מוכרחים תרבות: האביב שוב מציץ מעבר לפינה ואיתו הפסטיבלים. בלקט המלצות התרבות גם סינגל חדש, פעילות במדעטק חיפה, וספר שירה חדש.

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: חגיגת אביב גלילית

פסטיבל האביב בנחל ציפורי חוזר, ויתקיים השנה בסימן של צמיחה, תקווה, ושותפות. במסגרת הפסטיבל יוקם מתחם קונצרטים ייחודי בלב העמק הפורח, לצד טחנת הנזירים בנחל ציפורי, במפגש האירוח הבדואי של אבו עאטף. על הבמה  במתחם המוסיקלי של עמותת פוליפוני, יופיעו מוסיקאים ערבים ויהודים, צעירים וותיקים, מעולם המוזיקה הקלאסית ומעולמות תרבותיים נוספים.

במופעים הצפויים: אהוד בנאי וההרכב הגלילי ג'יש במופע פולק-רוק ערבי-עברי מקורי, נור דרוויש וניזאר אלכאטר עם הצ'לנית והזמרת מאיה בלזיצמן, סולניות האופרה הישראלית דניאלה סקורקה וראניה עתיק עם אנסמבל תזמורת הגליל בניצוח דודי סופר ועוד.

אהוד בנאי (צילום: רויטל טופיול)
אהוד בנאי (צילום: רויטל טופיול)

עוד יתקיימו קונצרט טבע דו לשוני לילדים, מופע אינטראקטיבי של להקת המחול הקיבוצית, יריד אומנים גלילי המארח יוצרים מקומיים, ערבים ויהודים; יוקמו דוכני אוכל מקומי באווירה כפרית ובמסעדת מתחם האירוח של אבו עאטף; ינוגנו אתנחתות מוסיקליות בלב השמורה, בהשתתפות נגני קונסרבטוריון פוליפוני מנצרת.

מתחם אבו עאטף (צילום: שרית עוזיאלי)
מתחם אבו עאטף (צילום: שרית עוזיאלי)

בנוסף מציע פסטיבל פעילויות חוץ מוסיקליות בשיתוף הקהילות באזור. טיולים וצעדות במרחב עינות ציפורי ובין הנחל לבין אושה העתיקה; מסע רכיבת אופני שטח; סיורים מודרכים  להיכרות עם קהילות הנחל השונות ועוד.

הפסטיבל בניהולו האמנותי של המוסיקאי ומנכ"ל פוליפוני נביל עבוד אשקר, הוא יוזמה משותפת של רשות ניקוז ונחלים קישון המובילה את פרויקט שיקום נחל ציפורי ושל עמותת פוליפוני ושיתוף פעולה בין יהודים וערבים תושבי האזור והגליל.

17-20 באפריל, לפרטים נוספים: https://lp4biz.com/tzipori/

שביל נחל ציפורי (צילום: פנינה צייזלר, קק''ל)
שביל נחל ציפורי (צילום: פנינה צייזלר, קק''ל)

פסטיבל חיפה הבינלאומי ה-34 להצגות ילדים בתיאטרון חיפה

פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים, אירוע התרבות של תיאטרון חיפה. בשנותו ה-34 יתקיים בחוה"מ פסח, ויכלול הצגות איכות ומשלחת אמני תיאטרון רחוב מרחבי העולם. הפסטיבל ייפתח עם  "אבא סיפור", הצגה מוסיקלית עם שיריו של היוצר והזמר האגדי מיקי גבריאלוב המציין 60 שנות יצירה, מחזה מאת הדס קלדרון וארז חן, בימוי אבישי בן גל.

ההצגה מספרת את סיפורו של מיכאל, ילד חולמני שאוהב להיות בבית ולשמוע סיפורים שגר עם אביו גבריאל במושב. הוא יוצא למסע כנגד כל הסיכויים, כנגד דעתו של אביו וכנגד רצון חבריו במטרה להציל את השדה של סבא יהודה המיועד למכירה. בשירי ההצגה: "אבא סיפור" (שיר הסולו הראשון שביצע גבריאלוב), "שכשנבוא", "אמא אדמה" ועוד. ההצגה מיועדת לגיל 6 עד 10.

המחזמר ''אבא סיפור'' (צילום: אילן בשור,גראר אלון)
המחזמר ''אבא סיפור'' (צילום: אילן בשור,גראר אלון)

השנה הוגשו כ-150 מחזות מקוריים, מתוכם בחרה הוועדה האמנותית של הפסטיבל חמש הצגות המשתתפות בתחרות. גם השנה יוקם מתחם תיאטרון הרחוב באוויר הפתוח בהשתתפות אמנים בינלאומיים שמגיעים משמונה ארצות. בפסטיבל יועלו שבע הפקות מקור בבכורה עולמית, ויוצגו הצגות  ממיטב תיאטרוני הילדים בישראל.

