יותר ויותר ישראלים, חלקם משפיעני רשת וחלקם אנשי הייטק, מפעילים קהילות שמטרתן העיקרית היא להגיב באופן ממוקד לכוכבים הוליוודיים ואישים בינלאומיים בכדי לעודד אותם לתמוך בישראל במלחמה ולמחות, בדרך מתוחכמת, נגד אלה שלא תומכים בנו. נראה שזה עובד כי בימים האחרונים זכינו, עם או בלי קשר לפעילות משפיעני הרשת הישראלים, לתמיכה אוהדת של שמות כמו מדונה, אדם סנדלר, ג’רי סיינפלד, סשה ברון כהן, ג’ניפר גארנר, אלן דג’נרס, ברברה סטרייסנד, ברוק שילדס, דייוויד שוויימר, קים קרדשיאן, ג’יג’י חדיד (שבצעד חריג תמכה ביהודים על אף שתמיד היא מבקרת את ישראל), שרה מישל גלר ועוד וכן גופים כמו גילדת השחקנים של הוליווד וחברת וולט דיסני.
ביום השני לפרוץ המלחמה החליטה עיתונאית ובלוגרית הקולינריה מובילת דעת הקהל רחלי קרוט לצאת אף היא ביוזמה של שכנוע ידועני העולם לתמוך בנו והקימה את קבוצת “Never Again”. “הרגשתי שאני צריכה להוציא אגרסיות וגם ראיתי תגובות קיצוניות ורעות נגד ישראל וגם המון ידיעות פייק מאנשים שטענו שלא קורה בישראל שום דבר, ובמקביל שמתי לב שהמפורסמים היהודים בעולם לא פוצים פה”, היא מספרת. “החלטנו שאנחנו לא פועלים לשכנע יהודים־ישראלים כי אין לנו מושג מה קורה אצלם ועם המשפחות שלהם, אלא בעיקר פועלים על יהודים שאינם ישראלים. יש יהודים בעולם שיש להם השפעה מאוד משמעותית שהחליטו לא לדבר. סבא וסבתא שלי ברחו מהשואה והשאירו הרבה אנשים באדמה וזה קרה כי העולם שתק והחליט שזה לא מספיק מעניין. אנחנו רואים את זה באוקראינה, שבחודש הראשון כולם היו מזועזעים והיום אף אחד לא יודע מה קורה שם ולא מתעניין. למה זה קרה? כי אין את הלחץ מלמטה. החלטנו שזה לא יקרה אצלנו וביוזמה אישית שלי החלטתי לפעול ומהר מאוד הבנתי שאני צריכה עוד כוח לעשות זאת. כך נוצרה הקבוצה המדהימה הזו. אנחנו פונים אליהם בצורה מכבדת ולא מתלהמת, ללא קללות וללא גידופים, בעיקר כדי להסביר להם באיזה מצב אנחנו נמצאים, ושיבינו שזו לא מערכה קטנה ושאנחנו באמת צריכים לשנות את דעת הקהל. התחלנו לתייג אותם ולהסביר לאותם סלבס מה קורה פה בישראל וזה עשה את שלו מאוד מהר. פנינו לאדם סנדלר, ג’רי סיינפלד ובלוגרית האוכל המובילה בעולם מליסה בן ישי – ותוך יום או יומיים הם הבינו שהם מותקפים והגיבו. תדר נוסף שאנחנו עובדים בו הוא לתמוך במי שתומך בנו וסובל מתגובות קשות של פרו־פלסטינים ואנחנו מגדילים את כמות תגובות התמיכה בו”.
קרוט מציינת כי הדבר מסייע גם לאנשים בבית שפועלים בהפעלת מכבש לחצים על הידוענים – להתמודד עם המצב: “גיליתי שזה עוזר לאלה שרוצים לתת יד, זה עוזר להם להרגיש שייכים וחלק מהמאמץ הזה, ואני חושבת שזה לא פחות חשוב לתת לאנשים את היכולת לעזור. אנחנו כן רואים שינוי משמעותי בהשפעה על הידוענים. אני מבינה את הפחד של הידוענים אבל זה כן עוזר ומשמעותי”.
עוד היא מתייחסת לעובדה שיותר ויותר סלבס, דוגמת ג’ניפר אניסטון, מפרסמים דעות שאינן בעד ואינן נגד ישראל אלא שומרים על ניטרליות. “יש אצלנו נטייה לקטול את אלה שלא תומכים בנו באופן מלא, אבל זו טעות לדעתי כי תגובה שהיא ‘פרווה’ היא גם בעלת חשיבות, וצריכים להגיב ולתמוך, גם אם לא בצורה טוטאלית ומתלהבת, גם באלה", היא אומרת. "ההשפעה של הסלבס הללו היא לפעמים יותר גדולה מהסברה ושיתוף סרטונים של זוועות. לא כל הסלבס האלה חיות רשת והם לא בהכרח מבינים או יודעים בדיוק את כל מה שקורה בישראל ובקונפליקט, ולכן הם מעדיפים לא לנקוט דעה. לכן חשוב להסביר להם בעדינות ובפירוט מעמיק דרך התגובות כדי שאולי זה יסייע לשכנע אותם. לא צריך ישר לתקוף אותם אלא להבין מאיזה מקום התגובה שלהם נובעת. שינוי התודעה צריך להיעשות בצורה חכמה והמטרה היא למזער את השיח האלים והאנטישמי כדי שלא יידבקו בו עוד סלבס אלא להפך”.
