ביוזמה מרגשת שצמחה מהשטח, קוראות אזרחיות ישראליות לכלל היהודים בישראל ובעולם להוסיף בליל הסדר הקרוב כיסא ריק סביב שולחן החג - כסמל וביטוי לתקווה וציפייה למען שחרור החטופים והחטופות המעונים בשבי חמאס.

לשכת נתניהו וצה"ל רומזים: כך תיראה התגובה לתקיפה של איראן, הקבינט התכנס
ברגע האחרון: המתקפה האיראנית דחתה את תחילת המבצע ברפיח

"זהו מהלך שנולד מתוך הכאב והפער הבלתי נתפס בין ימי חודש ניסן המסמלים במסורת היהודית את היציאה מעבדות לחירות, לבין המציאות כיום בה כל כך הרבה מאחינו ואחיותנו לכודים בשבי אכזרי", אומרת הפעילה החברתית יטבת פייראיזן וייל, אחת היוזמות. "הוספת הכיסא הריק בכל בית ובית היא צעד סמלי וקטן של הזדהות ותקווה, אך מלא משמעות של אחדות וסולידריות, דווקא בחג החירות והגאולה הלאומית שלנו".

המהלך חובר בהשראת המסורת היהודית העתיקה של "שלח את עמי" והמאבק למען שחרור אסירי ציון. בעבר הייתה מסורת דומה להשאיר כיסא ריק ובכך לתת נוכחות ותקווה לשיחרור השבויים בחג החרות.

משפחות החטופים סובלות ייסורים גדולים. להרגיש את החיבוק והתמיכה של כלל אזרחי המדינה ובני העם יכול להעניק להם כוח להמשיך לפעול למענם. מהלך הוספת הכיסא הריק עשוי להזכיר לכל שהחירות שלנו כעם עדיין חלקית. הוא יבטא את התקווה לשחרור האחים שלנו ויאפשר רובד של אחדות לאומית מיוחדת.

"הרגע הזה, שבו ביד אחד אני מחזיקה תמונה של כפיר ביבס וביד השנייה את צורי שלום, התינוק שלי. הרגע הזה טלטל אותי", משתפת הדס סבתו היוזמת השותפה, "והרגע הזה השביע אותי לעשות את הצעד הקטן שלי כדי להיות שותפה עם המשפחות. לשלוח תקווה." 

באתר האינטרנט של היוזמה ניתן למצוא מידע על פעולות נוספות שמתחברות ליוזמה לבחור שמירת מקום לאדם מסויים, ולקרוא מידע נוסף על כל החטופים.