1. "על אם הדרך - אגדה שעוד לא סופרה" - הפקה משותפת לתיאטרון החאן הירושלמי וארגון "שלווה"

"על אם הדרך - אגדה שעוד לא סופרה" הינה הפקה מקורית שתעלה לראשונה ב-2.1.2024 ובמהלך חודש ינואר 2024, בתיאטרון החאן הירושלמי בהשתתפות שחקני להקת החאן אריה צ'רנר וכרמית מסילתי ואיתם שחקנים בעלי מוגבלויות מארגון "שלוה".

העלילה מגוללת את סיפורו של פונדק דרכים ישן אליו מתקבצת מדי יום חבורת אנשים עליזה. ביקור של אורחת מסתורית אשר בפיה הצעה מפתיעה, גורם לשינויים ולהתרחשויות אצל יושבי הפונדק ומאלץ אותם להכריע: האם עליהם להיות נאמנים לעצמם, או להתאים עצמם לסטנדרטים של העולם שבחוץ.

הפרוייקט השיתופי הייחודי של תיאטרון החאן הירושלמי וארגון "שלוה".

מתקיים בתמיכת הקרן לירושלים ועיזבון הגב' דליה רם ז"ל.

ההצגה נכתבה ע"י שחקנים עם מוגבלויות והמחזאי יצחק לאור שמביים את ההצגה וישתתפו בה שחקנים עם מוגבלויות ושחקני החאן.

"תיאטרון החאן אינו רק תיאטרון, הוא גם ארגון תרבות שמנסה לקרב לבבות ולחבר בין השונים. ההצגה יחד עם ארגון 'שלוה' נועדה להעביר מסר של קבלה וחיבוק של השונה מאיתנו ושל ערבות הדדית" אומר יורם ברוורמן מנכ"ל החאן.

"חודשים ארוכים בהם השחקנים בהנהגתו של יצחק לאור כתבו את המחזה וקיימו חזרות, עד שהגיעו למוצר המוגמר, בו הם משחקים על במה אחת עם שחקנים מהבכירים בישראל. זה השילוב האמיתי", מתרגש עו"ד יוחנן סמואלס מנכ"ל "שלוה".

שלווה חאן (צילום: יעל אילן)
שלווה חאן (צילום: יעל אילן)

2. "הכתובת על הקיר" סרט ישראלי אוקראיני בבכורה ישראלית. סינמטק תל אביב

הסרט הישראלי אוקראיני "הכתובת על הקיר" שעוסק בטבח בבאבי יאר ועל רקע קונצרט בקייב, במהלכו הקריא אלכס אנסקי מפסוקי התורה, יוקרן בבכורה ישראלית בסימנטק תל אביב לקראת יום השואה הבינלאומי.

אלכס אנסקי. מתוך הסרט  (צילום:  המפיק נחום סלוצקר)
אלכס אנסקי. מתוך הסרט (צילום: המפיק נחום סלוצקר)

ביום שישי |26.1.2024 | 12:00 |

השחקן, העיתונאי והמנחה הישראלי אלכס אנסקי, השתתף ב-2016 בקייב אוקראינה, בקונצרט זיכרון במלאת 75 שנים לטבח בבאבי יאר, והקריא פסוקים מקראיים מ'קין והבל' שהשתלבו בפרק הרביעי של הפואמה הסימפונית 'בריאת העולם' (Genesis), של המלחין הישראלי ברוך ברלינר. הקונצרט, בביצוע התזמורת הפילהרמונית הלאומית של אוקראינה, היה המניע ליצירת הסרט.

הכתובת על הקיר  (צילום:  המפיק נחום סלוצקר)
הכתובת על הקיר (צילום: המפיק נחום סלוצקר)

בסרט "הכתובת על הקיר" שיצרו המפיק והיזם הישראלי נחום סלוצקר והבמאי האוקראיני סרגיי קרוצנקו ז"ל, מתוארת המהירות והדרמטיות בהן השתנו חיי היהודים עם כניסת הנאצים לקייב ועד הטבח בו נרצחו כ-100,000 מיהודי קייב. כשמתוך הכאוס עולות דמויות אחדות שהזדמנו יחד למלחמה ועלילת הסרט, בהן החייל הגרמני האנס, שגוייס לצבא הנאצי בעל כורחו, כשבניגוד לאכזריות הנאצית אנו עדים לרגשותיו התמימים והעדינים. 