הדס בשן, חברה במערך של קרוט, הכינה דף ובו רשימת הסלבס תומכי ישראל או מגני הטרור באינסטגרם עם לינקים לעמודים כולל תגובה מוכנה באנגלית (למעוניינים) לכתוב להם.
ירדן מיינפלד דיזנגוף היא יוצרת תוכן בתרבות הפופ החיה ונושמת את הוליווד, וכדבריה מהר מאוד הייתה ברורה לה החשיבות של לגייס את הכוכבים הגדולים לתמוך בנו. “בשעות הראשונות בשבת אף אחד לא הבין מה קורה אבל כשהחלו להגיע התיעודים של הזוועות וכאשקלונית שיש לה גם משפחה בעוטף עזה ובנתיב העשרה, התחלתי להעלות סטוריז שנוגעים לחטופים ולנעדרים, שיתפתי איזה 100 סטוריז שתויגתי אליהם", היא מספרת. "העמוד שלי באינסטגרם מאוד נישתי ומסוים ולכן ניסיתי לא לערב את עמוד המגזין שלי בתכנים שאינם קשורים להוליווד, אבל הבנתי שהמלחמה פה זה משהו אחר, והרגיש לי באינסטינקט הראשוני שיש פה משהו גדול שמחייב אותי, כמשפיענית עם 70 אלף עוקבים ומיליונים שנחשפים לתכנים שלי, להגיב. בשלב מסוים הבנתי שאני רוצה לתרום בתחום שלי, ובהתחלה פנו אליי לגבי פרויקט לשכנע את כוכבי הוליווד להקריא עדויות מהשיחות האחרונות של נרצחים עם המשפחות. יש לי כמה קשרים להוליווד ומיד הפעלתי אותם והגענו לחמישה־שישה כוכבי הוליווד גדולים, בהם דייוויד ארקט, רוברט דאבי, דני איי (מפיק ובמאי, מהחזקים בתעשיית הוליווד), מים ביאליק ועוד, שהסכימו והסריטו סרטון וזה הועלה לרשתות. מעבר לזה רציתי לראות אילו כוכבים מגיבים על המצב בישראל ומה הם כותבים, הייתי מתרגמת לעברית ומעלה לקהילת העוקבים שלי, ומעודדת אותם להודות למי שתמך בישראל”.
מיינפלד דיזנגוף סבורה שעל אף החשיבות בלהגיב לכוכבים ההוליוודיים בעמודים – אין הכרח שהדבר מגיע אליהם: “סביר להניח שהם לא רואים אבל אי אפשר באמת לדעת זאת. לי, כפלטפורמה וכמובילת דעה בתרבות הפופ, חשוב להראות שאנחנו חייבים להפגין תמיכה ואהבה למי שתומך בנו, גם אם זה בשביל העלאת המורל. חשוב לי להוביל באהבה, ולתת לשונאים שלנו להפיץ את השנאה שלהם לעצמם. אני מרגישה שמה שאנחנו יכולים לעשות הכי טוב הוא להפיץ אהבה למי שתומך בנו ולחזק את האנשים שלנו שנחשפים לכוכבים האהובים עליהם שתומכים בנו. אני רוצה שמי שרואה את התוכן שלי ייחשף לאהבה ולחיוך. מאחורי הקלעים אני מגיבה בפרטי או בתגובות לכל מי שאני רואה ברשת האמריקאית וגם קוראת לעוקבים שלי להגיב. חשוב לציין שעדיף לא להגיב לפוסטים של סלבס שהם פרו־פלסטינים או תומכי חמאס כי אז זה מגביר את החשיפה שלהם. צריך להתמקד באלו שמצדדים בישראל. אני מכינה לעוקבים שלי תגובות מוכנות שהם יכולים לעשות רק העתק הדבק מבלי להתאמץ אם זה מקל עליהם.
נופרי לב ארי, אשת שיווק בחברת WalkMe (בעלת סניפים בתל אביב ובסן פרנסיסקו), מספרת שמנכ”ל החברה דן עדיקא הקים ביום הראשון למלחמה חמ”ל אזרחי לסיוע ותמיכה במשפחות ועידוד העובדים לתרום למערך המלחמתי: “היה לי ברור מהר מאוד שהמלחמה תתחיל כש’נהפוך את התקליט’, כלומר בהתחלה נתפסנו כקורבן ולאחר מכן התחלנו להצטייר כבריונים וכמתקיפים, וזה מצריך אותנו לחשוב על שיווק נכון - לצעוק מכל עבר את זה שאנחנו כרגע נלחמים בנאצים. כיוון שאני אשת שיווק היה לי מאוד ברור שזה הקלף החזק שלי ושאנחנו צריכים את גב הכוכבים הגדולים והמשפיענים הבינלאומיים”.