1. "לס – שירת הוואדי; שתיקת התל". מופע של אמנים ויוצרים מקיבוץ רעים

קיבוץ רעים היה אחד ממוקדי מתקפת הטרור הרצחנית ב 7 באוקטובר, וכשחברי ובני ובנות קיבוץ רעים לדורותיהם וקרוביהם, עדיין אבלים ומנסים לעבד את אירועי השבת השחורה.

כחלק מהתמודדות עם האסון התגבשה קבוצה של יוצרות ויוצרים בני קיבוץ  רעים – בעבר ובהווה – שמעלה בימים אלה מופע אמנות רב תחומי תחת הכותרת "לס – שירת הוואדי; שתיקת התל", כתיאור של סוג אדמה המאפיין את קרקע הלס באזור הנגב המערבי.

''לס – שירת הוואדי; שתיקת התל''. מופע של אמנים ויוצרים מקיבוץ רעים (צילום: דפנה טלמון)
''לס – שירת הוואדי; שתיקת התל''. מופע של אמנים ויוצרים מקיבוץ רעים (צילום: דפנה טלמון)

בתוכנית המופע: עבודת וידאו ארט של האמנית הפלסטית עדי דרימר שתיעדה את השעות הראשונות של אותה שבת בכתיבת  ווצאפים שהועברו בין חברי הקיבוץ, בצורת ספירלה של כתב יד צפוף ומבוהל המהווה דימוי מופשט של זעקה, הלם, וחוסר אונים. 

מופע של תלמידי האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, ובחלק השלישי: סרטה של חברת הקיבוץ טלילה פרנק – "פנס בודד". סרט קצר שצולם ברחבי הקיבוץ וזכה לאחרונה בפרס הסרט הזר הטוב ביותר בפסטיבל קולנוע בסן פרנסיסקו, למרות שצולם לפני המלחמה. מראות הקיבוץ השלו מהדהדים ומזכירים את מה שהיה ואיננו עוד. את המופע חותמת שירת מקהלה בביצוע שיריו  של המשורר ישראל נטע, חבר קיבוץ בארי.

המופע הופק בסיוע ובתמיכת הקרן לירושלים וקרן מנדל. יצרו וביימו: רונן יצחקי, בעברו חבר גרעין בקיבוץ רעים,  ובימאית התיאטרון מור פרנק, שהיא בת הקיבוץ. כל היוצרים והיוצרות במופע פועלים בהתנדבות. הכרטיסים אזלו.

יום רביעי 17.1.2024 בשעה 20:30 (19:30 קבלת פנים). אולם אסיא, מוזיאון תל אביב 

2. "עוד סיפור אחד" -  הצגה לילדים. "צוותא"

הצגה המורכבת משלוש הצגות קצרות לילדים, כשסיפור המסגרת מספר על דור שמצליח לשכנע את אמא שלו להמציא לו עוד סיפורים לפני השינה.

עוד סיפור אחד (צילום: יוסי צבקר)
עוד סיפור אחד (צילום: יוסי צבקר)

ואלה שלושת המחזות המרכיבים את ההצגה: "חדר משלי" (מאת נוי לוין) - גילי בת ה-6, מגלה שאחיה הגדול עוזב את חדרםהמשותף ועובר לחדר משלו. גילי מנסה כל דרך אפשרית להשאיר את גדי איתה אבל מגלה שחדר משלה זה די נחמד.

"אבא של גאיה אוהב להיות לבד" (מאת ניר סופר דודק) - ״אבא של גאיה לא אוהב אורחים, גם לא אוהב מסיבות ופרחים, הוא אוהב להיות לבד״. כשהמוני דודים ודודות גודשים את הבית לכבוד יום ההולדת של גאיה, אבא בורח לחצר. שם הוא פוגש נחש ידידותי ושניהם הוגים יחד רעיון שיחזיר את השלווה אל הבית.

"מפלצת קטנה שלי" (מאת שובל בכר) - לדור יש מפלצת בחדר, אבל אמא לא משתכנעת. אז מי מסתתר מתחת למיטה? מה הוא/היא רוצה? ומה הקשר לג’ינג’ים? המחזות עלו לראשונה כחלק מפסטיבל תיאטרון קצר ה-25 שהתקיים לאחרונה בצוותא.

