הזמר יהורם גאון כתב פוסט בחשבון הפייסבוק שלו ובו תקף את סגן הרמטכ"ל לשעבר, יאיר גולן, זאת לאחר שהאחרון טען בשבוע שעבר כי "צה"ל צריך לחנך את בני הציונות הדתית".

גוטליב שוב נגד ברסלר: "טוב עשית כשברחת מהארץ, האמת סופה להתגלות"
מעט מאוד פליטות פה הפילו את נתניהו. זו הייתה המפחידה שבהן

"יאיר גולן, שהיה סגן הרמטכ"ל, אמר שצה"ל צריך לחנך את ה'ציונות הדתית מחדש'", כתב גאון בתחילת הפוסט, "הביטוי הזה 'חינוך מחדש' הוא ביטוי מפחיד שריח דיקטטורה מצחין נודף ממנו, המשטר בבייג'ינג למשל כלא יותר ממיליון מוסלמים במחנות 'לחינוך מחדש'. רוסיה החזיקה ששת אלפים ילדים אוקראינים בְמחנות ומתקנים שמטרתם הייתה חינוך מחדש. זה ביטוי לא ראוי, שסגן רמטכ"ל לשעבר שהוליך חיילים לקרב, חיילים מכל חלקי הארץ, חיילים מכל העדות והזרמים, דתיים וחילוניים, שהלכו אחריו באש ובמים הוא בעיקר, היה צריך להיזהר בו".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"סגן הרמטכ"ל לשעבר, לא שאל שאלות רבות בשביעי באוקטובר, וזינק עם נשק לאזור המלחמה כדי לחלץ את אחיו", הוסיף, "הוא לא שאל אז שאלות מי הוא מי ומאיזו ישיבה הגיע? וזה היה הרגע הנפלא בחייו. כי כל מי שלא אהב אותו בימי ההפגנות שלפני השביעי המר, אשר חצו את כולנו לשניים אמר בנפשו 'הנה גיבור שרץ לחלץ יהודים בצרתם', היום כשאנחנו עדיין שרויים בשביעי לאוקטובר, חוזר סגן הרמטכ"ל לשעבר לָימים של השבר ההוא וחוזר לסדוק את האדמה עליה אנו נלחמים עכשיו על חיינו חבל מאוד ומאכזב".

יהורם גאון (צילום: אריאל בשור)
יהורם גאון (צילום: אריאל בשור)

כזכור, בשבוע שעבר התראיין גולן אמר גולן לפורום הטייסים 555 ואמר כי "צה"ל צריך לחנך את הציונות הדתית לדמוקרטיה וליברליות ולעבור 'מסע תיקון' בתוך הצבא בגלל החינוך הלאומני קיצוני שעוברים אנשי הכיפות הסרוגות במוסדות חינוכיהם. מה שצריך לקרות זה להכיר בכך שהרבה מאוד מאנשי הציונות הדתית, חלקם זכו לחינוך לאומני קיצוני יקבלו מסע תיקון בתוך צה"ל. אם אנחנו רוצים להתמודד עם בניית דור העתיד צה"ל חייב להעביר לכל חייל וחיילת חינוך לאזרחות דמוקרטית, לאזרחות ליברלית לאזרחות שתואמת מדינה באלף השלישי. מאוד פשוט".