כמיטב המסורת ביום חמישי, 29 ביוני 2023, תל אביב- יפו חוגגת את "לילה לבן" 2023 ברחבי העיר. הלילה הלבן הוא חגיגה הכוללת עשרות אירועים הנערכים במקביל בכל רחבי העיר - בחוצות ובמרכזי התרבות – משעות הערב המוקדמות אל תוך הלילה. האירועים מגוונים בתוכנם, נגישים לכולם, בחינם או בתעריפים מוזלים. אנו מזמינים את תושבות ותושבי העיר והציבור הרחב כולו ליהנות מהופעות של אמניות ואמנים מובילים, מופעים לכל המשפחה, תאטרון וקרקס רחוב, מופעי הרכבים מוסיקליים ועוד ועוד.

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "לילה לבן - האירוע השמח והססגוני ומסורת רבת שנים בעירנו - הוא ביטוי ליחס הרציני והמסור שלנו לתרבות כל השנה: להשקעה בתקציב ובמשאבים, לגיוון בתוכן, ליצירת אירועים והזדמנויות להצגת אמנות, להנגשתה לקהלים רחבים ומגוונים בחינם או במחירים מוזלים, לטיפוח קהילת האמניות והיוצרים, ובמיוחד לשמירה על חופש ביטוי אמנותי גמור המבטיח את התמיכה שלנו בעשייה תרבותית, מבלי להתערב בתוכנה. הלילה הזה אל תישארו בבית! צאו ותיהנו מהמגוון הגדול והייחודי של המופעים והחוויות. בילוי נעים!"

  • ערב זמר ישראלי במשכן לאומנויות הבמה- "צלצולי פעמונים" - מופע מחווה לזמרות הים תיכוניות הגדולות שעיצבו את פס הקול של הזמר הים תיכוני בארץ, הופעות של נורית גלרון ואריאל זילבר.
  •  מיצגי אומנות לאורך שוק התקווה, הופעה של להקת "שפתיים", סיורים בעקבות בתי הכנסת הנסתרים של השכונה, בתים מארחים ודוכני אוכל, קברט קרקס לילי ברחבת הבימה, פסטיבל אנימיקס לאנימציה, קומיקס וקריקטורה בשדרות בן ציון.
  •  לילה של רוק ישראלי בחוף תל ברוך - הופעות של "נקמת הטרקטור", גבע אלון, אירועים לכל המשפחה בגן מאיר - סטנד אפ להורים וילדים, הצגות ועוד.
  • לילה לבן לכל המשפחה בספריות העירוניות- לילה של מכשפות וקסמים בבית אריאלה, לילה מצמרר בספריית בית השחמט. "הזמן קצר והטכנולוגיה מרובה" - ליל שוטטות שכולו טכנולוגיה וחדשנות ברחבי מוזיאון תל אביב לאומנות הכולל הופעות של ליאור סושרד במופע "בידור על חושי" ותום יער במופע סטנד אפ.
  • לילה לבן בגן הפסגה ביפו - הופעות של "איפה הילד" וקרולינה, קותימן בפארק התחנה.

מסורת חגיגות הלילה הלבן החלה ביולי 2003 כאשר הכריז אונסק"ו על "העיר הלבנה" של תל אביב – מרקם עירוני, היסטורי וייחודי – בתור אתר מורשת תרבות עולמית. מרכז העיר בו שוכנים למעלה מ-4,000 מבנים מהווה את האוסף האדריכלי הגדול בעולם של מבנים בסגנון ה"באוהאוס" הבין-לאומי, שהקנה לתל-אביב-יפו את מעמדה הייחודי במורשת התרבות האדריכלית של התקופה המודרנית. מאז ההכרזה, בכל שנה, מציינת עיריית תל אביב-יפו את הכרזת אונסק"ו בסדרת אירועי ה"לילה לבן", המשלבים בתוכם ערך נוסף של העיר: היותה "עיר ללא הפסקה".

העיר תל אביב-יפו משמשת בית חם למוסדות תרבות רבים, לאמנים וליוצרים, הניזונים ממנה ומזינים את הדופק שלה. תל- אביב-יפו היא המוזה ומקור ההשראה ליצירה תרבותית ענפה ומגוונת, והיא פתוחה לכל גילוי של מחשבה מקורית. האירועים פתוחים לקהל הרחב, בחינם או בתעריפים מוזלים, והציבור מוזמן ליהנות ממגוון גדול וייחודי של מופעים ואירועי תרבות.