בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, פרסם אמש פוסט בו הוא טוען כי בישראל אין דמוקרטיה, אלא אוליגרכיה. טל ברמן ואביעד קיסוס התייחסו היום (ראשון) לדבריו בתוכניתם ברדיו Eco99fm: "היה כיף מאוד בשבת לקבל הרצאה במדעי המדינה, שזה תחום שאני מחבב ולמדתי אותו באוניברסיטה הרבה שנים - מיאיר נתניהו".



אביעד: "הרצאה כתובה. עם שגיאות כתיב".



טל: "בהחלט, שתוקנו אחר כך כשקיבל הערות".



אביעד: "מדהים שהאוניברסיטה העברית, שכולם סבורים שהיא כל כך מחמירה עם הדרישות שלה - איכשהו הדבר הזה אשכרה למד שם".



טל: "או שהדרישות לא היו יותר מדי גבוהות, או שהוא עבר בקלות את משוכת הקבלה".



אביעד: "תחילה הוא כתב 'למישהו עוד יש ספק שבישראל כבר לא קיים משטר דמוקרטי, אלא משטר אוליגרכי? (שלטון האליטות ולא שלטון העם)', זה היה הפוסט המקורי. כשהוא ירד מהמטוס אחרי שבילה לא לגמרי על התחת שלכם, אלא חצי על התחת שלכם, עם ניקול ראידמן וצ'רנוי ואמא שלו ואבא שלו, ואז בא להסביר שהבעיה היא שבישראל יש משטר אוליגרכי. כשהתבקש מקוראיו ליטול קורה מבין עיניו, קורה בעובי של הכרס של אבא שלו, אז החליט לתת הרצאה במדעי המדינה והפעם בשגיאות כתיב".





טל: "אז הוא כתב אתמול: 'אני רואה שיש הרבה אנשים בשמאל שהם לא משכילים כ"כ ולא מכירים היסטוריה. אז אני יסביר, (עם האותי י'), את הפוסט הקודם. בהיסטוריה מופיעים (הטעות במקור) מספר צורות שלטון. דמוקרטיה - שלטון העם. דוגמא טובה היא ארצות הברית. גם באתונה העתיקה הייתה (אם כי לא במובן שאנחנו מכירים היום). אותוקרטיה - שלטון יחיד. כמו לדוגמא שלטון של מלך שהיה נפוץ באירופה עד לפני מאה שנה, השלטון של הצארים ברוסיה, שלטון הקיסרות הרומית, שלטון נפולאון, השלטון היום בצפון קוראה וכו'. מפוזרות לאורך הטקסט כמובן הרבה שגיאות כתיב, הוא מחסיר י' באופן סדרתי. 'אוליגרכיה - שלטון האליטה. צורת השלטון שהייתה בספרטה העתיקה ורומא העתיקה בתקופת הרפובליקה (לפני הקיסרות). מדובר בצורת שלטון שהיא לא דמוקרטיה ולא שלטון יחיד. מדובר בשלטון של אליטה מצומצמת, ששולטת במשותף על המוני העם הפשוטים. מבחינתם העם הוא ברברי, אלים, נבער ולא מסוגל לנהל את עצמו, ואילו הם נאורים ומשכילים ולכן עליהם להציל את העם מעצמו, ומושלים בחסד באמצעות שיטת 'המלך הפילוסוף' (חפשו בגוגל). מאז תחילת שנות ה-90, ישראל הולכת ומדרדרת באיטיות, אך בעקביות, לעבר צורת שלטון זאת. שמחתי לעזור'. עכשיו, אבא שלך בשלטון".



אביעד: "אל תיתן לי הרצאות, עוד מעט אני אשמע את אמא שלך עושה הרצאות על פסיכולוגיית ילדים. תשתוק, קח את המאבטחים שלך ואת מועדוני החשפנות ולפחות תסתום את הפה. באמת שלא ייכנס לשם בשר ושיצאו משם כמה שפחות מילים. לפחות תשתוק".



טל: "מה הוא רוצה להגיד בזה. הרי אבא שלו בשלטון, נגד איזו צורת שלטון אוליגרכית הוא מתקומם. הוא בשלטון מ-2009, ברצף עוד מעט 10 שנים ועוד בשנות התשעים הייתה קדנציה נפלאה בפני עצמה. אז אמרו לו 'what the fuck' בתגובות, והוא הסביר 'השמאלנים כל כך טיפשים, שהם לא מבינים שאני מתכוון לאוליגרכיה המשפטית ששולטת בישראל מאז תחילת המהפכה החוקתית בתחילת שנות ה-90 של אהרון ברק".



