סימפונט רעננה - פלייליסט אוויר לנשמה

בסימפונט רעננה  הכינו פלייליסט מיוחד להרגעת הנפש. הרעיון שלמוסיקה יש כוחות ריפוי אינו חדש. החל בשאול המלך שהוקל לו מדכאונו כשדוד ניגן לפניו בכינור. במיתולוגיה היוונית, אפולו שהיה גם אל המוסיקה, הפילוסופים היוונים דיברו על ההשפעות המרפאות שיש למוסיקה על הגוף והנפש ובתרבויות המזרח הרחוק שימשה המוסיקה ככלי ריפוי. 

בפלייליסט של הסימפונט שהועלה ליו טיוב כלולים בין היתר:  עומר מ. ולבר ואלי דנקר במחרוזת ג'אז. מנצחת – קרן קגרליצקי; באך – קונצ'רטו לפסנתר ולתזמורת. פסנתרנים ומנצחים: עומר מ. ולבר, דוד זבה וקרן קגרליצקי. ערב של שושנים (משה דור/יוסף הדר) – דואו ירושלים עם קרן קגרליצקי, מנצחת;  מוצרט – קונצ'רטו לפסנתר מס' 27, פרק ראשון – אלישע אבס (פסנתר), נמרוד דוד פפר(מנצח)  ועוד.

 לחצו כאן להאזנה לפלייליסט 'אוויר לנשימה"

 

לחיזוק השורשים - "אנו מוזיאון העם היהודי" עם סדרות על זהות יהודית

"אנו מוזיאון העם היהודי", משיק שלוש סדרות תוכן חדשות העוסקות בהיבטים שונים של זהות יהודית-ישראלית. הסדרות, בעריכת רבקה אדרת, מאפשרות התבוננות מעמיקה בזויות שונות בסוגיות היסטוריות- חברתיות- אומנותיות וקהילתיות של העם היהודי והחברה הישראלית. 

ב-29.11 תיפתח סדרת הסרטים הדוקומנטריים בשיתוף המוזיאון והקרן החדשה לטלוויזיה וקולנוע,  עם הסרט "החלום האירופאי" - מסע אל עולמם התרבותי והאומנותי של יהודי ברלין טרום מלחמת העולם השנייה. לאחר ההקרנה יתקיים מפגש עם הבימאית והיוצרת מולי לנדסמן. 

סדרת הקולנוע הדוקומנטרי כוללת 14 מפגשים המציגים יצירה ושיח עם היוצרים ובהם- 'המדרשיה' של טל בכר, "התזמורת" של עופר פנסחוב, "אז'י איימה" של פרופ' סמי שלום שטרית  ו'סוף עונת האהבה' של שי גל.

ב-4.12 תיפתח סדרת הרצאות ומפגשים: "סיפורם של בתי הכנסת" - בתי כנסת מכל רחבי העולם ממזרח ומערב. 

בית הכנסת בלנצוט פולין (צילום: עופר אדרת)
בית הכנסת בלנצוט פולין (צילום: עופר אדרת)

בין בתי הכנסת הייחודיים בהם תעסוק הסדרה – בית הכנסת "טורי זהב" בלבוב, בתי כנסת בתימן, בית הכנסת בקלן בימי הביניים, בתי הכנסת של התפוצה הספרדית, חפירות ומחקרים בעקבות בתי כנסת באנטי אטלס , סהרה ודרום מערב תימן.

ב-15.12 תיפתח סדרת מפגשים בנושא ה"שטעטל" - מבטים על העיירה היהודית. הסדרה בשיתוף בית שלום עליכם תציע הצצה מרתקת על זוויות שונות בחייה של העיירה היהודית- קולינריה, חופות, מאגיה וקמעות, ה'שטעטל' בזמר העברי, סיפורי חסידים ועוד. 

