1. ספירט, פסטיבל הקולנוע הרוחני

"ספיריט" פסטיבל הקולנוע הרוחני - פסטיבל הסרטים היחיד בישראל והגדול מסוגו בעולם, נוסד בשנת 2007 ומאז הפך לאירוע קולנועי בעל מוניטין בזירת הקולנוע המקדם מודעות ורווחה אישית בעולם כולו. הפסטיבל שנדחה בגלל המלחמה יתקיים בתאריכים 28.2 ועד 2.3 בסינמטק תל אביב ויכלול לראשונה גם תחרות סרטים ישראליים.

בין נושאי הפסטיבל: סיפורו יוצא הדופן של כתב פוליטי צ'יליאני שלחם בפשעי המשטר והתמודדותו עם מחלת האלצהיימר, הצצה יוצאת דופן לעולמם של ה"מודטים" – נזירים טיבטים שחווים מוות קליני מבוקר ומאתגרים את עולם הרפואה והמדע, מסע עם 20 אלף נזירות בשלג הטיבטי, סרט על הגילויים החדשים אודות טבעה של התודעה האנושית, סיפורים על נשיות ופטריארכיה, אידאל היופי, קהילות מיוחדות ועוד. 

הסרט הפותח את הפסטיבל מגיע היישר מפסטיבל טורנטו 2023 – The Monk And The Gun סרטו החדש של פאוו צ׳וינינג דורג׳י, מי שאחראי ללהיט המפתיע "לונאנה: יש יאק בכיתה".

2. מיכה ביטון מסע מוסיקלי אל תפילות וניחוחות ילדות. "צוותא"

מופע עם הזמר והיוצר מיכה ביטון, יליד שדרות, שגדל בילדותו בירושלים בביתה של הסופרת גלילה רון- פדר, והיווה השראה לדמותו של גיבור סדרת הספרים הידועה "אל עצמי". במופע, ביטון שר ומספר על ילדותו בבית משפחת רון-פדר ועל דמותו בספר, הסיפורים מתוך הסדרה, הסיפורים שקרו מחוץ לספר ואלו שמעולם לא נכתבו.

המופע עוסק גם במהמורות ובקשיים בדרך להצלחה, על מסעות חייו כילד שגדל בסיטואציית חיים כמעט חסרת סיכוי והצליח כנגד כל הסיכויים לעשות את הבלתי אפשרי ולהפוך לאמן ויוצר.

הוא מספר גם על חייו במושב נתיב העשרה והתמודדותו בישוב צמוד גדר לעזה, על חיי משפחה, גידול הילדים ויצירת מוסיקה באזור כל כך נפיץ ועל החוויה הקשה שעבר עם משפחתו ב-7.10.23 במתקפת הפתע על נתיב העשרה.

במופע מבצע מיכה ביטון  שירים מאלבומיו "הצד המואר", "נוסע בזמן" "נשימה עמוקה" ומאלבומו החדש "כמו מים". 

יום שישי 23.2 בשעה 13:00

צוותא, תל אביב

אלכסנדר קוטליאר (צילום: סרגיי נרינסקי)
אלכסנדר קוטליאר (צילום: סרגיי נרינסקי)

3. אוֹא – רדיו התפילות וכמיהות הלב האנושי

אוֹא – רדיו התפילות וכמיהות הלב האנושי, הוא פרויקט שמטרתו ליצור ספרייה אוניברסלית של תפילות ובקשות הלב מכל קשת הדתות, האמונות, התרבויות והשפות, שישודרו בתחנת הרדיו הדיגיטלית של גלריה שכטר 24/7 לצד תכנים, שיתופי פעולה עם אומנים ומוסיקאים על מהות התפילה.

כחלק מהפרויקט הקהל מוזמן להקליט את תפילתו ולהיות חלק מתחנת השידור שתשמש כמשפך וכמגבר של כמיהות הלב, שישודרו לכל המבקש להאזין בכל שעה ובכל מקום.

