מערכת הבחירות של שנת 2019 הייתה סוערות ומלוכלכת במיוחד, אך לרבים במדינה כבר נמאס לשמוע את שמות המועמדים עשרות פעמים ביום ולראות פוסטים שמנסים לשכנע לכאן או לכאן ממלאים את הפיד בפייסבוק. ביום הבחירות לכנסת ה-21, החלטנו במדור התרבות של "מעריב אונליין" לערוך מערכת בחירות מיוחדת - בה אתם בוחרים את האנשים, התוכניות והתופעות שלכם בתרבות.



מנחה הריאליטי שלא תדיחו

השנים האחרונות היו עמוסות בתוכניות מציאות שונות ומשונות, מנעילת אנשים בבית מצולם, דרך מעקב אחרי שורדים על אי באוקיינוס ועד יצירת קבוצות כדורגל שמורכבות מסלבס. גיא זו-ארץ הפך בתקופה האחרונה למגיש הריאליטי המרכזי של "רשת 13" כשהוא ממשיך להנחות את "הישרדות" כבר למעלה מעשור והצטרף ללירון ויצמן בעונתה השנייה של "האח הגדול" אותה היא הצליחה להגיש בחן רב גם בחודש התשיעי להריונה.



בזכיינית המתחרה "קשת 12" אסי עזר ורותם סלע המשיכו להגיש את "הכוכב הבא" גם אחרי ששלחו נציגה ישראלית שניצחה באירוויזיון, והצליחו לעורר תגובות אוהדות כמו גם לעצבן לא מעט אנשים. ארז טל וקורין גדעון שהיו מזוהים עם "האח הגדול" במשך לא מעט עונות עברו להנחיית הרילאיטי "2025" והמשיכו עם הגישה הממלכתית-שובבה המזוהה עם הדואו.



 


ערוץ הטלוויזיה לצפות בו


שוק הטלוויזיה הישראלי עבר בשנתיים האחרונות תהפוכה שלא ידע כדוגמתה מאז תחילת שידור הטלוויזיה המסחרית לפני כמעט שלושה עשורים. תאגיד השידור הישראלי "כאן 11" קם על חורבותיה של "רשות השידור" והציג גישה צעירה ושובבה, ונוכחות מוגברת ברשת האינטרנט, יחד עם כמה מותגים מוצלחים כמו "בואו לאכול איתי", "סליחה על השאלה" ו"המרדף" יחד עם העבודה על תחרות האירוויזיון המתקרבת. 



הזכיינית "קשת 12" המשיכה להוביל ביד רמה על טבלאות הרייטינג עם תוכניות ריאליטי מצליחות כמו "חתונה ממבט ראשון" ו"הכוכב הבא לאירוויזיון" לצד קלף הסאטירה האהוב "ארץ נהדרת", אך ידעה גם "פלופ" מהדהד בדמות התוכנית "2025" שלמרות ההשקעה הגדולה בה לא הצליחה להתרומם.



הזכיינית "רשת 13" התאחדה השנה עם "ערוץ עשר" והציגה לוח שידורים חדש שמכיל תוכניות אהובות משני הערוצים, מותגי ריאליטי יקרים כמו "האח הגדול" ו"הישרדות" שהצליחו להביא לא פעם הובלה ברייטינג, לצד תוכניות דוקו מעולות כמו "אבודים" של צופית גרנט, אך גם היא ידעה כישלון מהדהד במיוחד עם הריאליטי "דה פור".



 


תוכנית האהבה האהובה


עם ישראל אוהב לאהוב, עוד יותר הוא אוהב לאהוב על המסך. החל מתוכנית השידוכים המיתולוגית "סטוץ" בהנחיית אקי אבני שעלתה בשנת 1993 ועד "חתונה ממבט ראשון" שכבשה את המסך והפכה לתוכנית הנצפית ביותר בטלוויזיה מאז פיצול ערוץ 2, הטלוויזיה הישראלית הציגה הרבה שידוכים מצורות שונות ומשונות.



"דייט ראשון" בהנחיית קורין גדעון קיבלה ביקורות קוטלות אך הצליחה להביא אל שולחן הדייטים כוכבות כמו נטלי דדון, אילו "דייט בחשיכה" עוררה עניין רב מהרגע הראשון ו"לאהוב את אנה" חשפה בפני עם ישראל את נפשה של אנה ארונוב. מהי תוכנית האהבה האהובה עליכם?



 


הדרמה שריגשה אתכם


בשנים האחרונות הטלוויזיה הישראלית הפכה למעצמה עולמית שמוכרת פורמטים לכל מדינות העולם ולספקיות תוכן בינלאומיות כמו "נטפליקס" וזוכה בפרסים בכל הטקסים החשובים בתחום. "בשבילה גיבורים עפים" המבוססת על ספרו של אמיר גוטפרוינד שנושא את אותו השם, זכתה בפרס "הסדרה הטובה ביותר" בפסטיבל Canneseries הראשון בקאן והפכה לתוכנית הדרמה הנצפית ביותר מאז פיצול ערוץ 2.



הסדרה "הרמון" לקחה את אחד הסיפורים הזכורים ביותר בתרבות הישראלית, הכת אותה הקים גואל רצון, ויצרה בהשראתה יצירה טלוויזיונית משובחת. "פאודה" המשיכה לתת באקשן אך גם בדרמה ונמכרה לענקית התוכנית "נטפליקס". יהודה לוי חזר למסך בסדרה שמבלבלת בין המציאות לדמיון בעונה שנייה לסדרת המופת "איש חשוב מאוד" ואסי עזר המשיך את הרומן שהלהיב כל כך הרבה ישראלים ב"להיות איתה".



 


המוזיקאים שלא תפסיקו לשמוע


המוזיקה הישראלית ידעה גם היא תקופה פורייה ומוצלחת במיוחד, כשהאירוע הגדול ביותר בתחום הוא ללא ספק הניצחון של נטע ברזילי באירוויזיון, והכיבוש הגדול שלה את מצעדי הפזמונים בכל העולם. סטטיק ובן אל המשיכו לייצר להיטים בקצב מסחרר וחתמו על החוזה הבינלאומי היקר ביותר שהיה אי פעם לאמן ישראלי, ולמרות שהקריירה הבינלאומית שלהם עוד לא המריאה אנחנו עוד מצפים מהם לגדולות.



המוזיקה הים תיכונית פרצה בשנים האחרונות את כל גדרות הגטו התרבותי והפכה ל"מוזיקה ישראלית" לכל דבר. עומר אדם כבש את אצטדיון "סמי עופר" בחיפה והפיל לא פעם את מערכת מכירת הכרטיסים להופעותיו. אייל גולן קיבע את מעמדו עם התפקיד בריאליטי "אביב או אייל" והמחזמר "זה אני" המבוסס על שיריו. עדן בן זקן, שהחלה את דרכה בריאליטי "אקס פקטור" עם האוברול המנומר והבלתי נשכח המשיכה לייצר להיטים בקצב והוכיחה שהיא ממש לא רק מלכת השושנים.