1. עדליאדע בפורים בירושלים

לראשונה מאז 1982 תתקיים בפורים עדליאדע בירושלים. לאחר 42 שנים עירית ירושלים בניהול תיאטרון הקרון מחזירים את מסורת העדלאידע הירושלמית למרכז העיר שתצעד ביום שני ה-25 במרץ, בשעות 10:00-14:00 ובסיומה תתקיים מסיבת פורים המסורתית בניסים בכר בהפקת חברת אריאל.

בלאגן בביצה: המפורסמת שנכנסה להיריון ובן זוגה נפרד ממנה
הפסנתרן יונתן זק, אביה של עלמה זק, הלך לעולמו בגיל 91 | בחזרה לראיון עבר

שיירת מיצגים יוצאי דופן ובובות ענקיות, מקוריות ומרהיבות תצעד במרכז הבירה לצד תזמורות, להקות מחול, שחקנים, מוסיקה, דגלונים צבעוניים, בימות בידור שיוצבו לאורך המסלול והמון תחפושות - תמצית הירושלמיות היצירתית בצעדה צבעונית אחת.

עדלאידע ירושלים (צילום: ריקי רחמן)
עדלאידע ירושלים (צילום: ריקי רחמן)

עדלאידע ירושלים תשים במרכז את הגיבורים הקטנים הילדים והילדות, שמתמודדים עם התקופה הנוכחית בגבורה ובאומץ. בעדלאידע ישתתפו עשרות יוצרים ויוצרות, גופי תרבות ירושלמיים וקהילות שונות מרחבי העיר, המדינה וגם מחוצה לה. 

שיירת בובות הענק תחל את דרכה במלון ענבל, ותצעד על רחובות המלך דוד, שלמה המלך, כיכר צה"ל, רחוב יפו, קינג ג'ורג' ותסיים ברחבת המשביר הישן.

עדליאדע ירושלים
25.3 ט"ו  באדר ב',  שושן פורים
https://bit.ly/437Tfl6

2. הבה נרעישה. אירועי פורים בחולון

בחולון מציינים את חג הפורים במגוון אירועים ופעילויות לבני כל הגילים, שיתקיימו ברחבי העיר. ביום שני, 25.3.24, בשעות 13:30-10:00, יתקיים הפנינג חגיגי בארבעה מוקדים שיכלול: מופעים לילדים, במה פעילה עם DJ, תחרות תחפושות, מתנפחים, מופעי רחוב, מופעי להקות מחול מקומיות, פסלים חיים ודוכני משחק. הכניסה חופשית! 

המוקדים - רחבת לה פארק (שד' ירושלים 220): בשעה 10:30 - אורטלי מסיבה לי;

אורטלי מסיבה לי (צילום: סלעית צפוני)
אורטלי מסיבה לי (צילום: סלעית צפוני)

בשעה 12:15 - טל מוסרי ובוב ספוג מול המדיטק (שד' גולדה מאיר פינת רח' חנקין):  בשעה 10:30 - טל מוסרי ובוב ספוג; בשעה 12:15 - אורטלי מסיבה לי הפילבוקס (רח' המצודה 1): בשעה 10:30 - שוקולוקו; בשעה 12:15 – נופיקי מקווה ישראל (רח' סרלין): בשעה 10:30 - נופיקי; בשעה 12:15 - שוקולוקו

נופיקי (צילום: סטודיו סורי)
נופיקי (צילום: סטודיו סורי)

טל מוסרי ובוב ספוג (צילום: אילן בשור)
טל מוסרי ובוב ספוג (צילום: אילן בשור)

ביום שני 25.3 בשעות 12:00-16:00 - הפנינג לילדים עם צרכים מיוחדים בהיכל הספורט קריית שרת (רח' גבעת התחמושת 27). בתוכנית: הצגת הילדים "בגדי המלך החדשים", מתחמי לגו ומתנפחים, מתחם ג'ימבורי לקטנטנים, דוכני יצירה, הפעלת רובוטיקה, דמויות מחופשות, חדר הפגה (מתחם שקט) והפתעות נוספות.

