חודש הקריאה, בסימן מחווה לספריו ולשיריו של יהונתן גפן ז"ל. מדי שבת במהלך חודש יוני, ייערך מסע ייחודי בחלל, עם הקלאסיקות של גפן שכולנו שגדלנו עליהן: הכוכבים הם הילדים של הירח – מסע במערכת השמש בעקבות הירח וכוכבי הלכת בשילוב הדגמות מדעיות מרתקות, רעמים וברקים - מופע מפתיע, חוויתי וסוחף אל הפיזיקה של האור והקול, אני אוהב את השמש ואת הירח - מי מקיף את מי ובכמה זמן? סדנת יצירה שמש-ארץ-ירח ועוד הפתעות.

מסביב לירח במדעטק חיפה  (צילום: רענן טל)
מסביב לירח במדעטק חיפה (צילום: רענן טל)

יוסי אני, מנכ"ל מדעטק: "כל פעילות מקורית של מדעטק, בהיותנו המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל, מתמקדת בהנגשה של מידע באופן מסקרן ומרחיב דמיון, וכדי לקרב אליהם ילדות וילדים, תוך כדי הסרת מחסומים חברתיים, תרבותיים ואישיים, שלצערנו עדיין קיימים. בין אם בחודש הקריאה, שבוע הספר או בכל יום אחר בשנה, אנחנו מעודדים חשיבה עצמית, עצמאית ומקורית ומשקפים לילדות ולילדים את היותו של המדע שזור בכל תחומי חיינו. לא יכולנו להתעלם מלכתו של אחד מגדולי הדור, יהונתן גפן ז"ל, ולתרומתו האדירה לתרבות. מצאנו דרך לחבר בין יצירותיו, שמדברות לליבם של כל כך הרבה ילדים ומבוגרים, לבין הלב של המוזיאון, וזוהי דרכנו להוקיר אותו".

הכבש השישה עשר, 1979 (צילום: שמואל רחמני)
הכבש השישה עשר, 1979 (צילום: שמואל רחמני)

עוד במדעטק מרכז חדשנות אינטראקטיבי חדש, בו מתקיימת הקרנה רב חושית ומהפנטת בתערוכת מערכת הדם, התנסות בתכנון עיר העתיד והכרת המצאות מתקופת הגלגל ועד בכלל, עשרות תערוכות קבע, מאות מוצגים אינטראקטיביים להפעלה עצמית במגוון עצום של נושאים מדעיים מרתקים, פארק מדע פתוח, המאפשר התנסוּת פעילה במוצגי ענק הממחישים עקרונות מדעיים, מבוך חדש ומאתגר, חדר בנייה בלגו ומתחם התנסות לגיל הרך, המשלב משחקים עם חוויית הבנה מדעית-טכנולוגית.

מדעטק חיפה. רחוב שמריהו לוין 25, חיפה. לשעות הפעילויות והמופעים יש להתעדכן באתר המוזיאון. מומלץ לשריין מקומות ולרכוש כרטיסים מראש דרך אתר האינטרנט במחיר 80 ₪ לכרטיס. מחיר ברכישה ישירה בקופה: 89 ₪ לכרטיס. עד גיל 5 הכניסה חינם. הנחות במועדונים השונים.