1. פסח באתרי המועצה לשימור אתרים

במועצה לשימור אתרים יתקיימו בחג הפסח מגוון פעילויות בעשרות אתרי מורשת מצפון ועד דרום הארץ. האתרים שהם בסיס התרבות וההיסטוריה שלנו כעם, מרכיבים יחד את הסיפור הארץ ישראלי. הפעילויות כוללות סיורים מודרכים וחווייתיים, מופעים, סדנאות יצירה, מרחבי בריחה, אפיית מצות, משחקי ניווט, מיצגים אורקוליים בהם סיורים בחצר כנרת, באתר מערת הפלמ"ח במשמר העמק, מוזיאון אסירי המחתרות בעכו, ומוזיאון ההעפלה וים בחיפה, ביקור והפעלה בבית ביאליק ובבית בן גוריון בתל אביב, מופע קרקסי במוזיאון ראשון לציון. בירושלים ביקור במוזיאון הישוב הישן ובמוזיאון לאמנות האסלאם, ביקור במצפה רביבים, בצריף בן גוריון בשדה בוקר ועד מרכז המבקרים חברת האשלג ועוד.

אתר המועצה לשימור אתרים 

פסח באתרי המועצה לשימור אתרים (צילום: עלית הננסון)
פסח באתרי המועצה לשימור אתרים (צילום: עלית הננסון)

2. תערוכת "עץ החיים" על גדות האגם ברעננה

בגלריה שעל גדות האגם ברעננה תיפתח תערוכה חדשה - "עץ החיים" בהשתתפות כ-30 אמנים מתחומי יצירה שונים בהם בבונאות, ציור דיגיטלי, ציור שמן ואקריליק, ציור מים, ציור בקפה, קרמיקה, פיסול בברזל, עיצוב תכשיטים, פיסול ועיצוב גרפי.

התערוכה תהיה פתוחה למשך שבועיים, החל מה-14.4 ועד ה-27.4.

הפתיחה החגיגית תיערך ב-18.4 בשעה 19:00 בנוכחות ראש עיריית רעננה, מר חיים ברוידא. בתוכנית האומנותית: להקת "לה דאנסה מורסקה", של הכוריאוגרפית ילנה מלניק, חברה במועדון האבירים "ממלכת ירושלים" שתבצע ריקוד בסגנון תקופת האבירים באירופה של ימי הביניים. עיצוב תלבושות הלהקה: טטאינה שולמן.

תערוכת ''עץ החיים'' (צילום: טטיאנה קוליקוב)
תערוכת ''עץ החיים'' (צילום: טטיאנה קוליקוב)

ציורי פנים וגוף - אירינה זמנסקי

נטליה דיז'ור - יועצת בקלפי טארוט, יוצרת משחקי טרנספורמציה עם קלפי טארוט, כשיטות לאבחון, תיקון ומודלים של מצבים. נטליה תציג את משחק הטרנספורמציה והחיזוי אותו היא יצרה - "משחק עץ החיים".

"עץ החיים מסמל את כוח החיים. חיפשתי נושא שיעורר תקווה ורצון לחיים לאחר מה שהעם הזה עבר בשמחת תורה, רציתי שנגיע לפסח ואנשים יתנתקו מהשגרה, יצאו מהמקום הקשה שאנחנו נמצאים בו, ינשמו עמוק, יכנסו לחוויה אחרת ולכמה דקות יתנתקו, ויקבלו כוחות להמשיך הלאה", אומרת אוצרת התערוכה אלונה שלייפק.

במהלך ימי התערוכה יתקיימו מפגשי אמנים ושיח גלריה. 

''עץ החיים'' (צילום: יפעת פורת)
''עץ החיים'' (צילום: יפעת פורת)

3. מופעי אביב במערת צדקיהו עם נרקיס ודני רובס

מופעים מוזיקליים לבוא האביב יתקיימו באקוסטיקה של מערת צדקיהו המשודרגת, המערה המסתורית שמסתתרת מתחת לבתי העיר העתיקה בירושלים, עם הזמרים נרקיס ודני רובס.

הזמרת והיוצרת נרקיס תופיע ב-18.4 ב-21:00 במערת צדקיהו עם השירים שהם חלק בלתי נפרד מחוויות החיים שעברה. "הולכת איתך", "שדות", "אל תעזוב", "ענני", "ממה אתה בורח", "הבלדה למחכות" – הם חלק מלהיטיה הגדולים של נרקיס, שבהופעותיה מלווה בלהקת נגנים וחושפת את מסע חייה המרתק הנע בין העולם החילוני לעולם הדתי, בין אשקלון לגוש קטיף, בין תל אביב להודו, בין צפת לעוטף עזה.

