בשמונים הימים האחרונים מנסה כל אחד למצוא את המפלט והנחמה שלו. בעוד יש כאלה שמחוברים לחדשות, אחרים מושקעים בעבודה, יש את אלו שקוראים ספרים כדי לצוף בעולמות אחרים, רבים פנו לתחום יצירת האמנות כדי ליצור דבר מה חדש עם הידיים במסגרת ההפוגה הרצויה. בסטודיו של אורלי פיטל, מעצבת מתנות אישיות מקרמיקה ומנחת סדנאות, מתקבצות מידי כמה ימים קבוצות של מבוגרים וילדים כדי ליצור. היצירה אצל פיטל מתמקדת בקרמיקה. המגע עם החימר דומה למגע עם האדמה ובמהותו מרגיע את הנפש. 

בימים אלה, פיטל, אמנית רב-גונית, מנחה סדנה ייחודית בשם "גינה בצלחת". אהבתה לטבע וליצירה הביאה אותה לבנות סדנה בה כל אחד מהמשתתפים לוקח גוש חימר ובהנחייתה הופך אותו לצלחת גדולה, קערה או צלוחיות, בהן מוטבעים פרחים וצמחים מהשדה הסמוך לסטודיו. אחרי שהמשתתפים מוציאים את הצמחים והפרחים מהחימר הרטוב, הם צובעים את הצורות שנוצרו. כל יצירה שונה מאחותה, אין טעויות והתוצאה מרהיבה.

גינה בצלחת (צילום: באדיבות אורלי פיטל)
גינה בצלחת (צילום: באדיבות אורלי פיטל)

הסטודיו נעים ומשרה הרגשה מרגיעה. קסם הפרחים ויופיו של הטבע מביאים את המשתתפים בסדנה לעבוד לבד אבל ביחד, חליטת התה ריחנית וקולה הנעים של פיטל (שהיתה מורה בעברה) מלווים את השעות הללו, שהם כמו חיץ בין ענייני דיומא קשים לחדשות יומיומיות שאינן פשוטות. זוהי הפוגה לנפש וגם לגוף, שעת יצירה שמאפשרת לגעת באדמה, בטבע וליצור יש מאין אמנות שימושית אישית ומשמחת בתקופה בה לא פשוט לשמוח.

הבחירה של פיטל לשתף קהל רחב בעצירה הזאת, בהתבוננות בטבע ובהתבוננות פנימית של כל אחד בעצמו-אינה מובנת מאליה. זוהי נדיבות שמאפשרת למשתתפי הסדנה לעצור, להתבונן ולהתרגש וגם להתנתק ממה שמתרחש בחוץ ולהתחבר ליצירה. ניתן להגיע לסדנה לבד, עם חברים, בני משפחה וגם כפעילות משותפת של הורה וילד או סבתות וסבים עם נכדים. כמות המשתתפים קטנה והחוויה מתוקה ונעימה.