ההקרנה מוקדשת לזכרו של הבמאי סרגיי קרוצנקו ז"ל שנפטר לאחר השלמת הסרט.

https://cintlv.pres.global/order/82126/

3. מופע מוסיקלי ושיחה על "הבית". שי צברי ומאיה קוסובר. משכנות שאננים

משכנות שאננים, ירושלים מארחים מופע מיוחד, פרי שיתוף פעולה מוסיקלי אישי של אשת-הרדיו ויוצרת הפודקאסט "שיר אחד" מאיה קוסובר עם המוסיקאי והזמר שי צברי.

זהו מופע מיוחד ושיחה על השירים ועל "הבית –"בהקשר הביוגרפי של "בוא הביתה" התקליט האחרון  של צברי, וגם בהקשר המטלטל של התקופה האחרונה, שבה המרחב הפרטי, האינטימי והמוגן ביותר הפך חשוף, פרוץ, זמני.

המופע הוא חלק מסדרת המופעים "ומותר, ומותר לאהוב: שירים ויצירה בזמן מלחמה".

יום רביעי | 3.1.2024 | 20:00 | 

אודיטוריום דה-בוטון, מרכז תרבות ורוח משכנות שאננים, ירושלים mishkenot.org.il.

שי צברי  (צילום: יאיר מיוחס)
שי צברי (צילום: יאיר מיוחס)

4. "דוז פואה" – המופע של יונתן שוורץ לבחירת שיר האירווזין, חוזר

יונתן שוורץ מחזיר את "דוז פואה", המופע עטור השבחים שלו במסגרתו הקהל בוחר את שיר האירוויזיון הישראלי המנצח בכל הזמנים - בגרסה עדכנית מעודדת ומחזקת.

ה-7.10 תפס את יונתן שוורץ, יוצר תיאטרון ומנהל תיאטרון הסטודיו החיפאי ב'טיול אחרי צבא' מאוחר באירופה, כאן הוא נתקל בהפגנות אנטי ישראליות ופרו פלסטיניות וגילויי אנטישמיות עזים. הוא חזר לארץ נחוש לתרום למאבק בתחום בו הוא מתמחה - להרים לעם ישראל במקום בו נמדדת דעת הקהל האירופאית - האירוויזיון.

המופע "דוז פואה" שרץ בהצלחה בראשית שנות 2,000, בודק מהו השיר הישראלי הכי ראוי לזכות באירוויזיון, ומשחזר במדויק את השירים הישראליים שנשלחו לאירוויזיון (כולל התלבושות והכוריאוגרפיה המקוריות) ומעמיד אותם לתחרות. בכל מופע השירים מתחלפים והקהל בוחר את השיר המנצח.

עתה שוורץ מחזיר את המופע בגרסה מעודכנת הכוללת שירים מנחמים, פטריוטים ואהובים. וכן, גם נעה קירל תהיה עם "יוניקורן",  לצד שירים וותיקים יותר כמו "הללויה", "כאן נולדתי", "חי"  ואחרים. 

"צוותא" תל אביב |יום שישי | 5.1.2024 |21:30 |

 https://www.tzavta.co.il/event/3584.

5. הטיש הגדול – מופע סילבסטר גריי תל אביב

משה להב "הטיש הגדול", בהופעה מיוחדת לסגירה ופתיחה של השנה האזרחית (סילבסטר) עם מיטב שירי ארץ ישראל ואורחים מיוחדים. 

לאורך השנים התארחו על בימת הטיש הגדול, מיטב כוכבי הזמר העברי לדורותיו – אילנית, שייקה לוי, רבקה מיכאלי, אריק סיני, אביבה אבידן יורם טהרלב ואחרים, לערב שכולו אהבה למוסיקה ישראלית על כל גווניה.

גריי, תל אביב. יום ראשון 31.12, פתיחת דלתות ב-20:00, תחילת מופע ב-22:00.

אבניבי (צילום: רותי דרך)
אבניבי (צילום: רותי דרך)