שובר שתיקה: כשבוע לאחר שהגיב בפעם הראשונה על השמועות שהתפשטו ברשתות החברתיות על מותה של אישתו, יונה אליאן, ששי קשת התראיין לחדשות ערוץ 12, וסיפר על התקופה הקשה שעבר עם משפחתו לאור הידיעות המזויפות: "לא סיפרתי למשפחתה של יונה ברגע שנודע לי, כי לא רציתי להפחיד אותם, זו הייתה הרגשה איומה ונוראה".

קשת סיפר בראיון כי בעת צילומים לראיון חדש על חייה, יונה חשה ברע בשל מחלה כרונית ממנה היא סובלת (מחלת הנשיקה): "צילמו אותה על רקע הבית החדש שלנו ביפו, על ההצגה החדשה שהעלינו, וכשהחלה המאפרת לאפר אותה - היא חשה ברע והקיאה, משם מצבה הדרדר והוסיפה להרגיש לא טוב", סיפר בעלה.



 
"היא הגיע לבית החולים במצב של תשישות וחום, ושם כבר החליטו לאשפז אותה על מנת להעניק לה טיפול נכון", הוסיף השחקן. "קיבלנו את מה שאמרו ואשפזנו אותה. אנחנו האמנים לוקחים את החיים באקסטרים, במיוחד כשאשתך שוכבת חסרת אונים. זה מכניס לחרדה, מצאתי את עצמי חרד", סיפר קשת על ההחלטה לאשפז את אליאן.

כאמור, שחקנית העבר נדבקה בנגיף ויראלי ועמיד, שמזוהה בציבור כמחלת הנשיקה: "המחלה של יונה קרובה מאוד למחלת הנשיקה. זה שם רומנטי מאוד למחלה ממש לא קלה", סיפר קשת. 

"הדבר הכי גרוע וקשה היה היום שבו פתאום הכריזו על מותה. אני לא ידעתי על זה מיד. חברים טובים שמעו את השמועה, ופרצו בבכי. מרגע שנודע לי, לא אמרתי כלום למשפחתה של יונה, כי לא רציתי להפחיד אותם", סיפר עוד על הרגע הקשה. "זו הייתה הרגשה איומה ונוראה".


קשת חיבר את דבריו להלך הרוח שלדעתו רווח ברשתות החברתיות ובשיח הציבורי בימינו: "אנחנו חיים בחברה מאוד אלימה", אמר, "אם בארזים נפלה שלהבת, מה יגידו אזובי הקיר. האלימות הזו שאנחנו שומעים עליה בטלויזיה וקוראים עליה בעיתונים - אין לנו דוגמה ראויה יותר, אין מודל לחיקוי. בתקופתי אני בטוח שגם היו חולאים כאלו, פשוט אותם אנשים התביישו במעשיהם ולא יצאו אל האור". 

"יכול להיות שזה הוקצן", הוסיף השחקן, "אני מדבר מתוך תגובה נפשית רגשית כואבת". "מצד אחד, קיבלנו כמויות גדולות של אהבה שחיממו את ליבנו, מצד שני ישנם עדיין את אותם אנשים שמתפרעים ברשתות החבריות וכותבים מה שעולה על דעתם בבוטות איומה. אנחנו למדנו לקחת הכול בפרופורציות".

בנם של אליאן וקשת, אריאל, פרסם פוסט בפייסבוק שהפריך את גל השמועות הזדוניות: "לאמא יש מחלה בשם מחלת הנשיקה", כתב בפוסט, "ויחסית לגילה - היא מתפקדת איתה נהדר", הוסיף. "זה כלי הנשק שלנו, של המשפחה", אמר אביו, ששי, "ברגעים הכי לא פשוטים אנחנו משתמשים בהומור כדי להתמודד עם מצבים קשים בחיים".

"לצערי הרב, השמועות הרעות האלו הגיעו לאוזניה של יונה", סיכם קשת.