הכניסה חופשית בהרשמה מראש באתר העירייה.
ביום ראשון 24.3 בשעה 19:00 יתקים האירוע הפורימי - חג גדול לגמלאים באולם התרבות חולון ע"ש שטיינברג.
בתוכנית: הזמר איתן מסורי בהופעה ומסיבת ריקודים עם DJ ועם כיבוד קל. 

3. פעילות פורים מתוקה. ספריית בית אריאלה

לקראת חג הפורים, תתקיים בספריית בית אריאלה של עיריית ת"א-יפו פעילות מיוחדת ומתוקה במיוחד לכל המשפחה בשיתוף "דיגיתל נגיש". הפעילות כוללת סדנאות מרתקות בעקבות קלאסיקות ספרי הילדים - מאגף הסוכריות הסודי של וילי וונקה ועד העוגה המרהיבה של אבא עושה בושות.

סדנת יצירה בבית אריאלה (צילום: אמנון חורש)
סדנת יצירה בבית אריאלה (צילום: אמנון חורש)

בתפריט סדנת מפעל הממתקים בעקבות צ׳רלי וממלכת השוקולד להכנת סוכריות על מקל וסוכריות טופי, סדנת פלסטלינה פורימית במיוחד, עמדת יצירה לקישוט צנצנות ממתקי החלומות של עמי ותמי, סדנת איור בסגנון מנגה,  למשלוח מנות ועוד מגוון תכנים חווייתיים וקסומים.

יום רביעי 20.3 
החל מהשעה 16:00 
ספריית בית אריאלה, תל אביב

4. ספר חדש. "בני טובים" מאת כנרת רוזנבלום

רומן חדש לסופרת כנרת רוזנבלום "בני טובים" (הוצאת "כתר"). במרכז העלילה סיפורה של משפחה ישראלית ממייסדות פתח תקווה. מי שייקלע אל הנחלה המשפחתית של משפחת בן טובים,  עדיין יוכל להריח ריח הדרים. אבל הפרדסים המפוארים של הסב נמכרו ברובם לטובת חברת עבודות העפר המשפחתית  "אטלנטיס" שהקימו בניו.

בני טובים  (צילום: אייל גרניט)
בני טובים (צילום: אייל גרניט)

שנים אחר כך, מגיע תור הדור השלישי של האחים אריק ואייל בן טובים להחליף את אביהם בהנהלת "אטלנטיס". כשהם זוכים בפרויקט בנייה בטחוני הגדול ביותר בתולדות החברה, הם מוכרחים להצליח,  או לפחות לא להחמיץ את ההזדמנות.

דווקא אז מופיעה בשער "אטלנטיס" בחורה צעירה שאיש מהם לא ראה מעולם, ומזדהה כאליס, בתו של גידי, הכבשה השחורה המשפחתית, האח היחיד ממשפחת  בן טובים שעזב הכול ונסע ללונדון. אליס מבקשת רק דבר אחד: להשתמש במפתח שגידי נתן לה מפתח למחסן שהוא בנה על גג הבניין לפני עזיבתו.

בני טובים הוא רומן ישראלי המתאר את המקום הזה באהבה ובכאב. על קו התפר שבין העולם הישן לעולם החדש בונה רוזנבלום רומן מסעיר שבמרכזו משפחה, כוח וכסף. כוונות טובות, סודות ומאבקים בין דוריים על מקום וזהות אישית לכדי עלילה סוחפת. כנרת רוזנבלום היא סופרת ויועצת ארגונית. "בני טובים" הוא הרומן השני שלה.  

5. תזמורת הביג בנד חיפה מארחת את שלמה גרוניך

התזמורת הסימפונית חיפה תארח בקונצרט בסדרת "ביג בנד חיפה" לעונת 2023-2024 את המוסיקאי והזמר שלמה גרוניך לערב של ג'אז וסימפטיה. עם מיטב יצירותיו של האמן האהוב בעיבודים לביג בנד.

שלמה גרוניך (צילום: אביחי לוי)
שלמה גרוניך (צילום: אביחי לוי)

בין היצירות שיבוצעו בקונצרט: "שירים פשוטים", "יש לי סימפטיה", "שומקום", "נדודי שינה", "עכשיו זה שנינו", "צועני אני", "ציור", "נואיבה" ועוד.

הקונצרט בניצוחו של ג'ף הווארד.
יום שלישי  19.3 בשעה 20:00
אולם קריגר, חיפה