תומס המפסון ואלנה בשקירובה - "מסע חורף" של שוברט, בתל אביב ובירושלים

תומס המפסון (צילום: Jiyang Chen)
תומס המפסון (צילום: Jiyang Chen)

הבריטון תומס המפסון, הוא מגדולי הסולנים האופראיים של זמננו ונחשב לאחד הקולות החשובים והמובילים בתחום האופרה. רפרטואר האופרה שלו חולש על פני יותר מ-80 תפקידים והקלטות בכ-170 אלבומים, וכולל מועמדויות וזכיות בפרסים בינלאומיים לרבות הגראמי. יחד עם הפסנתרנית אלנה בשקירובה, המייסדת והמנהלת האמנותית של הפסטיבל הבינלאומי למוסיקה קאמרית בירושלים, הוא מגיע לישראל לשני קונצרטים מתוכננים בתל אביב ובירושלים. שם, הם יבצעו את יצירת המופת של שוברט: "מסע חורף".

השניים הם אורחי המרכז למוסיקה בירושלים, שמדגישים כי גם בתקופה קשה זו חשוב להם לתמוך בעם בישראל.

אלנה בשקירובה (צילום: Monika Rittershaus)
אלנה בשקירובה (צילום: Monika Rittershaus)

במחזור השירים "מסע חורף", מרומם שוברט את תפקיד הפסנתרן לחשיבות שווה לזו של הזמר. מקצבי הפסנתר מבטאים בהתמדה את הלכי הנפש של המשורר, והוא מספק אפקטים עשירים בדימויי הטבע של הפואמות, קולות היסודות, היצורים החיים ונושאי הפעילות. שוברט הלחין את היצירה, מחזור שירים מאת וילהלם מולר, ב-1827 כשהיה בן 30 - שנה לפני מותו.

הקונצרט בתל אביב: היכל התרבות, אולם צוקר | ב-17 לינואר בשעה 20:00

הקונצרט בירושלים: אולם ימק"א | ב-18 לינואר, בשעה 20:00

לפרטים וכרטיסים

הכנרת הבינלאומית טניה וינוקור תופיע ב"בלה צ'או", ראשון לציון

טניה וינוקור היא כנרת וירטואוזית, זמרת, רקדנית ומלחינה. היא הופיעה בארץ ובעולם עם גדולי האומנים ביניהם מיומנה, דיויד ברוזה, מוש בן ארי, גליקריה, ריטה, מטבוחה פרוג׳קט ועוד. מאז שיצאה בקריירת סולו, חורכת במות בארץ ובחו’’ל. במופע המיוחד, וינוקור מנגנת בכינור, שרה, ומספרת על המוסיקה. היא לוקחת את הצופים מסביב לעולם, יחד עם המקצבים והמנגינות הצועניות, הספרדיות, הלדינו והיהודיות - דרכן היא מציירת תמונות ממקומות ומתרבויות שונות בעולם.

טניה וינוקור תופיע עם הכינור ובליווי גיטרה ביום חמישי | 11.1 | 21:00 | בבלה צ'או ראשון לציון.

טניה וינוקור (צילום: עודד לבנט)
טניה וינוקור (צילום: עודד לבנט)

"זמן, געגוע" - קברט ספרותי של אנסמבל אספמיה, בקאמרי

שחקני אנסמבל אספמיה מגישים קברט ספרותי, קצת שמח וקצת עצוב, המורכב מסיפוריה של הסופרת עדנה בוכמן. הספר "זמן געגוע" כולל סיפורים קצרים ואנקדוטות מחיי היום-יום: משפחה, פרידות, בגידות, קנאה ואהבות חדשות. העלילות מגוונות ומתובלות בהומור ואנושיות.

הסיפורים והשירים מובאים אל הבמה בהגשה מלאת אהבה והומור של השחקנים אסתי זקהיים ואלחי לויט - שגם ביים את המחזה. אלו, מעוטרים בשירים שלא נס ליחם בעיבוד המוסיקלי של שי בן יעקב.

