הומור, גם אם מטורף, הוא מצרך נחוץ בוודאי בימים אלה: "הבשורה על פי מונטי פייתון" פותח את הסדרה השביעית של תזמורת המהפכה, האמנות הישראלית מתגייסת לסייע לעמותת "אנוש", מופע מוסיקלי למען קיבוץ ניר עוז בחולון, סיור וקונצרט לכבוד פריחת השקד בעין כרם והצגה חדשה בתיאטרון דימונה. מקבץ אירועי תרבות שתרצו להכיר.

גם במלחמה, מוכרחים תרבות: חנוך לוין מגיע לאופרה הישראלית

הבשורה על פי מונטי פייתון, תזמורת המהפכה 

"הבשורה על פי מונטי פייתון" - יצירה מקורית לתזמורת, מקהלה ותוכי מת מאת זהר שרון ורועי אופנהיים - קרקס מוזיקלי שחושף באופן חדש את ההומור והטירוף של חבורת "מונטי פייתון" - פותחת את העונה השביעית של סדרת המהפכה באופרה הישראלית. המופע הוא בהשתתפות תזמורת המהפכה בניצוחו של רועי אופנהיים, השחקן בן פרי (ציפורלה), אנסמבל זמרי מורן ומקהלת מורן. על ההלחנה, העיבוד ועריכת הוידאו - זהר שרון, על הדרמטורגיה והכתיבה - איתי זבולון, ועל הבימוי - איתי זבולון ורועי אופנהיים.

''מונטי פייתון'' (צילום: באדיבות מונטי פייתון)
''מונטי פייתון'' (צילום: באדיבות מונטי פייתון)

ה-DNA הפייתוני של חשיבה קומית אסוציאטיבית ומוטרפת, חיבורים הזויים בין עולמות תוכן רחוקים ומערכונים שנונים ללא פאנץ׳-ליין ברור משתקפים בבחירות האמנותיות של המופע. לדוגמה: הצעידה ברחוב של ג׳ון קליז לעבר ״המשרד להליכות מטופשות״ הופכת לריקוד ואלס לצלילי צ׳ייקובסקי. זמרי המקהלה מנסים להמליך את בריאן מתוך הסרט ״בריאן כוכב עליון״ כמשיח שלהם, והופכים מחבורת זמרים אינדיבידואלים - להמון פאשיסטי אובססיבי.

"בחצי השנה האחרונה יצרנו מופע חדש המבוסס על תוכן מתוך הארכיון השופע של חבורת הקומיקאים הבריטית המיתולוגית 'מונטי פייתון', עם מערכונים אייקוניים, קטעי אנימציה מבריקים ושירים מטורללים מתוך סדרת 'הקרקס המעופף' והסרטים 'ועכשיו למשהו אחר לגמרי', 'טעם החיים', 'הגביע הקדוש' ו'בריאן כוכב עליון'", מפרטים זהר שרון ורועי אופנהיים. "התוכן שימש כחומר גלם ובסיס ליצירה של יצירות מקוריות ועיבודים לתזמורת, מקהלה ושחקן. תכני הוידאו משולבים ביצירות והעיבודים ונשזרים בנגינה והשירה החיה של התזמורת והמקהלה, בקרקס מוסיקלי חדש בפורמט Re:play".

מופע הפתיחה יתקיים ב-11 בפברואר בשעה 20:00 בבית האופרה הישראלית בתל אביב. המופע באנגלית מלווה בכתוביות בעברית 

לכרטיסים לחצו כאן

מונטי פייתון (צילום: באדיבות מונטי פייתון)
מונטי פייתון (צילום: באדיבות מונטי פייתון)
 

"אמנות ישראלית 2023" – הצדעה לאמנות הישראלית 

תערוכת אמנות ישראלית השנתית בחסות בנק הפועלים תוקדש בשנתה ה-23 לעמותת "אנוש", ומטרתה להעלות לסדר היום את נושא בריאות הנפש וטראומת מהמלחמה. בנק הפועלים, באמצעות קרן פועלים בקהילה במרכז לבנקאות חברתית, בחר כי לעמותה ייתרמו ההכנסות מהמכירות בתערוכה. 

"אנוש" הוא הארגון המוביל והגדול בישראל המעניק שירותי מניעה, טיפול ושיקום לאנשים המתמודדים עם מגבלה נפשית ובני משפחותיהם, וגם לבני נוער ולצעירים. העמותה מעניקה שירות לכ-16 אלף מתמודדים עם מגבלה נפשית ב-85 מרכזי פעילות ברחבי הארץ בהם נדרשת המומחיות שלה.

