אולי שכחתם מהאפשרות הזאת של בילוי במוזיאון, אבל אנחנו מציעים לכם לבחון אותה מחדש. ראשית, מדובר בבילוי של ממש, ומותר להגיד גם תרבותי, הגם שהוא משתלם ממש ויכול לארוך אפילו חצי יום, תלוי בגודל המוזיאון ובתערוכות המוצגות בו.

שנית, אם אתם מעדיפים לטייל עם כובע ותרמיל במבצרים ברחבי הארץ, זו זכותכם המלאה, אנחנו ממש מעדיפים כרגע מזגן. אם אפשר טורבו. ולא פחות חשוב - המחיר. כל המחירים הנקובים בכתבה הם לפני הנחה ולחיצה על הכותרת תוביל לאתר. מומלץ לבדוק את ההנחות המוצעות במועדוני הלקוחות השונים, שאף מוזילות את ההוצאה. במרבית המוזיאונים והתערוכות יש אפשרות לרכוש גם כרטיס כניסה משפחתי. אל תתביישו לשאול.

מגדל דוד מוזיאון ירושלים

לאחר עשור של תכנון ושלוש שנות בנייה, נפתח מגדל דוד מוזיאון ירושלים החדש, השוכן באחד מהאתרים ההיסטוריים החשובים והמרתקים בישראל – מצודת מגדל דוד. במוזיאון תצוגת קבע חדשה שבה 10 גלריות שמשלבות טכנולוגיה חדשנית, מיצגים אינטראקטיביים, ממצאים ארכאולוגיים ודגמים היסטוריים. במהלך אוגוסט מתקיימים במוזיאון סיורי היכרות עם המוזיאון החדש והמצודה, המותאם לילדים. הסיורים כולל כניסה לגלריות החדשות, הליכה על חומות המצודה, עלייה לתצפית מגדל פצאל והכרות עם ההיסטוריה של ירושלים באמצעות משחקים, חידות והדרכה מותאמת לכל המשפחה. בנוסף ישתלטו על המצודה ליצנים ולהטוטנים לצד מופע "קרקס קבורקה" על הבמה המרכזית ותחנות קרקס לכל המשפחה: הקפצת כדורי ג'אגלינג באוויר, ריקוד חישוקי הולה הופ, מופעי אקרובלאנס, סדנאות ליצנות ותיאטרון, תחנת בועות סבון, תחנת תחפושות ועוד. מומלץ להתעדכן במועדים באתר המוזיאון. מחיר: 30 שקלים למבוגר, 55 שקלים ילד. כרטיס משפחתי 200 שקלים (2 מבוגרים + 3 ילדים).

פסטיבל מאאתיים לכל המשפחה במוזיאון חצר היישוב הישן ירושלים (צילום: יעל הרמן)
פסטיבל מאאתיים לכל המשפחה במוזיאון חצר היישוב הישן ירושלים (צילום: יעל הרמן)

מוזיאון חצר היישוב הישן ירושלים

כל כניסה למוזיאון חצר היישוב הישן ששוכן בבית ירושלמי ברובע היהודי בעיר העתיקה, היא כניסה למנהרת הזמן. הכל כמו עמד מלכת וזה מקסים ממש. הזדמנות להראות לילדים וגם למבוגרים עד כמה החיים היו פשוטים מצד אחד, אולי פשוטים מדי, מצד שני. אבל הדרך שעשינו מתקופת היישוב הישן ועד היום מפעימה. במהלך חופשת הקיץ יערך במוזיאון פסטיבל הסיפורים הירושלמים "מאאתיים", חגיגה לבני כל הגילאים, על הפנים הרבות של העיר ותושביה: סיפורי ילדות ירושלמית, סיפורי שדכנים, סיפורי כביסה, שוטרים וגנבים, בעלי החלומות, סיפורים על מפורסמים וירושלים ועוד בהשתתפות ג'קי לוי, אבשלום קור, רוחמה רז, גיל חובב ועוד. מחיר: 10 שקלים לילד. 20 שקלים למבוגר. 50 שקלים למשפחה.