לפרטים לחצו כאן

HERE BE DARAGONS - נבט יצחק בתערוכה חדשה במוזיאון 

תערוכה חדשה של האמנית נבט יצחק מוצגת במוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט באוניברסיטת תל אביב. התערוכה HERE BE DARAGONS  היא תולדה של פרויקט מחקר אמנותי שערכה יצחק באוספי המוזיאון ומביאה לידי ביטוי את עבודת המחקר והשימור הנעשות באוספי המוזיאון והשלכותיהן על הקשר בין האדם לטבע.

נבט יצחק הפרת אמונים (צילום: נבט יצחק)
נבט יצחק הפרת אמונים (צילום: נבט יצחק)

בתערוכה שלושה מיצבים מרכזיים, המשלבים וידאו, סאונד ופריטים מאוספי המוזיאון. בעזרת שלושת המיצבים יצרה יצחק מעין מוזיאון אלטרנטיבי בתוך מוזיאון הטבע, מוזיאון שבו מוצגות ״עובדות״ על הטבע (פוחלצים ופריטים אחרים מאוספי המוזיאון) לצד בדיה גמורה. 

שם התערוכה, HERE BE DRAGONS, הוא תרגום לאנגלית של הכיתוב הלטיני HIC SVNT DRAGONS שעד תקופת ימי הביניים, קרטוגרפים השתמשו בו לסימון במפה של חבל ארץ שעדיין לא נחקר.

נבט יצחק (צילום: נבט יצחק)
נבט יצחק (צילום: נבט יצחק)

אוצרת: ד"ר ליאורה בלפורד. 

בית חכם בגוף טיפש –  תערוכה של גיא גולדשטיין בבית הנסן

בדירת יחיד, הנבנית בתוך הגלריה בבית הנסן, בוחן גיא גולדשטיין את היחסים בין העיר לחברה ואת המהלכים הפוליטיים, החברתיים והחומריים, המעצבים אותם. הוא יוצא מהתבוננות בתערוכת הקבע של בית הנסן, המגוללת את סיפורו ההיסטורי של בית המחסה למצורעים, ובונה בחללי הגלריה מקבץ חדרים עכשווי, העוסק אף הוא בסוגיות של אובדן ושל בדידות. 

בית חכם בגוף טיפש (צילום: טל ניסים)
בית חכם בגוף טיפש (צילום: טל ניסים)

במיצב הסוריאליסטי גולדשטיין שהוא אמן חזותי ומוסיקאי, בונה עולם  מוכר וזר בעת ובעונה אחת. האובייקטים, חדרי הדירה, הרהיטים ותפקידיהם מוכרים לנו, אך קיומם ותפקודם מצויים בשיבוש מתמיד: מערכת העיכול מונחת על שולחן אוכל, העשוי מקרש גיהוץ; ערֵמות שיער הופכות לאגוז קוקוס; שלטי תאורה משמשים כמיטה; השירותים מוצפים בכדורי זכוכית.

התערוכה נעה קדימה ואחורה בזמן ובמרחב – מאירופה הקודרת שבין מלחמות העולם לעיר דיסטופית עתידית  ובתוך כך הוא מצביע על התפרקות הסדר המוכר, המוסרי והפונקציונלי, ועל התפוררות הבית.

אוצרת: ורדית גרוס. בית הנסן, ירושלים. לחצו לפרטים נוספים

"הסופגטרון" של תיאטרון חיפה חוגג עשור 

ה"סופגטרון" של תיאטרון חיפה חוגג עשור לקיומו ומגיע לשמח את ילדי ישראל, גם ובמיוחד השנה. הסופגטרון יתקיים במהלך חופשת חג החנוכה. ארבעה ימים (11-14 בדצמבר) של חווית תיאטרון קסומה לילדים והפוגה להורים.

בהצגות: "פרפרים בראש"; "דודי שמחה"'; "הרפתקה מהספרים" - חדר בריחה תיאטרלי; "חנן הגנן"; "הענק וגנו"; "ספר הג'ונגל שלי"; "שיר לשירה"; "מאחורי הפלאים"; "חבר שלי, פו הדב".

למפונים מהדרום והצפון הכניסה חינם. לפרטים נוספים לחצו כאן