נרקיס (צילום: תום עמוס)
נרקיס (צילום: תום עמוס)

דני רובס יגיע למערת צדקיהו עם הלהקה ומופע חדש ב-23.5 ב-21:00.

רובס, זמר ויוצר מצליח, חוזר לבמות במופע עם שיריו הגדולים ושירים חדשים, בהם שירים  שהפכו לקלאסיקות ולחלק מפס הקול של חיינו: "אני בא הביתה מהלילה", "נוסעת בעקבות האהבה", "פנים ושמות", "איך הוא שר", "לא נרדמת תל אביב", "מכתב קטן", "רכבות 68-80-88", "גרעינים", "זה לא אני", "משהו חדש מתחיל", "בדרך אל האושר", "אני לא מפסיק להתרגש ממך", "מוקפת באור" ועוד.

דני רובס (צילום: גבריאל בהרליה)
דני רובס (צילום: גבריאל בהרליה)

המופעים במימון משרד ירושלים ומסור ישראל ובביצוע פמ"י

שאטלים ללא תשלום לשני המופעים יצאו מרח' שבטי ישראל 14 למערת צדקיהו ובחזרה, החל מהשעה 20:00

www.bimot.co.il 

4. "הפריצה - להוביל בתחומך" - ספר חדש מאת יובל אברמוביץ'

בספרו החדש "הפריצה – להוביל בתחומך" יובל אברמוביץ', סופר ומרצה בינלאומי, יזם ושחקן, שם את האצבע על הנקודה הכי רחוקה בתחום החלומות, ההובלה. נקודה שנראית לרובנו חסרת סיכוי ואולי אפילו לא בסט השאיפות שלנו. אבל יובל, עשה את זה בעצמו. הוא לקח את המילה "חלום" ושינה את חייהם של מאות אלפים בארץ ובעולם עם ספרו "הרשימה – חלומות צריך לצעוק" שיצא בכ-20 מדינות ויוצא לאור בימים אלה במהדורת העשור, בגרסה מורחבת ועדכנית.

"הפריצה" הוא המשך טבעי לאותם קוראים ואחרים שצריכים את התובנות והכלים כדי להפוך את חלומם למציאות ולא לאכזבה. ספר המיועד למי שמעוניין להתפתח ולהצליח בחייו האישיים והמקצועיים. הספר מלווה בפודקאסט בשם "המעבדה להגשמת חלומות", ובו עשרות שיחות, ראיונות וחומר למחשבה, המשלימים את חווית הקריאה.

כריכת הספר ''הפריצה - להוביל בתחומך'' (צילום: פרטי)
כריכת הספר ''הפריצה - להוביל בתחומך'' (צילום: פרטי)

הספר יהיה זמין גם בגרסה דיגיטלית באתר ע-ברית ובשאר חנויות הספרים הדיגיטליות ובגרסת שמע באפליקציית הספרים Storytel בקריינות של יובל.

5. "העקדה" - מחזה מאת שרה פון שוורצה ב"צוותא"

"העקדה", ערב הזוי בין אב ובנו, בהשראת מיתוס עקדת יצחק. מחזה מצחיק, מטלטל ומעורר חשיבה על החיים בישראל של שנת 2021. 

בתחנת רדיו אזורי יואל, בן 50, גרוש, מאמן אישי, חובב מוזיקה, מגיש תוכנית של סיפורים ועצות אישיות למאזינים. במהלך השידור מגיע טלפון מפתיע מבנו הבכור תומר שהשבוע התגייס והופך את עולמו. הדיאלוג הקשה בין השניים המתרחש במקביל לתוכנית הרדיו אותה יואל מנסה לנהל, חושף את הפחדים והבלבול של השניים אל מול אתגרי תקופת הקורונה, משברי הגיל ותפיסת עולמם. דרך סיפורם של יואל ותומר נחשפת שאלת היסוד 'כיצד עלינו לקבל את ילדינו, הורינו, ובכלל את השונה מאתנו בעיקר בעיתות משבר?'. 

''העקדה'' (צילום: איתמר לוריא)
''העקדה'' (צילום: איתמר לוריא)

ההצגה נבחרה לרשימה הקצרה של פרס קיפוד הזהב.

מחזה ובימוי: שרה פון שוורצה

18.4 | 20:00 | צוותא, תל אביב

לעמוד המופע