'אנו' מוזיאון העם היהודי, מזמין את הציבור הרחב לציין את יום העצמאות ה76 של מדינת ישראל ומציע תכנים ופעילויות חדשות כחלק מאירוע  ייחודי, 'אנו ישראלים'. הכניסה לכל פעילויות המוזיאון תהיה פתוחה לקהל הרחב ביום העצמאות (14.5) – ללא תשלום ובהרשמה מראש.

המוזיאון משיק לקראת יום העצמאות סיור חדש 'בין החלום למימושו' - אשר מציג נקודות מבט חדשות ומרתקות על ארץ ישראל ומדינת ישראל, כפי שנתפסו והתקיימו לאורך אלפי שנות המסע של העם היהודי. בנוסף תיערך פעילות חדשה ומעשירה למשפחות ולילדים, 'מגלים את ישראל' - מסלול חידות משפחתי (לילדים מגיל 10 ומעלה) הכוללת כתב חידה מאויר ובו הסברים על פניה הרבות של הישראליות, וכן, מאפיינים ונקודות מבט מעניינות על מדינת ישראל ועל אירועים מרכזיים ומכוננים בקיומם של העם והמדינה.

אנו מוזיאון העם היהודי (צילום: רוני כנעני)
אנו מוזיאון העם היהודי (צילום: רוני כנעני)

בנוסף, ובמיוחד לכבוד יום העצמאות, הציב המוזיאון עמדת צילום שתאפשר קפיצה קטנה לימי הקמת המדינה, בה יוזמנו המבקרים והמבקרות לשחזר את מעמד החתימה על מגילת העצמאות ואף לחתום אישית עליה.

נוסף לתצוגת הקבע הנרחבת ולסיורים, ניתן לבקר בתערוכה העוצמתית 'שבעה באוקטובר' המציגה את תגובתו המיידית של עולם התרבות והאמנות לשבת השחורה ולמלחמת 'חרבות ברזל'. בתערוכה מוצגות יצירות של אמנים.יות שנפגעו באופן ישיר מאירועי השבעה באוקטובר, הם או בני משפחותיהם, וכן, אמנים פעילים אשר הגיבו לאירועים הקשים והמטלטלים דרך אומנותם ויצירותיהם. התערוכה מלווה בפסקול שירים המורכב מהשירים האהובים ששמענו בחצי השנה האחרונה.

ביום העצמאות תתאפשר כניסה ללא תשלום גם לגלריית 'גיבורים' האהובה (לילדים בני 6 -12) בה מוזמנים המבקרים להכיר בדרך אינטראקטיבית וחווייתית אישים ונשים יהודיים פורצי דרך.

אנו - מוזיאון העם היהודי בפעילות לכל המשפחה (צילום: רוני כנעני)
אנו - מוזיאון העם היהודי בפעילות לכל המשפחה (צילום: רוני כנעני)

קמפוס אוניברסיטת תל-אביב, רחוב קלאוזנר 15, רמת אביב. חניה לכלי רכב בחניון המוזיאונים החדש, מול שער 2.  הכניסה ביום העצמאות, 14.5.24 ללא תשלום לציבור הרחב ובהזמנה מראש. שעות פתיחה: 17:00-10:00. פרטים נוספים והרשמה באתר אנו - מוזיאון העם היהודי