מנהל אמנותי: רועי שגב.

24-26 באפריל בתיאטרון חיפה: www.haifakids.co.il

"יעטוף באהבה": השיר הרביעי בפרוייקט "מעומקא דליבא" בביצוע רועי לביא ויוסף נטיב

פרויקט מעומקא דליבא, רועי לביא ויוסף נטיב יעטוף באהבה - קאבר (צילום: יח''צ)
פרויקט מעומקא דליבא, רועי לביא ויוסף נטיב יעטוף באהבה - קאבר (צילום: יח''צ)

הסינגל החדש והרביעי של פרויקט "מעומקא דליבא", "יעטוף באהבה" (מילים: ענת שמש. לחן: יוסף נטיב) נוצר מתוך השבר הגדול של שמחת תורה יחד עם הכוח להתרומם ולהשתקם. השיר מוקדש לזכרו של ליעם בור גלאון ז"ל שנרצח במסיבת הנובה, שעד לרגעיו האחרונים היה עסוק בלהציל אחרים. ליעם הוא בן דודתו של רועי לביא, מבצע השיר.

אתר חניון רעים, מסיבת הנובה (צילום: אלוני מור)
אתר חניון רעים, מסיבת הנובה (צילום: אלוני מור)

לביצוע השיר נבחרו כאמור רועי לביא, זמר מוסיקאי ויוצר ייחודי בתחום המוסיקה היהודית, ואיתו מנהל הפרוייקט יוסף נטיב מהיוצרים המבטיחים של המוסיקה היהודית, שגם כתב את הלחן לשיר. השניים יצרו שילוב ווקאלי של עצמה ורגש. על העיבוד וההפקה: אייל מזיג.

לשמיעת השיר לחצו כאן

פרויקט מעומקא דליבא, רועי לביא ויוסף נטיב (צילום: יח''צ)
פרויקט מעומקא דליבא, רועי לביא ויוסף נטיב (צילום: יח''צ)

פורים במדעטק - המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בטכניון חיפה

 במהלך חג הפורים יתקיימו במדעטק חיפה פעילויות פורימיות לכל המשפחה. המדען במסיכה – מנחשים מי המדענים שמאחורי הניסויים והגילויים הכי מרתקים, חידון מדעי מלווה בהדגמות מדעיות, פינות צילום ותערוכת "FOOL ME" – מדע פוגש קסם, החושפת את הסודות הכי שמורים של הקוסמים ואת המדע שמאחוריהם, עם עמדות אינטראקטיביות להתנסות עצמאית.

פורים במדעטק חיפה (צילום: מושון תמיר)
פורים במדעטק חיפה (צילום: מושון תמיר)

במוזיאון מוצגת תערוכה חדשה "נוסעים בזרם", במרכזה רכב חשמלי תלוי הפוך, שמעניק מבט ייחודי ואינטראקטיבי על חלקיו הפנימיים, התנסות בסימולטור נהיגה וגילוי הקשר ההדוק בין חברה, סביבה, תחבורה ואנרגיה, לצד עשרות תערוכות קבע ומוצגים אינטראקטיביים, פארק מדע פתוח, מבוך מאתגר, חדר בנייה בלגו ואזור התנסות לילדים הצעירים, המשלב משחק ולמידה מדעית-טכנולוגית.

פעילויות פורים ב-23-25 במרץ בין השעות 10:00-17:00. לפרטים נוספים: https://www.madatech.org.il/tickets-sales-guide 

"מתוך מחברת ישנות" . ספר שירה חדש מאת רות דולורס וייס

"מתוך מחברות ישנות",  מבחר מתוך המחברות של המוסיקאית רות דולורס וייס, שנכתבו בשנים 2002-2012 ולא נועדו מלכתחילה לפרסום. הספר מתאר תהליכים רגשיים, מחשבתיים ויצירתיים שהביאו, בין היתר , לכתיבה ולהלחנה של האלבומים "בעברית" (2008) ו"בשפת בני האדם (2014).

המחברות מתארות דרך חיים סבוכה, רצופת מעקשים ורגעי התבהרות, התגלויות ונסיכות. יש כאן "שוב הרצפה מתמוטטת בפנים" אבל גם "בדרך חזרה מבאר שבע אפשר לעבור דרך צומת גורל. אפשר לשיר שיר שהמילים שלו: יש עתיד, העתיד קיים".

רות דולורס וייס נולדה באשקלון (1978). פרסמה חמישה אלבומים באנגלית ובעברית. מתגוררת בתל אביב.

"מתוך מחברות ישנות", יוצא בסדרת "שירה לעם" (הוצאת עם עובד) בעריכת דרור בורשטיין.

מתוך מחברות ישנות, עטיפת הספר (צילום: יחצ)
מתוך מחברות ישנות, עטיפת הספר (צילום: יחצ)