לעצרת המרכזית לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין ז”ל, לציון 24 שנים להירצחו, שתתקיים ב־2 בנובמבר בכיכר הקרויה על שמו, לא הוזמנו השנה אנשי ימין. בעצרת אשתקד בכיכר נאם השר צחי הנגבי (הליכוד). השנה החליטו המארגנים כי הנואם המרכזי יהיה יו”ר כחול לבן ומועמדה לראשות הממשלה בני גנץ. שדרן 103FM דידי הררי נחרד לגלות היום (שלישי) שאנשי ימין לא הוזמנו לקחת חלק באירוע הזיכרון לראש הממשלה המנוח והביע את דעתו בתוכניתו על חברי הכנסת מהמחנה הדמוקרטי, שהחליטו להחרים את האזכרה השנתית לזכרו של רחבעם (גנדי) זאבי, שר התיירות לשעבר שנרצח בידי מחבל.



 


"אחרי דפדוף בעיתוני הבוקר נתקלתי בשתי ידיעות שגרמו לי להרגיש קצת לא בנוח. העצרת השנתית לזכרו של יצחק רבין תיערך ב-2 בנובמבר ולא הוזמנו אליה אף נואמים מהימין בעוד יוד" כחול לבן בני גנץ ובמאי הסרט 'ימים נוראים' יגיעו לנאום. אני מניח שמארגני הטקס חשבו שכל הימין, על כל שלוחותיו, הם האשמים ברצח המתועב של רבין. עובדה שבכל הימין לא מצאו אחד שבאמת מגנה את הרצח ויוכל לעלות על הבמה ולדבר על אחדות ופיוס העם".

הררי המשיך: "ידיעה נוספת שראיתי היא שהכנסת תערוך טקס במלאת 18 שנים לרצח שר התיירות רחבעם (גנדי) זאבי בידי מחבל, אך יש כאלה שמחרימים אותו, ביניהם המפלגות הערביות, חה"כ ניצן הורוביץ, חה"כ תמר זנדברג וחה"כ סתיו שפיר. הטענה של מחרימי הטקס היא שנחשפו עדויות קשות מאוד על מוסר הלחימה של גנדי יחד עם אלימות מינית. כמובן שכל הטענות היו במעמד צד אחד בלבד, כי אי אפשר היה לקבל את תגובתו של גנדי, שכאמור, נרצח על ידי מחבל".

"מדובר בשר ישראלי שהיה בכנסת ונרצח על ידי מחבל", אמר הררי והוסיף: "ואני חשבתי שהימין הוא זה שמפלג, משסע ויוצר קרעים בעם. אציין שחה"כ יאיר גולן מהמחנה הדמוקרטי החליט שהוא דווקא כן מגיע לאזכרה וסיפר כי הוא נכנס לפוליטיקה כדי לשלול חרמות ולקדם פוליטיקה אחרת".