10 עובדות על בובספוג

1. בובספוג מכנסמרובע (באנגלית: SpongeBob SquarePants) נולד ב-14 ביולי 1986. דמותו של בובספוג, שהינה הדמות הראשית בתוכנית טלוויזיה הקרויה על שמו, הייתה אמורה במקור להיקרא SpongeBoy, אך זכויות היוצרים היו שמורות לשם מסחרי של ממ... ובכן, מגב. איזה מזל.

2. בובספוג מכנסמרובע היא הסדרה הוותיקה ביותר של ניקלודיאון, עם 14 עונות ו-277 פרקים. היא משודרת בלמעלה מ-180 מדינות ותורגמה ללמעלה מ-30 שפות שונות. 

3. יוצר הסדרה, סטיבן הילנבורג, עבד בעבר כביולוג ימי. כשהגיע למשרדי ניקלודיאון לעשות פיץ' לסדרה, הוא הגיע לחדר הישיבות עם אקווריום והציג את היצורים הימיים שחיים בו, שעליהן מבוססות הדמויות בסדרה.

4. הילנבורג, בדומה לבובספוג, עבד בעבר כטבח במסעדת לובסטרים במיין, ארה"ב. הוא יצר את הדמות של מר קראב בהשראת הבוס שלו במסעדה, שהיה טבח צבאי לשעבר, ג'ינג'י ובעל מבנה גוף שרירי.

סטיבן הילנבורג, יוצר סדרת האנימציה הפופולרית בובספוג מכנסמרובע (צילום: רויטרס)
סטיבן הילנבורג, יוצר סדרת האנימציה הפופולרית בובספוג מכנסמרובע (צילום: רויטרס)

בוב ספוג ופטריק באצטדיון טויוטה בליל כל הקדושים  (צילום: רויטרס)
בוב ספוג ופטריק באצטדיון טויוטה בליל כל הקדושים (צילום: רויטרס)

5. השם "ביקיני בוטום" נוצר בהשראת מקום אמיתי - אטול ביקיני (Bikini Atoll), אחד מ-29 אטולים ו-5 איים המרכיבים את איי מרשל במיקרונזיה שבאוקיינוס השקט.

6. מסעדת "הסרטן הפריך" שוכנת במבנה ששימש בעבר כבית אבות.

7. בובספוג הגיע גם לברודוויי עם מחזמר זוכה פרס טוני שרץ משנת 2016.

נו באמת אמרנו לכם. צוות השחקנים של המחזמר ''בובספוג'' בטקס פרסי הטוני ה-72 (צילום: רויטרס)
נו באמת אמרנו לכם. צוות השחקנים של המחזמר ''בובספוג'' בטקס פרסי הטוני ה-72 (צילום: רויטרס)

8. ברפובליקה הדומיניקנית, כחלק ממתחם נופש של ניקלודיאון, ישנה וילת נופש מעוצבת בהשראת האננס שבו בובספוג מתגורר. רוצים לראות? לחצו כאן

9. טום קני, שמדבב את בובספוג בגרסה האמריקאית, הוא גם המדבב של פאצ'י הפיראט, שהוא הדמות היחידה בסדרה שאינה מצוירת, למעט הפרק Spongebob's Road to Christmas בעונה 13.


10. ומי מדובב את בובספוג בגרסה הישראלית? לא אחר מאשר עידו מוסרי. מחר, ה-18.4 וב-24.4 מוסרי יחתום בחנות למעריצים בדיזינגוף סנטר.

הוא בובספוג ולא אחר! עידו מוסרי (צילום: אור גפן)
הוא בובספוג ולא אחר! עידו מוסרי (צילום: אור גפן)

חגיגות 25 שנה: בובספוג מכנסמרובע בדיזנגוף סנטר

דיזנגוף סנטר בשיתוף ניקלודיאון ישראל מזמינים אתכם לחגיגות ענק לכל המשפחה לרגל יום הולדתו של בובספוג מכנסמרובע, כוכב סדרת האנימציה הנצפית ביותר בעולם. אירוע חד פעמי ומיוחד במינו, מלא הרפתקאות, צחוק ואופטימיות בין התאריכים 15-28.4, חוה"מ פסח, הכניסה וההשתתפות בכל הפעילויות בחינם.

במתחם הקרנה מיוחד ניתן יהיה לצפות בפרקים האהובים מהסדרה ולקחת חלק בטורניר ספוגמאסטר נושא פרסים, להצטלם יחד עם בובספוג וחבריו בעמדות צילום תלת מימדיות, ללמוד להכין אוריגמי של בובספוג בפינות יצירה ולהשתתף בסדנאות קומיקס.

המבקרים ינסו לפענח כתב חידה מסתורי באמצעות ספר הרפתקאות איתו יטיילו בכל רחבי הסנטר וילקטו רמזים, יצטרפו למופע מיוחד ליומולדת של בובספוג שיופק בלעדית לאירוע וישתתפו בתחרות תחפושות נושאת פרסים. במקום תפעל חנות פופ-אפ הראשונה של בובספוג בישראל, בה ניתן לרכוש מוצרי מרצ'נדייז מקוריים של המותג, כולל חולצות לציון 25 שנה.

מתי: בין התאריכים 15-28.4.24 (בימי חול בין השעות 10:00-17:00; בימי שישי וערבי חג בין השעות 10:00-15:00).
איפה: דיזנגוף סנטר, רחוב דיזנגוף 50, ת"א.
כמה: חינם.

חשוב לדעת: ביום רביעי ה-24.4.24 בין השעות 10:00-14:00 יתקיים יום פעילות שקט, שיאפשר גם למשפחות ולילדים מיוחדים לקחת חלק בפעילות חגיגות 25 שנה לבובספוג. פרטים נוספים ברשתות החברתיות של דיזנגוף סנטר.

בובספוג מכנסמרובע חוגג 25 שנה בדיזנגוף סנטר (צילום: גיא חמוי)
בובספוג מכנסמרובע חוגג 25 שנה בדיזנגוף סנטר (צילום: גיא חמוי)