"אני עושה כל כך הרבה דברים בהרבה תחומים, אך מעדיפה כרגע לגדל את הרעב ליצירה חדשה, ורוצה שכשזה יחזור - זה יחזור בגדול. אני מופיעה כל הזמן ובעצם חיה מהמוזיקה, אבל כרגע יש דבר עיקרי שתופס את הטוטאליות שבי", אומרת עלמה זהר, ומתייחסת ל"שקרים וסודות": סדנת כתיבה תרפויטית שהפכה למוקד עיסוקה בשנתיים האחרונות.

"אני לא בדיוק תרפיסטית בהכשרה שלי", מסתייגת זהר, "אבל אני מעבירה תהליכים של עבודה פנימית, דרך כתיבה ומילים. אני מטפלת באמצעות הכלי הזה שנקרא כתיבה. זה סוג של המשך ישיר של עשייתי המוזיקלית. אני מנסה לגעת בנפש של הבן אדם דרך הכתיבה, והמפגש איתו היא כמו שאני נוגעת בו דרך השירים".

למה בחרת בשם "שקרים וסודות"?

"בחרתי לקרוא לזה 'שקרים וסודות' כי לא רציתי משהו רוחניקי. לא רציתי שזו תהיה סדנה של 'כולם אוהבים את כולם'. אני לא כזאת. יש לי רצון לגעת באמת. אני עובדת בקליניקה שלי בבית ינאי כבר שנתיים, ויש מטופלים שבאים אליי קבוע".

המעבר לקליניקה החל בזכות הוואטסאפ. "פתחתי קבוצות וואטסאפ שבהן נתתי תרגילים", היא מספרת. "בכל קבוצה היו כ־200 איש מכל העולם, ודרך הקבוצה הם היו משתפים את התרגיל שהם עשו".

עכשיו החליטה זהר לקחת את הטיפול בכתיבה צעד אחד קדימה ולקיים לראשונה סדנת טיפול בכתיבה ב"אשרם במדבר", ביישוב שיטים בערבה (4־2 בינואר).

"הפופולריות שקבוצת הוואטסאפ יצרה נתנה לי אומץ לצאת להרפתקה במדבר", מסבירה זהר. "במדבר אתה יכול להתנתק ולהתרחק מהכל. יש הבדל בין לבוא לסדנה פעם בשבוע בקליניקה, כשאתה עייף ונאלץ לחפש בייביסיטר לילדים; לבין להחליט להתמסר לסדנה ולרדת למדבר, בשביל לעבור יחד איתי חוויה מעצימה של שלושה ימים. כותבים, בוכים, צוחקים ומדברים".

תשירי שם גם?

"לא. אולי ברמת הקומזיץ סביב המדורה. אבל עקרונית אני שומרת על סוג של הפרדה בין המטפלת שבי למוזיקאית שבי. אני מביאה את עצמי למדבר בצורה טוטאלית. זה גם יותר מפתיע. תאר לך שאתה הולך לטיפול, ופתאום יושב מולך אמן כמוני, או כמו אברהם טל?".

מה האג'נדה שלך כמטפלת?

"אני רוצה לחשוב שאני מסוג האמנים האלה שבסופו של דבר אתה מרגיש שאתה יושב איתם לשיחת נפש. זה חלק ממי שאני. זה כמו שאני מרגישה עם אהוד בנאי. כשפגשתי אותו בפעם הראשונה אמרתי לו: 'אתה יודע איזה דברים אני והשירים שלך עברנו ביחד?'. אני רוצה ליצור אינטימיות עם האנשים שבאים לסדנה. אני רוצה שהם ירגישו שהם כבר מכירים אותי דרך השירים והעשייה שלי. אני לא יוצרת מוזיקת פופ שמחה לחתונות. אני רוצה לגעת באנשים, ואני חושבת שזה תמיד מתחיל שם. לא הגיע אליי לסדנה בן אדם שלא שמע בחיים שיר שלי".

כשאת מסתכלת על עלמה של היום מול עלמה של תחילת הדרך, את שלמה עם מי שהיית?

"אני שלמה עם העלמה הזו, כי היא עשתה כל מה שבראש שלה. כולל הטעויות. תמיד עפתי על החלומות שלי. גם אם התרסקתי בסוף, וגם אם לא. אין לי חלומות במגירה".