אירוע השקה – של חמשת בתי התרבות בכיכר ביאליק

 רחוב ביאליק הוא "מוזיאון התרבות" של העיר תל אביב יפו, כולל את חמשת בתי תרבות: "בית ביאליק", בית ליבלינג",  "מרכז פליציה בלומנטל", "מוזיאון ראובן" ובראשם "מוזיאון העיר". 

בערב ההשקה ב-18.4 | 19:00,  יתקיים מופע תיאטרון מבית היוצר של תיאטרון המסתורין- מופע אימרסיבי ואינטראקטיבי המתקיים סביב הקהל ובשיתופו. האירוע ידמה עיר פנטסטית ודמיונית, בה מתקיים "יריד העיר" בסגנון Tim Berton המשלב אמני קרקס, מוסיקאים ושחקנים היוצרים אינטראקציה עם קהל.

נקודת המפגש הראשונית היא בכיכר, משם יתפזר הקהל אל בתי התרבות הממוקמים בכיכר ביאליק. חמשת הבתים  ייפתחו לחמישה סבבים במהלך הערב במסגרתם תועלה סצנה של מיצג אימרסיבי והקהל יעבור מסע  בדמות מופע עלילתי בהשראת הסגנון האמנותי עליו מושתת אותו הבית המייצג את הלך הרוח ההיסטורי והתרבותי של הבית.

עוד בתוכנית: סצנה אופראית מפוארת ורבת משתתפים שתוצג בכיכר עצמה ותחזור על עצמה שלוש  פעמים ברוטציה במהלך הערב.

יום חמישי, 18.4 בשעה 19:00

כיכר ביאליק (צילום: ברק ברינקר)
כיכר ביאליק (צילום: ברק ברינקר)

פסח במוזיאון הילדים, חולון

 במהלך חול המועד פסח,  24-25 באפריל, מוזיאון הילדים הישראלי בחולון יקיים מגוון פעילויות הכוללות אטרקציות לילדים ולמבוגרים, מסלולים והרפתקאות בסימן החג.

בפעילות המוצעות: טיול עם ינשול, בעקבות הפרפרים, המסע לתיקון ממלכת הזמן, היער הקסום, הביטלס - מסע הקסם המסתורי, החייזרים, דיאלוג בחשיכה, הזמנה לשקט, דיאלוג עם הזמן ואיפה מיש.

לדוגמא, במסגרת "הזמנה לשקט" ילמדו הילדים המבקרים לסמן מילים ברוח החג וההגדה,  ב"דיאלוג עם הזמן" המדריכים ישתפו בסיפורי ילדות בנושא האפיקומן. 

בנוסף, תתקיים פעילות במסגרתה המבקרים יוכלו לבחור למי הם ירצו להעניק את האפיקומן ומדוע. מבין הסיפורים ייבחרו 3 סיפורים שיזכו בפרסים. 

מוזיאון הילדים הישראלי בחולון. הביטלס (צילום: משי גיטליס)
מוזיאון הילדים הישראלי בחולון. הביטלס (צילום: משי גיטליס)

"שוליים פרומים" - תיאטרון במוזיאון

מוזיאון תל אביב לאמנות יוצא במיזם של שיתוף פעולה יצירתי עם קבוצות תיאטרון ייחודיות. המיזם "שוליים פרומים" מהווה במה לקבוצות תיאטרון פרינג' שיעלו בין חלליו יצירות שמפגישות בין אמנות התיאטרון לאמנות חזותית. במסגרת המיזם משמש המוזיאון בית לחזרות של קבוצות התיאטרון השונות.

מופעי התיאטרון במסגרת "שוליים פרומים" יוצאים לדרך ביוזמת טניה כהן עוזיאלי מנכ"לת המוזיאון ובשת"פ עם ד"ר עירית פוגל-גבע מנהלת המחלקה לתיאטרון ופרינג' משרד התרבות – כשהם נבנים סביב הארכיטקטורה של מבני המוזיאון ומתכתבים עם התערוכות המתחלפות ויצירות אמנות מהאוספים. 

במופעים הקרובים של "שוליים פרומים":

אנסמבל פספורט עם המופע החדש "נופל מחוץ לזמן", עיבוד לספר של דויד גרוסמן, לחללי המוזיאון. יום שישי 5.4 בשעה 18:00.

תיאטרון רות קנר עם המופע החדש "מחרב נומג" המוצג בחלל התערוכה "שמיני עצרת", בזיקה והקשבה ליצירות המוצגות בה. 

הערב (חמישי) 4.4 בשעה 21:00. ב-10.4 בשעה 20:00.

תיאטרון קליפה עם המופע החדש "יופי" המשלב שירה קלאסית, מוסיקה אלקטרונית ותנועה, בתגובה ליצירות באוסף האמנות הישראלית במוזיאון. 4.5 בשעה 20:30.  1.5 בשעה 20:30

נופל מחוץ לזמן (צילום: ניבי גליקליך)
נופל מחוץ לזמן (צילום: ניבי גליקליך)

"מסע אופטימי". תערוכת יחיד לאמנית אביבה סונסינו, בית האמנים תל אביב

אביבה סונסינו היא אמנית של סיפור אישי רגשית וצבעונית.

היא בונה קומפוזיציות מרהיבות, מדויקות וקצביות, המביאות את מיטב הז'אנר הנאיבי. 

 הציור בסגנון הנאיבי שלה, הוא ציור חם, עז הבעה וצבעוני מאד. הצורות והצבעים מזכירים את הציור הילדותי, בנוסף – בולט בסוגה זו הציור

 הדו-מימדי, השטוח המובא בפשטות כמעט מוגזמת.

ידה המציירת היא יד של רוקמת. היא מעבירה את המכחול עם הצבע כמחט עם חוט אל תוך הבד, כאשר התכים העדינים יוצרים סצנה מרגשת. היא 'טווה' תך תך בדיוק מושלם עד לתוצאה הסופית.

סנסינו מבטאת בציוריה  משאלות לב - כיצד אמורים היו להיראות החיים בתקופה של טרום המדינה בשנותיה הראשונות. זיכרונות ילדות ארצישראליים, נקודות מפגש, צמתי חיים בסצינות הזכורות לבני הדור. ציוריה גם בימים אלו של המלחמה מפיחים תקווה ועל זמניות, שכן כל המקומות המאוזכרים בהם הינם תבנית נוף מולדתנו.

אוכלת מלפפונים חמוצים (צילום: יחצ)
אוכלת מלפפונים חמוצים (צילום: יחצ)

אוצר: אריה ברקוביץ

פתיחה: 6.4 בשעה 11:00

נעילה: 27.4