יום שישי |19.1.2024 | 12:30| קפה תיאטרון הקאמרי

לפרטים וכרטיסים, אתר הקאמרי

''זמן געגוע'' (צילום: הילה שחר)
''זמן געגוע'' (צילום: הילה שחר)

"שיבוא" - קליפ וסינגל חדש. מיכה ביטון, אהוד בנאי, שלומי שבת, ולאה שבת

בשבת השחורה ב-7 באוקטובר, השתנו חייו של המוסיקאי מיכה ביטון, יליד שדרות. מזה 33 שנים הוא מתגורר בנתיב העשרה, ובמהלך ההתקפה הרצחנית, שהה ביחד עם 11 מבני משפחתו במשך 14 שעות בממ"ד - וחייהם ניצלו.

למושב נתיב העשרה חדרו מחבלי חמאס ורצחו 20 מאנשיו, בהם ארבעה חברים קרובים של מיכה שיצאו להגן על הבית: אורן שטרן, יגאל וקס, עמית וקס ודני וובק, זכרם לברכה. בשנת 2020, יזם והקים ביטון עם ארבעת חבריו שנפלו את "הגן" - פאב חברתי שהיה בית חם למיטב אומני ישראל, והפך למרכז הבילוי והפנאי של התושבים.

את חידוש השיר "שיבוא" בהפקה המוסיקלית של שמוליק דניאל, מבצעים מיכה ביטוןאהוד בנאי, שלומי שבת ולאה שבת. כולם יחד הפכו לארבעה קולות ששרים לארבעת החברים שנפלו. השיר מייחל לשובם של החטופים למשפחותיהם, שהחיילים יחזרו בשלום, ושתושבי העוטף, בניהם כמובן גם משפחתו של מיכה ביטון - יחזרו לבתיהם.

במופע שהתקיים השבוע ב"ימי העוד" בבית הקונפדרציה בירושלים, הקדיש ביטון את השיר לזכרם של ארבעת חבריו. ההכנסות מהפצת השיר מיועדות להנצחת זכרם של חבריו שנפלו.

"שיבוא" - עורך: יניב גרידי, צילומים: מיכה ביטון.

סיור ציור בעקבות מקלטים מצוירים בחולון

"סיור ציור" הוא פרויקט חדש של "עיר הילדים" חולון. 23 מקלטים ציבוריים ברחבי העיר נצבעו וצוירו מבחוץ בהשראת סיפורי ילדים, ויצרו מסלולי הליכה מלאי תקווה. הפרויקט הצבעוני נוצר בשיתוף פעולה של אגף הביטחון ואגף התרבות והאומנות בעיריית חולון, עם האומנית רינת לוק אלחייק, ומטרתו: ללמד שגם מרחב מוגן יכול להפוך ליצירת אמנות חברתית וסביבתית.

סיור ציור- מקלטים מצוירים בחולון (צילום: סרגיי סטרודובצב)
סיור ציור- מקלטים מצוירים בחולון (צילום: סרגיי סטרודובצב)

על המקלטים עצמם יודבקו בקרוב ברקודים, שסריקתם תציג מידע מעוצב המסביר על הציור שעל המקלט הספציפי. בתוך כל סיפור וברקוד, יודגש ערך חברתי מסוים כמו כבוד הדדי, קבלת השונה, אחווה ורעות, עזרה לזולת ועוד.

המקלטים, המאוגדים בשלוש קבוצות, יהפכו לשלושה מסלולי הליכה שעוברים בין היצירות. שניים מהמסלולים ממוקמים בתוך ובקרבת שכונת ג'סי כהן, והמסלול השלישי ממוקם במרכז העיר. המסלולים בדרגות קושי שונות, כאשר הראשון מתאים גם לילדים קטנים.

לפרטים נוספים ומסלולים מתעדכנים

סיור ציור- מקלטים מצוירים, מקלט בג'סי כהן בחולון (צילום: סרגיי סטרודובצב)
סיור ציור- מקלטים מצוירים, מקלט בג'סי כהן בחולון (צילום: סרגיי סטרודובצב)