מוזיאון המדע בירושלים (צילום: דניאל רחמים-אלוני)
מוזיאון המדע בירושלים (צילום: דניאל רחמים-אלוני)

מוזיאון המדע ירושלים

התערוכה החדשה במוזיאון לקיץ 2023 משתרעת על 600 מ"ר ועוסקת בהיבטים השונים מערכת העיכול. "תחושת בטן" מזמינה את כל המשפחה לצאת למסע חוויתי ומרתק בתוך מערכת העיכול בהשראת רב המכר העולמי "תחושת בטן" שכתבה ג'וליה אנדרס ואיירה ג'יל אנדרס. במסגרת התערוכה יתקיימו במוזיאון הדגמות חווייתיות וסדנאות ביניהן: הכרת מערכת העיכול דרך עבודת ידיים, יצירת מערכת עיכול בעזרת קיפולי אוריגמי, סדנת "קל לעיכול" הממחישה את הדרך המרתקת שעובר המזון בגוף מכניסתו דרך הפה ועד ליציאתו. בנוסף "מדע במטבח" מופע מבית היוצר של ד"ר מולקולה הממחיש כיצד הופכים מטבח למעבדה ולהפך, שעת סיפור ועוד. מחיר: 65 שקלים לילד/ מבוגר.

לונדע באר שבע. קיץ שובר שיאים (צילום: גיל נמט)
לונדע באר שבע. קיץ שובר שיאים (צילום: גיל נמט)

לונדע מוזיאון הילדים של באר שבע

"קיץ שובר שיאים" פעילות חווייתית המוקדשת למצויינות אישית באמצעות משימות מקוריות ומסקרנות, המאפשרות לשבור שיאים עצמיים ומשפחתיים תוך למידה באמצעות משחק והקניית מיומנויות מותאמות גיל, סדנאות אוריגמי ויצירה והצגת קיץ חדשה, בשיתוף תיאטרון הפרינג' בב"ש, העוסקת באתגרים מעצימים. אידאלי לגיל שנתיים ועד 12. מחיר 35-57 שקלים. מבצעים ברכישת כרטיס משפחתי ודרך מועדוני הצרכנות. החל מ-1 באוגוסט.

סדנת טוויה ואריגה במוזיאון מורשת החשמונאים (צילום: מירב שי)
סדנת טוויה ואריגה במוזיאון מורשת החשמונאים (צילום: מירב שי)

מוזיאון מורשת החשמונאים

במהלך יולי-אוגוסט יערכו סיורים מרתקים וסדנאות מקסימות ומיוחדות למלאכות קדומות ביניהן: מלאכת הכנת נייר הפפירוס במצרים העתיקה, רקיחת תרופות על בסיס מתכונים עתיקים תוך שימוש בעשבי מרפא, הכנת סט אישי של משחק לוח עתיק מתרבות בבל ואשור, פסיפס, ליבוד, טוויה ואריגה ואף סיור אחה''צ בעקבות עולם הציפורים. מחיר: 20 שקלים כולל כניסה למוזיאון.

הפנינג רפואה בחלל במוזיאון טכנודע חדרה  (צילום: סטודיו טכנודע)
הפנינג רפואה בחלל במוזיאון טכנודע חדרה (צילום: סטודיו טכנודע)

מוזיאון טכנודע חדרה

המוזיאון הישראלי לרפואה, חלל ומדע מזמין את כל ילדי ישראל ליהנות מהפנינג קיץ 2023, אשר יתקיים השנה במהלך חודש אוגוסט בסימן "רפואה בחלל". בתחנת החלל הבינלאומית, מתגלה וירוס מסתורי המאיים על חייהם של האסטרונאוטים. כיצד מטפלים במגיפה קשה שפרצה בחלל? איך וירוסים מתנהגים ואיך בודקים את יעילות החיסון שאותו נשגר לתחנת החלל? באמצעות טכנולוגיות של מציאות מדומה ומציאות רבודה ינסו המשתתפים למלא את המשימה ולהציל את צוות האסטרונאוטים של החללית. במקביל יתקיימו במהלך היום סיורים מודרכים במוזיאון. מחיר: 70 שקלים לילד מגיל 3 ו-50 שקלים למבוגר.

