1. בלוז לחופש הגדול - מחזה מוסיקלי. תיאטרון בית ליסין

עיבוד בימתי מוסיקלי לסרט שנחשב לאחת ההצלחות של הקולנוע הישראלי. יעלה בתיאטרון בית ליסין ע"ש ברוך איבצ'ר החל מה-19.1. בחופש הגדול האחרון שבין בחינות הבגרות לגיוס לצה"ל, חבורת נערים ונערות מתכוננת למסיבת סיום התיכון ומתמודדת עם החלטות שיקבעו את עתידם: הגיוס המתקרב, האהבה הראשונה, הנאמנות לחברים, ואיך מנציחים חבר קרוב שלא שב מהצבא. לאט לאט, הקיץ הישראלי שבין ילדות לבגרות, הופך לקיץ גורלי שישנה את חייהם של גיבורי ההצגה לעד. המחזה המוסיקלי מאת אורן יעקבי, על פי סרטם של רנן שור ודורון נשר. בבימויו של יותם קושניר. 

מילות השירים: עילי בוטנר ואורן יעקובי לחנים: עילי בוטנר. ניהול מוסיקלי ועיבודים: אמיר לקנר. הצגות ראשונות: 19-22 בינואר 2024 תיאטרון בית ליסין.

בלוז לחופש הגדול (צילום: מיכל חלבין)
בלוז לחופש הגדול (צילום: מיכל חלבין)

2. ארקדי דוכין והפסנתר. "מסע לאהבה". צוותא

ארקדי דוכין מהיוצרים והזמרים המרגשים במוסיקה הישראלית, מדבר על המצב, בשיח עם הקהל. ארקדי מנגן ושר את להיטיו הגדולים מהרפרטואר העשיר שלו בתחום האהבה והרומנטיקה. במופע נכללים שירים מתחילת דרכו עד היום, עם השירים שנוגעים בלב: "היא לא דומה", "חדר משלי", "יש בי אהבה", "עוד נגיעה",  "מי אוהב אותך יותר ממני", "נאמר כבר הכל" ועוד שירים רבים וטובים.

"מסע לאהבה" מופע אינטימי עם פסנתר. יום שישי 12.1 בשעה 13:00 "צוותא" תל אביב https://www.tzavta.co.il/event/3618.

ארקדי דוכין (צילום: מאור גרידיש)
ארקדי דוכין (צילום: מאור גרידיש)

3. אשכול תערוכות חדש. מוזיאון פתח תקווה לאמנות

עונת התערוכות במוזיאון פתח תקווה לאמנות נפתחת עם חמש תערוכות.  חדשות, בהן תערוכה רטרוספקטיבית למוטי מזרחי – מהאמנים הבולטים בישראל שיצירתו הרב תחומית היתה ועודנה חלוצית במובנים רבים.  לצידו, תערוכה של מתן גולן מציגה נוף חפצים פתייני וחידתי; תערוכה של מאיה אטון המציעה הצבה  אחרת, של פרויקט שנוצר והוצג בסדנת ההדפס ירושלים ועוסק בתפיסת המציאות בין סדר לכאוס; תמר סימון מציגה "קלסתרונים", דיוקנאות בטכניקות הנהוגות במעבדות זיהוי פלילי בניסיון לזהות נעדרים. 

ותערוכתו של אלי קופלביץ', חבר קיבוץ דפנה, שנאלץ להתפנות בעקבות הסכנה בגבול הצפוני, יציג עבודות וידאו וסדרת ציורי נייר העוסקים בהתמודדות עם מלחמה וכאב. אוצרים משתתפים: גליה בר אור, אירנה גורדון, דניאל צדקה-כהן

פתיחה: יום חמישי 11.1 בשעה 19:30. נעילה: 18.5.2024.

מוזיאון פתח תקווה לאמנות (צילום: תמר סימון)
מוזיאון פתח תקווה לאמנות (צילום: תמר סימון)

4. יומני הזן. סרטו של הבמאי היפני יוג'י נקאה

הבמאי, יוג'י נקאה, מצא השראה לסרטו החדש  באחד מספריו של סופר רבי המכר צוטומו מיזוקאמי.  Nakae טווה סיפור מתוך ספר שפורסם ב-1978, העוסק בבישול עונתי. ומזכיר  איך זה לחיות בטבע, את ריח האדמה ואת עושר החיים.

סיפור העלילה מתמקד בחייו של הסופר טסוטומו שחי לבדו בבקתה בהרים באיזור נאגאנו. הוא אוסף פירות ופטריות מההר, מגדל ירקות בגינה ומבשל כל יום את ארוחותיו. מפעם לפעם מבקרת אותו מאצ'יקו, העורכת ובת הזוג שלו. הסרט מלווה אותו לאורך 12 חודשים, בשעה שהטבע והמזון משתנים בהתאם לעונות השנה, ובהדרגה נחשף המכשול העיקרי בחייו: הקושי לקבור את אפרה של אשתו, שנפטרה לפני 13 שנה. 

הסרט יוצג בסינמטק ירושלים וסינמטק תל אביב ובבתי הקולנוע בארץ החל מ-25 בינואר 2024.

יומני הזן (צילום: יחצ)
יומני הזן (צילום: יחצ)

5. בין קלאסיקה לרומנטיקה. אנסמבל סולני תל אביב

אנסמבל סולני תל אביב חוזר לבמות ויקיים כמתוכנן את הקונצרט השני לעונה, "בין קלאסיקה לרומנטיקה". הקונצרט יתקיים בתאריכים  20-23 בינואר, בחיפה, בתל אביב ובעכו. בקונצרטים אלה  ישוב אל אנסמבל סולני תל אביב, הפסנתרן הסיני הבינלאומי ג'יה יואן, שבמרכזם שניים מגדולי המלחינים בהיסטוריה - בטהובן ושוברט. היצירות שיבוצעו: בטהובן: קונצ'רטו לפסנתר מס' 3 בדו מינור אופ.37.  שוברט: סימפוניה מס' 5. שתי יצירות שימחישו את הדומה והשונה בין שני המלחינים הענקים.

שתי יצירות שימחישו  את הדומה והשונה בין שני המלחינים הענקים האלה. עוד בתכנית, היצירה: "סוויטה יהודית לתזמורת" של מלחין "קלאסי" נוסף, מדור המייסדים של המלחינים הישראליים - מרק לברי.

מנצח: ברק טל. חיפה, אודיטוריום רפפורט: מוצ"ש 20.1. בשעה 20:00. תל אביב, היכל התרבות אולם צוקר: יום ראשון 21.1. בשעה 20:30. עכו, הקונסרבטוריון העירוני: יום שלישי, 23.1 בשעה 19:00. [email protected]