הרמטכ"ל לשעבר משה "בוגי" יעלון רשם אמש מפלגה חדשה: תל"ם - תנועה ממלכתית לאומית, אך הסקרים לא היטיבו עם המועמד החדש לכנסת. טל ברמן ושחר סגל, שהחליפה את אביעד קיסוס בתוכנית "טל ואביעד" ברדיו Eco99fm דנו התוצאות המאכזבות: "צריך להדביק לו כריזמה".



טל: "ראיתי את הסקרים הבוקר, ובוגי לא עובר את אחוז החסימה, לא מקבל אף מנדט, 0.4 מנדט, הוא אדם ימני מאוד בדעותיו. הוא לא דתי והוא אפילו מאוד חילוני, הוא ביטחוניסט, היה רמטכ"ל - אי אפשר לקחת את זה ממנו. אבל משהו בשילוב הזה לא עובד".



שחר: "אם הייתה באה עוזרת ומדביקה כריזמה, זה היה עובד. כריזמה זה משהו שיכול לעשות מאוד טוב לפוליטיקאי. ראיתי אותו יושב ואומר 'החלטתי להקים קבוצה פוליטית' - מה אתה אומר?! תל"מ כי זה כאילו שם המפלגה של דיין".



טל: "רוב האנשים במדינה הזו דעותיהם ימניות, והוא לא דתי. אז הוא נותן מענה לאנשים שהם ימניים אבל לא דתיים משיחיים".





שחר: "היתרון הגדול של הליכוד הוא זה שהם לא השתנו, יש ליכוד, וזה מתמיד כמו שזה נועד להיות, אנשים מצביעים כמו סבא וסבתא שלהם. ועכשיו כל אחד ממציא איזה דבר ואתה צריך לחשוב - עד הבחירות מי הכי ימשוך את תשומת לבך ולמי תצביע".



טל: "אבל זה נהיה המון המון רסיסי רסיסים כאלה של מפלגות שעומד בראשן כוכב ואחר כך מין זנב כזה של אנשים".



שחר: "יחולו שינויים. נו מה? כל אחד יהיה עם ה-6 מנדטים שלו? מה תעשו עם זה? כלום. כולם מפוזרים שם עם ערימות של 6-5 מנדטים. מפלגת העבודה 8 או 7. יאיר לפיד שהיה על 18 יורד ל-10, גנץ 12 מנדטים, בלי שאמר מילה על כלום".



טל: "השתיקה החזיקה את ביבי לסיבוב השני שלו ב-2009. היעלמות כזאת".