אביעד: "נכון. כי זו הבעיה בשמאל. הטיפשות".



טל: "מה זה אומר על אבא שלך כראש ממשלה, שנמצא בשלטון כל כך הרבה זמן, ועדיין מי שמנהל את המדינה זו האוליגרכיה המשפטית. ואהרון ברק - אתה מעז לדבר על אהרון ברק?".



אביעד: "לפחות כשאבא שלו תוקף את בית המשפט אין לו שגיאות כתיב, והוא גם אמור להיחקר עוד שנייה. האם ראית שהצהירה אורנה פרץ שהיא תשוב ותצביע לנתניהו? האם אני יכול לבקש את הנחמה הקטנה, הזעירה, בתוך הסיטואציה הזאת ולהגיד - 'אמרתי לך'".



טל: "בהחלט, אני נותן לך את מלוא הקרדיט. אחרי שהיא מחתה על זה שאין בית חולים בקריית שמונה וענה לה ראש הממשלה 'את משעממת', היא פרסמה בחשבון הפייסבוק שלה הודעת תמיכה בנתניהו".




אביעד: "סוג המשטרים מהצבע הזה, שתואם את ההתנהגות של נתניהו, הוא מאוד פופולרי בעולם. אנשים לפעמים צריכים שיחשבו בשבילם. יש המון אנשים שמצביעים לנתניהו כי הם מסכימים את דרכו, אבל הוא בא ומשפיל אותה ברמות. היא גם טוענת נגדו טיעון ענייני וחשוב, וגם מקבלת בתמורה השפלה, וגם חוזרת ואומרת 'עכשיו אני אצביע לו'. זה מדהים - היה מפשיל אותה יותר - היא הייתה גם משכנעת חברים להצביע לו. זה עובד ככה, אלו יחסי הסאדו-מאזו ההזויים שמנהלת המדינה עם האיש הזה. והיא באמת משעממת, בזה הוא צדק, משעממת במובן זה שעדיף אנשים שיחשבו בשביל עצמם".



טל: "אני באמת לא מבין את זה. נגיד ברוסיה, פוטין רומס זכויות אדם, חירויות פרט ועדיין מקבל אחוזי הצבעה מופרעים, ואז נהוג לומר שזו ההתפכחות של הדמוקרטיה המערבית. פעם האמריקאים חשבו שבכל מקום שאליו הם יגיעו ויכפו דמוקרטיה, זה ישחרר את העם, והיום נהוג לחשוב שלא לכל תרבות מתאימה הדמוקרטיה, לא בכל תרבות אנשים רוצים להחליט החלטה מושכלת ולשים פתק בקלפי. יש תרבויות מסוימות שאולי ב-DNA שלהן מתאים להן יותר שליט יחיד וחזק, כי ככה הם מרגישים בטוחים. יכול להיות שאנחנו מפספסים את הדבר הזה. אנשים - שים להם את החזק הזה למעלה, שמשכנע אותם שהוא באמת חזק, הרי הוא לא באמת חזק, שאי אפשר כבר להפריד אותו, שהזהות שלו היא חלק מהזהות של המדינה".



אביעד: "הרי אין כוח אבסולוטי. זה לגמרי שכנוע, זה לגמרי טריקים. זה הרי לא באמת 'אבא שלכם', זה בן אדם עם אינטרס, בן אדם שמעוניין לשמור על כוחו ועל שלטונו והדרך שבה הוא עושה את זה היא על חשבונכם. וזה עובד".



טל: "מצד שני אני לא חושב שנתניהו תופס את עצמו על הרצף של פוטין וההוא מברזיל, ושל הנחמד מהפיליפינים, הוא לא רואה את עצמו ככזה. הוא חושב שהוא צ'רצ'יל כזה - מושיע האומה בתקופות קשות".



אביעד: "אם ככה זה עוד יותר מסוכן, עוד יותר גרנדיוזי, עוד יותר מגלומני".



טל: "כן, ולכן כל האמצעים כשרים, כמו הסרטונים המטורפים האלו, עם היד הקטועה, שהוא מעלה לפייסבוק. תלבש אפוד קרמי ותצפה בזה".