המעבדאדא במוזיאון ינקו דאדא בעין הוד (צילום: רענן טל)
המעבדאדא במוזיאון ינקו דאדא בעין הוד (צילום: רענן טל)

מוזיאון ינקו דאדא בעין הוד

ה"מעבדאדא – מרחב יצירה חוויתי", נוצרה במטרה להקנות לקהל את עקרונות האמנות המודרנית. במהלך ימי שלישי, חמישי ושבת בחודשים יולי אוגוסט מגוון מפגשים וסיורים עם אוצרי ואמני התערוכות השונות באשכול "ארTכיטקטורה" וביקור בסטודיו של מרסל ינקו בכפר האמנים עין הוד. במרחב הקסום והייחודי יכול כל מבקר להיכנס לנעליו של אמן דאדא, לפרוץ את גבולות האמנות. בימי חמישי פעילות במעבדאדא ולאחריה מפגש מוסיקלי עם נגן מקומי, אמן כלי הקשה בשלל כלים מדרום אמריקה ועד הבלקן, עם צלילים קסומים ומיוחדים מרחבי העולם. מחיר: 35-55 שקלים לילד. חינם למבוגר מלווה.

תערוכת FOOL ME במדעטק חיפה (צילום: מושון תמיר)
תערוכת FOOL ME במדעטק חיפה (צילום: מושון תמיר)

מדעטק חיפה

מדע פוגש קסם בתערוכה הראשונה מסוגה בעולם, "FOOL ME" במדעטק המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בחיפה בשיתוף אמן החושים נמרוד הראל, המציג את אומנות הקסמים והתעתועים המהפנטת בסרטונים מקוריים, עם המדע, עליו היא מבוססת. בתערוכה מתחמים חווייתיים, המזמינים להתנסות אישית בזריזות ידיים, פיזיולוגיה, קשר עין – יד, איך מערימים על המוח, במה עליה המבקרים מככבים ועוד. התערוכה מתאימה לכל המשפחה. מחיר: 80 שקלים לאדם. עד גיל 5 כניסה חינם.

טעימה מן העתיד בתערוכת אוכל FOOD במוזיאון העיצוב חולון (צילום: אלעד שריג)
טעימה מן העתיד בתערוכת אוכל FOOD במוזיאון העיצוב חולון (צילום: אלעד שריג)

מוזיאון העיצוב בחולון

תערוכת "אוכל FOOD" היא תערוכה חוייתית ומרתקת המתאימה לכל בני המשפחה, הבוחנת את היחסים שבין האוכל לאדם ותפקיד העיצוב במערכת זו.  בתערוכה מוצגים למעלה מ- 200 עבודות עיצוב, פריטים ומצגים של יוצרים ומעצבים מן הארץ ומהעולם, המפעילים את כל החושים באמצעי מדיה שונים, מייצבים אינטראקטיביים, ועבודות וידאו. בנוסף התערוכות המשלימות "טעימה מן העתיד" - מעבדת חושית הבוחנת את עתיד המזון שלנו דרך עבודות אינטראקטיביות המשלבות כלי AI (בינה מלאכותית) ומזמינות את המבקרים לגעת ולהרגיש מה נאכל בעתיד ב־300 השנים הבאות, ותערוכת "צבועים" העוסקת בצבעי מאכל ומשמעויותיו התרבותיות. מחיר: 45 שקלים למבוגר. 25-35 שקלים לילדים ונוער.  ילדים עד גיל 5 - חינם.

מוזיאון האשליות בנמל תל אביב (צילום: יוסי צבקר)
מוזיאון האשליות בנמל תל אביב (צילום: יוסי צבקר)