בתערוכה יוצגו כ-500 עבודות של אמנים מובילים בישראל לצד אמנים צעירים בתחילת דרכם, והן יתפרשו על פני שש קומות בבניין ההנהלה של בנק הפועלים בתל אביב

התערוכה תהיה פתוחה לקהל הרחב במוצ"ש 3.2  בשעות 19:00-22:00, ובראשון ושני 4-5  בפברואר בשעות 17:00-22:00

 

סיור שקדיות וקונצרט בעין כרם (צילום: פנינה עין מור מורת דרך אגדת עין כרם)
סיור שקדיות וקונצרט בעין כרם (צילום: פנינה עין מור מורת דרך אגדת עין כרם)

הסאקורה הישראלית – חגיגת פריחת עצי השקד בעין כרם 

זו השנה ה-26 ש"אגדת עין כרם" חוגגת את הפריחה המפעימה של מאות עצי השקד בעין כרם. בכפר העתיק מצויים מרבית עצי שקד שאינם נטועים בשקדיה (מטע שקדים), והפריחה הוורודה והלבנה שלהם מפיצה ריח מתקתק וכובש. 

בחג הט"ו בשבט שנערך ב-26 ינואר יום שישי, בין השעות 10:00-13:30, יתקיים אירוע הפריחה השנתי שמשלב טיולים בסמטאות הכפר הציורי, כשברקע צלצול הפעמונים, כיפות הזהב המנצנצות וצריחי המגדלים. בתום הטיול המשתתפים יוזמנו אל הגן הנסתר שבין החומות ליהנות משירת אנסמבל נשים נעימה, בגן ובכנסייה האינטימית עם שירי פריחה ואהבה, ישראלים וקלאסיים. לקינוח: מרציפנים משובחים.

לפרטים נוספים וכרטיסים

גיא ויהל (צילום: ג'ודי מוסקוביץ')
גיא ויהל (צילום: ג'ודי מוסקוביץ')

מחולון באהבה. מופע התרמה למען משפחות החטופים ושיקום קיבוץ ניר עוז 

מופע התרמה למען משפחות החטופים ולשיקום קיבוץ ניר עוז, יתקיים ביוזמת תושבי חולון שנולדו בניר עוז וביחד עם מטה משפחות החטופים בעיר בהן משפחות אגם ברגר ובר קופרשטיין. המופע  בהשתתפות ריטה, גיא ויהל ובן בן ברוך, בהנחיית עומר חזן. המופע בחסות עירית חולון ותיאטרון חולון.

יום חמישי 11.1 בשעה 20:00 בתיאטרון חולון.

לכרטיסים לחצו כאן

בן בן ברוך (צילום: רן יחזקאלי)
בן בן ברוך (צילום: רן יחזקאלי)
 

"מאז ולעולם". הצגה מקורית של תיאטרון דימונה 

כשמרסל, אמא של מיכל במילותיה האחרונות אומרת לבתה: "תשימי אותי בדימונה", הבקשה אינה מובנת למיכל: מדוע שאימה תבקש להיקבר בעיר נעוריה שאף פעם לא רצתה לבקר בה? האם הבקשה קשורה לשמחה, אחותה היחידה של האם? אבל השתיים כמעט שלא היו בקשר, אז למה בדימונה?! מיכל חוקרת את שמחה, האחרונה שנותרה מדור ההורים, וזו חושפת בפניה סוד משפחתי. האמת שמתגלה מטלטלת את נפשה של מיכל, ושולחת אותה לחשוף שורשים משפחתיים ואישיים שלא ידעה על קיומם ומאלצת אותה לבחון מחדש את הבחירות שעשתה לאורך חייה. "מאז ולעולם", היא הצגה חדשה ומקורית מאת תאיר סיבוני, שעולה בתיאטרון דימונה.

מחזה: תאיר סיבוני. במאי: אורי  וידיסלבסקי. שחקנים: יעל פרימר-סביר, חנית כהן-מוריוסף, אורלי טובלי, יפתח רוה, נועם אוחיון.

יום שלישי 20.2 בשעה 20:30, בתיאטרון גבעתיים

מאז ומעולם (צילום: תאטרון דימונה)
מאז ומעולם (צילום: תאטרון דימונה)