יום שבת 20.1 בשעה 12:00. צוותא, תל אביב

3. "סטמפניו" מאת עדנה מזי"א. בית ליסין

"סטמפניו", מאת עדנה מזי"א, מחזה שהוא עיבוד חופשי לרומן הקלאסי של שלום עליכם מגדולי הכותבים היהודים ובביצוע מודרני ,עולה בתיאטרון בית ליסין ע"ש ברוך איבצ'ר.

סטמפניו'' מאת עדנה מזי''א. בית ליסין (צילום: גבריאל בהרליה)
סטמפניו'' מאת עדנה מזי''א. בית ליסין (צילום: גבריאל בהרליה)

סטמפניו המוסיקאי המחונן שמכל רחבי פולין ורוסיה מגיעים לשמוע אותו ואת להקת הכלייזמרים שלו, הוא לא רק נגן שמכשף את המאזינים בצליליו, הוא גם שובר לבבות נשים ידוע.  כשהוא מתאהב ברוחל'ה היפה אך אבוי, הנשואה, הסיפור מסתבך. המחזאית עדנה מזי"א, טוותה מחזה עם שלל דמויות ססגוניות, שכולן רוצות להגשים את עצמן דרך סטמפניו והמוסיקה שלו.

במאי: רוני ברודצקי. משתתפים: אסף יונש, דניאל גל, זוהר מידן, אופיר וייל, ידידיה ויטל, קרן מור-מישורי, מאי קשת, יניב שביט, אשלי זימברג, אמנון פלד, עומרי סמסון.

ב-27.1 בשעה 18:00 ב-28-29-30-31 בינואר בשעה 20:30
תיאטרון בית ליסין ע"ש ברוך איבצ'ר

4. חג ההודיה  - Thanksgiving סרטו החדש של איליי רות'. סינמטק תל אביב

במסגרת "מועדון הסרט לבעלי עצבים חזקים" יוקרן בסינמטק תל אביב "חג ההודיה" סרטו החדש של הבמאי, התסריטאי והשחקן היהודי אמריקני איליי רות'.

אלי רות' (צילום: יחצ)
אלי רות' (צילום: יחצ)

רות' שחתום על סרטי אימה בסגנון רטרו שהמפורסמים בהם: - HOSTEL (הוסטל), שביים והפיק בסיוע קוונטין טרנטינו, ו-CABIN FEVER (קדחת הבקתה). והופיע בסרטו המצליח של טרנטינו "ממזרים חסרי כבוד". 

לפני ההקרנה רות' יתארח על מסכי הסינמטק לשיחת זום. עלילת סרטו החדש  בכיכובם של פטריק דמפסי, אדיסון ריי ו ג'ינה גרשון מספרת על המהומה סביב יום שישי השחור שנגמרה בטרגדיה, כשרוצח מסתורי לבוש בבגדי חג ההודיה המסורתיים יוצא למסע הרג בתושבי העיר פליימות', מסצ'וסטס – מקום הולדתו של החג.

יום שלישי 16.1 בשעה 20:00 - סינמטק תל אביב

5. מיצב הסרט הצהוב "אנו" מוזיאון העם היהודי –  100 ימים ל-7 באוקטובר

"אנו" מוזיאון העם היהודי עצר ביחד עם כל המדינה  לציין 100 ימים ל-7 באוקטובר במיצג רב משתתפים. המוזיאון הקים מיצג סרט צהוב ענק, סמל המאבק לשחרור החטופים בלובי המוזיאון בהשתתפות עובדי המוזיאון, אורחיו ותלמידי שכבת כיתה ז' בבית הספר עירוני י"ד בתל אביב.

אנו - מוזיאון העם היהודי (צילום: איציק בירן)
אנו - מוזיאון העם היהודי (צילום: איציק בירן)

על מדרגות המוזיאון ועל רקע הסרט הצהוב ניצבו המשתתפים מחזיקים את תמונות החטופים בקריאה משותפת להשבתם. את המיצב פיתח האמן הסביבתי והאקטיביסט, דורון גזית, כאשר עבודותיו בדמות שרוולי אוויר צהובים ענקיים מלוות את מאבק המשפחות בארץ ובעולם. המיצג הינו הקדמה לכנס משותף בן 100 דקות שקיים מוזיאון "אנו" עם אוניברסיטת תל אביב.