מוזיאון האשליות בנמל תל אביב

המוזיאון מציע חוויה יוצאת דופן ומרגשת המשלבת את כל החושים. אשליות גובה, אשליות היפוך, אשליות עיוות הנוצרות באמצעות מראות, אשליית אינסוף, אשליות אופטיות, הולוגרמות, אשליית ריחוף המדמות העדר כוח משיכה, קליידוסקופ, אביזרים בהם יש "טוויסט" מסוים ועוד. חוויה אינטראקטיבית סוחפת, מרתקת ומשעשעת עם טריקים מדהימים ומתעתעים המלמדים אותנו על ראייה, תפיסה, מוח האדם והמדע, כך שיהיה קל יותר להבין מדוע העיניים שלנו רואות דברים שהמוח שלנו לא יכול להבין במבט ראשון. אל תשכחו לבוא עם בטריה מלאה בפלאפון כי אתם הולכים לצלם והרבה. מחיר: כרטיס משפחתי (2 מבוגרים + 2 ילדים) 280 שקלים. המחיר לפני ההנחות שונות במועדוני אשראי לקוחות.

אנו - מוזיאון העם היהודי (צילום: רוני כנעני)
אנו - מוזיאון העם היהודי (צילום: רוני כנעני)

מוזיאון אנו - מוזיאון העם היהודי 

פעילות 'הכוכבים של אנו' תתקיים בשבועיים האחרונים של חודש אוגוסט בשיתוף התיאטרון המוזיאלי -הישראלי. משפחות שיבקרו במוזיאון יפגשו שחקני תיאטרון, שיגלמו נושאי תפקידים מרכזיים בחיי היום יום של המוזיאון, בהם: מנכ"ל/ית, אוצר/ת, מדריך/ה, מעצב/ת ועוד. השחקנים יספרו להם במונולוג משעשע ומותח על תפקידם החשוב במערך המוזיאון ועל המוצגים לצידם הם עומדים. בתום הסיור התיאטרלי יתבקשו הילדים להחליט ולהצביע מי לדעתם הוא הכוכב האמיתי של המוזיאון כאשר יתכן ומצפה להם הפתעה המשלבת מסר חינוכי. המוזיאון, שנפתח רק לפני שנתיים בקמפוס אוניברסיטת תל אביב, כבר הפך למוסד תרבות ותוכן עולמי מוביל ומאז פתיחתו ביקרו בו מעל 700 אלף איש מהארץ ומהעולם. מומלץ מאד לבקר בגלריית 'גיבורים', שנפתחת במיוחד לכבוד הפעילות לאורך כל השבוע כולל שבת, החושפת את הילדים לגיבורים וגיבורות יהודים פורצי דרך, תערוכת ההומור 'ויהי צחוק' ועוד. מחיר כרטיס: 52 שקלים. הנחות לבעלי דיגיתל ומועדוני הצרכנות/וועדים השונים.

מוזיאון הטבע עש שטיינהרדט  (צילום: שי בן אפרים)
מוזיאון הטבע עש שטיינהרדט (צילום: שי בן אפרים)

מוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט

במהלך חודשי הקיץ יתקיימו במוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט שמציין 5 שנים להקמתו, מגוון סיורים ופעילויות, בין היתר סיור מודרך בתערוכה "זה מתחמם – האקלים, המשבר ואנחנו", 'אגדה חיה' בהופעה חיה, מיזם מוזיקלי זואולוגי של שחר אבן-צור (מוניקה סקס) ומוזיאון הטבע על בעלי החיים הפחות מוכרים בטבע הישראלי ;תצוגה אינטראקטיבית חדשה "הכדור בצלחת שלך: האוכל שלנו והטבע" ;סיורים מודרכים בגן הבוטני לכל המשפחה וסדנת "חקרטבע" להורים וילדים (מגיל 6) המאפשרת התבוננות מקרוב בפרטים קטנים וגדולים, שימוש בציוד מדעי מתקדם ויצירת "חיות נייר". מחיר: 50 שקלים (לילדים עד גיל 5 ללא עלות). מנוי של 10 כניסות בעלות של 35 ש"ח לכניסה

*מומלץ לבדוק במועדוני הלקוחות השונים וחברות האשראי על הטבות והנחות שיכולות לחסוך לכם מאות שקלים. כך למשל בישראכרט מוצעים לכלל הלקוחות הטבות של 1+1 למיני ישראל, מדעטק, מוזיאון האשליות, מוזיאון השעווה הישראלי, תערוכת הדינוזאורים בהיכל טוטו חולון ומגוון אטרקציות נוספות.