מזה 18 שנים שהמכללה האקדמית עמק יזרעאל והסטודנטים בחוג לתקשורת מפיקים את פסטיבל "שובר מסך", שנחשב לאחד האירועים התקשורתיים הגדולים בישראל. אבנר ברנהיימר ודפנה לוסטיג, יוצרי "מקיף מילאנו" (יחד עם יאיר פרי ונוי כרמל) סיפרו בכנס ל"מעריב אונליין" על העבודה על הסדרה וגם על המשפט של שפרה קורנפלד, נגד נועה קירל, שעורר סערה.

ב-29 בנובמבר 2022, כאן חינוכית הכריזו כי הם מתכוונים ליצור עונה רביעית לסדרת הנוער. "נורא כיף לראות שאוהבים את מה שעשית ואני מקווה שניתן להם עונה רביעית נהדרת", אמר ברנהיימר. "אנחנו בתוך הכתיבה של העונה הרביעית עכשיו של 'מקיף מילאנו'. זה קצת אפילו מוזר לבוא לדבר על העונות הקודמות כי אני בתכלס די שכחתי, אבל אני מקווה שיהיה טוב".

מה מצפה לנו?
"אני לא יכול לספר הרבה, אבל הולכות להיות עדיין הרבה מערכות יחסים, אהבות, שנאות, משפחות ומורים וכאלה", חשף. "אני חושב שאנחנו נהיה הרבה סביב נושא שכן מאוד רגיש כיום בחברה הישראלית, שזה נושא האלימות. אלימות בכל מיני רבדים, גם אלימות פיזית, אבל לא רק אלימות פיזית, אלימות נפשית, אלימות בתוך משפחה. לא דברים מפחידים מאוד, אנחנו עדיין 'מקיף מילאנו', אנחנו סדרת נוער ועדיין הולך להיות כיף ושמח. אנחנו מרגישים שזה נושא שחשוב לטפל בו בחברה הישראלית היום".

דפנה, איך היה עבורך לעבוד על הסדרה?
לוסטיג ענתה: "אני הלכתי ללמוד תסריטאות אצל אבנר, ויום אחד קיבלתי טלפון ש'כותבים איזה סדרה ותהיה שם מגמת אופנה, ואולי אני אבוא לעזור קצת'. מפה לשם, ארבע עונות של סדרה מדהימה ובית ספר מטורף ליצירה. ואני מסכימה עם אבנר שזה ממש משימה ואג'נדה להדהד את הרוח הכללית, אבל לשמור על  זה סדרה קלילה וכיפית. זאת אומרת לא להתעלם ממה שקורה סביבנו, אנחנו לא חיים בבועה, אבל לא להתעלם מזה שאין עלילה יותר סוחטת מלב שבור".

מה מבחינתך הוא סוד ההצלחה שמביא סדרה לכל כך הרבה עונות, ולקבל פאנל שלם?
"אני חושב שהסוד של ההצלחה של מילאנו זה הכנות שלה", ענה ברנהיימר. "אני חושב שאנחנו כותבים מאוד בכנות גם את החיים שלנו וגם את החיים של הילדים שלנו, שהם בגיל הנכון. אנחנו מאוד מנסים לא לזייף, לא להתיילד, ולכתוב על נושאים שבאמת מעניינים אותנו במערכות יחסים ובין בני אדם. וזהו".

לוסטיג הוסיפה: "אני חושבת שאנחנו כותבים על אמת את מה שהן מתמודדות איתם ושהם מתמודדים איתם. זה לא המצאות של סדרות נוער עם דברים שאין ביום יום של הנוער בישראל. אנחנו מאוד נאמנים, אנחנו מנסים להיות מאוד נאמנים להתמודדויות אמיתיות, אבל שוב עדיין לכתוב את זה קצת גדול מהחיים, שיהיה גם כיף".

דפנה, עלה לכותרות ראיון שערכת עם שפרה קורנפלד, בפודקאסט שלך, היא אמרה שנוער קירל היא "מוצר פלסטיק של איך שנראית כוכבת פופ". היא אמרה: "אני רואה מישהי שפשוט הונדסה וגם אצלה, לפחות במופע שנשלח לאירוויזיון, אני לא רואה איזה משהו מקורי, שונה בועט, אישיות, זה מרגיש כאילו אמרו ל-AI תייצרו לי כוכבת פופ בשנת 2023". מה חשבת על האמירה שלה, הסכמת איתה?
"לא, לא הסכמתי עם שפרה בכלל. וגם בפרק הספיציפי של הפודקאסט שנקרא 'יוניקורן', הפודקאסט שלי ושל שפרה קורנפלד, אפשר לשמוע ויכוח הרבה יותר עמוק ממה שיצא בקטע רילס, שבאמת הפך לויראלי. זה בעצם שיחה על זהות של כוכבת פופ, אני לא מסכימה עם שפרה, אני חושבת שנועה קירל היא חרוצה, מלאת אישיות, ואני שמחה שהיא מודל שהבת שלי וגם הבן שלי רואים בכל מקום".