1. "פשוט סיפור": הפלגה לילית בין סיפורים, מחזות ושירים. הספרייה הלאומית

במפגש השני של "פשוט סיפור" בספרייה הלאומית בירושלים, שעת סיפור למבוגרים יקחו המשתתפים נעמי לבוב, ירון לונדון, יובל מנדלסון וחנה אזולאי הספרי את הציבור להפלגה לילית בין סיפורים, מחזות ושירים שירחיבו את הלב והדמיון, כשאת הקראתם ילווה בפסנתר נדב הולנדר.

יום רביעי 28.2 בשעה 20:30

www.nli.org.il

2. השקה לתרגום העברי ל"אם זה אדם" מאת פרימו לוי. ספריית בית אריאלה

ערב השקה לרגל צאת התרגום העברי של 'אם זה אדם' מאת פרימו לוי יתקיים  בבית אריאלה ביום רביעי 6.3 בשעה 19:30.

ב-1946 צמח פרימו לוי כמעט בן לילה להיות סופר ענק, שאת קולו החם, החכם והשלֵו אי-אפשר לשכוח. הספר מתבונן באנשים שהלאגר שלל מהם את זהותם כבני-אנוש, תוהה "אם זה אדם" ונאחז ברגעים מטלטלים של אנושיות. לראשונה הספר מובא בעברית במלואו, בסגנונו של לוי, ובתרגומו של מירון רפפורט.

הערב יתקיים בנוכחת בנו של פרימו לוי, רנצו לוי. 

פרופ' מנחם פרי עורך הספר ועורך הספרייה החדשה, מתרגם הספר מירון רפפורט, הסופרות יעל נאמן, ליאת אלקיים והשחקניות אפרת בן צור, אלמה דישי. מנחה הסופרת ג'וליה פרמנטו צייזלר.

האירוע נערך בשיתוף מרכז תרבות בית אריאלה, הספרייה החדשה (ספרי סימן קריאה / הקיבוץ המאוחד) , בתמיכת המשרד האיטלקי לענייני חוץ ולשיתוף פעולה בינלאומי.

3. "שבעה באוקטובר". תערוכה חדשה, "אנו" מוזיאון העם היהודי

"שבעה באוקטובר" תערוכה חדשה העוסקת בתגובה של התרבות הישראלית למלחמה. התערוכה  מאגדת 25 אמנים ואמניות אשר יצירותיהם עוסקות, מתכתבות ומהדהדות את המלחמה ואת הימים הקשים שאותם עוברים החברה הישראלית והעם היהודי מאז השבעה באוקטובר. בין האמנים המציגים, שחלקם נחטפו או נרצחו בשבעה באוקטובר או בשבי, נמצאים גם תושבי הדרום אשר הם ובני משפחותיהם חוו את האובדן, החורבן וכאב המלחמה. התערוכה כוללת עבודות ציור, פיסול צילום, מוסיקה, יצירה דוקומנטרית, ווידאו ארט.

בחלל הגלריה יושמעו 40 שירים ישראליים שהפכו למזוהים כפסקול המלחמה. שילוב המוסיקה בתערוכה, תחת הכותרת 'בחזית הכאב', נועדה, להעניק ממד חושי נוסף למבקר, ולצד זאת להוות מחווה לאמני ואמניות ישראל בתחום המוסיקה שנרתמו והופיעו בהתנדבות ברחבי הארץ.

חלק מרכזי נוסף שמשקף את תגובת עולם התרבות, יוקדש  ליצירה הדוקומנטרית. במסגרתו יוצג הסרט "יומן מלחמה", שנוצר והוצג בתערוכת ׳ עדות מקומית 23', הכולל 300 צילומים שצולמו בנגב המערבי וברחבי הארץ החל מה-7 באוקטובר. 

התערוכה ממשיכה ומרחיבה את חלקה הראשון של תערוכת 'שבעה באוקטובר' שעלתה במוזיאון בחודש נובמבר 2023, וכללה  מייצבים ועבודות וידאו בלובי המוזיאון המציגים את  החטופים ומנכיחים את זעקתם. 

אוצרות התערוכה: כרמית בלומנזון ומיכל הומינר

נעילה: 1.11

 (anumuseum.org.il)

4. "החופש של ג'קי", דרמה קומית. בית ליסין

"החופש של ג'קי", דרמה קומית חדשה מאת חני גולי ובבימויו של עידו רוזנברג, במרכזה סיפורה של ג'קי, אסירה משוחררת שחולמת להצליח ככוכבת סטנדאפ. בכלא היא הצליחה להצחיק את חברותיה האסירות, אבל בחוץ היא מגלה שאף אחד לא מחכה לה, הגבר שהיה אמור לחכות לשחרורה בגד בה ואמה הקשישה מכרה את בית ילדותה בדרכה לדיור המוגן. כשהיא לא מצליחה להגשים את חלומה כסטנדאפיסטית, ג'קי רוצה לחזור לחיים "הבטוחים" של הכלא. אלא שמערכות האכיפה והצדק לא נתקלו מעולם באסירה משוחררת שכמהה לחזור אל מאחורי הסורגים, וההתנגשות בינן לבין ג'קי יוצרת סיטואציות קומיות מפתיעות ומעוררות מחשבה.

המחזה נוצר במסגרת בית הספר למחזאות של תיאטרון בית ליסין ע"ש ברוך איבצ'ר וסדנאות הבמה.

ההצגה תעלה החל מה-22 במרץ

החופש של ג'קי גובה  (צילום: שי פרנקו)
החופש של ג'קי גובה (צילום: שי פרנקו)

5. תערוכת פופ אפ אימרסיבית  The Art of Dreaming. עזריאלי שרונה.

The Art of Dreaming - תערוכת פופ-אפ אימרסיבית  ראשונה מסוגה ובהיקפה בישראל, במסגרתה יוצגו 33 פסלים מתנפחים ענקיים בעזריאלי שרונה בתל אביב. 

המבקרים יחשפו לתערוכה ייחודית ויגלו עולם של צורות ודמויות ענק מלאות צבע וחיות אשר יתפרסו ויוצבו בשלוש הקומות של עזריאלי שרונה בשטח כולל של 15,000 מ"ר. האמן המוכר פילפלד יציג ארבעה פסלים מתנפחים של הציורים הדו מימדיים המאפיינים את עשייתו והפכו במסגרת התערוכה לפסלים תלת מימדיים ענקיים. האמן dioz יציג שני פסלים מתנפחים של הדמויות המוכרות שלו אשר בוחנים את התחום המסתורי של החלומות, בו הגבולות בין מציאות לפנטזיה מיטשטשים. המעצבת שירה גלעדי תציג שלושה פסלים מתנפחים שיוצרו מהעיצובים הדו מימדיים שיצרה, דמויות אנושיות המורכבות מצורות וצבעים, מבוססות על המציאות, אך בצורה מופרכת וחסרת היגיון.

אמן הרחוב שיר למדן עוסק בעבודתו בשאלה מה נמצא מאחורי המסכה? ואמנים נוספים.

אוצרת התערוכה: יערה זקס

לנה חודבקו x air production  (צילום: יחצ)
לנה חודבקו x air production (צילום: יחצ)

פתיחה: יום חמישי 7.3. עזריאלי שרונה, דרך מנחם בגין 121, תל אביב. הכניסה חינם