בחלקו השני של הפרויקט תוקם תערוכה ייחודית בחלל גלריה שכטר, בצורת בית תפילה עתידני ומרכז השידור של תחנת הרדיו. במהלך חודשי התערוכה המבקרים יוזמנו להיכנס לבית התפילה, לשכב, לשבת ולהקשיב לסטים מוסיקליים ולהסכתים בתוך המרחב המדיטטיבי של הגלריה, או להקליט את תפילתם במקום, בתוך תא ווידוים שהוקם במיוחד לשם כך.

רדיו תפילות (צילום:  תומר פרוכטר)
רדיו תפילות (צילום: תומר פרוכטר)

עוד יתקיימו אירועים והתכנסויות לתפילה קולקטיבית, דוגמת: מדיטציות קבוצתיות, ערבי הקראת תפילות ושירה, מופעים מוזיקליים, שיחות עם דמויות מפתח בחקר התפילה, ומעגלי דיבור והתכנסות שמבקשים לדמיין מציאות אחרת לעולמנו פה.

29 בפברואר – 31 במאי, גלריה שכטר

http://schechter-gallery.com/awe-radio 

לינק להעלאת תפילות : https://schechter-gallery.com/opencall

4. ארבע תערוכות יחיד בבית האמנים, ירושלים

בית האמנים בירושלים מציג ארבע תערוכות יחיד חדשות של האמנים:

חנן שלונסקי "ניגוד סימולטני"

אנסטסיה ניקולינה  "גן שעשועים"

אנסטסיה ניקולינה, פרט מתוך טריפטיכון גן שעשועים, 2023 (צילום: אמנית שמן על בד)
אנסטסיה ניקולינה, פרט מתוך טריפטיכון גן שעשועים, 2023 (צילום: אמנית שמן על בד)

אורי שכנר "צייר 1945-2022

UriShechner (צילום: דניאל שכנר)
UriShechner (צילום: דניאל שכנר)

מירב דביש בן משה "אטרופיה קלה בחלל התת עכבישי".

הפתיחה, ביום שבת 24.2 בשעה 12:00

נעילה 4.5

www.art.org.il

5. "רוסלקה" מאת דבוז'ק. האופרה הישראלית

האופרה הישראלית מעלה הפקה חדשה של  "רוסלקה" מאת אנטונין דבוז'ק בבימויו של סטפנו פודה, מהבמאים החשובים בימינו, ובניצוחו של דן אטינגר מנהלה המוסיקלי של האופרה הישראלית.  

"רוסלקה", עיבודו של המלחין הצ'כי לאגדת "בת הים הקטנה" של הנס כריסטיאן אנדרסן שיש לה סוף שונה וטרגי, המאחד את הנסיך ובת הים הקטנה במצולות האגם. 

"רוסלקה" נחשבת לאחת מפסגות היצירה של דבוז'אק, שבה הוא מביא לידי ביטוי את מלוא יכולותיו הדרמטיות. החיבור בין אגדה עם יסודות פולקלוריסטיים לבין התזמור העשיר והסוחף של דבוז'ק יוצרים אופרה מהפנטת בעוצמתה הדרמטית-מוסיקלית. 

הבמאי סטפנו פודה, שכדרכו כיוצר טוטאלי עיצב גם את התפאורה, התלבושות, התאורה והכוריאוגרפיה, ברא עולם קסום לסיפור של אנדרסן.

עם הרמת המסך, צולל הקהל ליקום מימי. הבמה מכוסה מים. הזמרים והרקדנים יכולים לשיר בה, לרקוד בה ואף לצלול בתוכה. 

המנהל המוסיקלי של האופרה, מאסטרו דן אטינגר, ינצח על מקהלת האופרה הישראלית בניצוחו של איתי ברקוביץ', תזמורת האופרה - התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון-לציון, בשיתוף להקת המחול ורטיגו ורקדנים מחו"ל וצוות הסולנים ישראליים ובינלאומיים.

טריילר - https://youtu.be/DeB3La3SsV4    

"רוסלקה" 15-4 במרץ

בית האופרה ע"ש שלמה להט צ'יץ תל אביב

רוסלקה  (צילום:  Mirco Magliocca)
רוסלקה (צילום: Mirco Magliocca)

https://www.israel-opera.co.il/?CategoryID=1354&ArticleID=6025