פסטיבל עכו לתיאטרון אחר ה-41, אירוע הדגל של העיר עכו, נפתח בתחילת השבוע והסתיים אתמול (שלישי) בטקס חגיגי ובו ההכרזה על ההצגה הזוכה בתחרות המסורתית של הפסטיבל, ההצגה "על אדמה מוזרת", לאחר שהוחלט לקיימו אונליין אחרי מספר חודשים בהן לא היה ברור מה יעלה בגורלו ונדחה מספר רב של פעמים. 

הפרס הוענק להצגה בשל אקט מרענן של מדע-לא-בדיוני מקומי, "היוצרת סיון שלצר, נוגעת בהומור ובעדינות בתרבות ההנצחה והמורשת שבלב הזהות הישראלית. העבודה מפגינה איכות גימור גבוהה ומוקפדת, ושימוש ראוי לציון בכל מרכיבי המדיום - מוזיקה וסאונד, פרפורמנס, עיצוב, צילום, עריכה וטקסט", נמסר על ידי השופטים.

פרס עיצוב התאורה הוענק ליאיר סגל, בהצגה "פינטה", בבימוי רוני טוביאס גדעון.

פרס השחקן הוענק לאילן זכרוב, "הג'וינט הישראלי", מאת ובבימוי ערן טובול.

פרס השחקנית הוענק לעירית בנדק, "הקהל מתבקש לעמוד", מאת עדינה חיימיס בשיתוף עידו קולטון.

פרס המחזה הוענק לעדינה חיימיס בשיתוף עידו קולטון, "הקהל מתבקש לעמוד".

פרס התאמה למסך הוענק ל"1948", בבימוי אפרת שטינלאוף.

פרס היוצר הוענק לאלעד משה, "אלאי-ם".

בוועדת השיפוט לקחו חלק יו"ר ועדת השופטים דר' דורית ירושלמי, דר' משה פרלשטיין, הבימאית טל ברנר, השחקנית מיכל ויינברג והיוצר ארי טפרברג.

שמעון לנקרי, ראש עיריית עכו: "העיר עכו היא עיר של תרבות ומעבר לכך, פסיפס עשיר של תרבויות. בכל שנה אנו מקיימים את פסטיבל עכו לתיאטרון אחר ובחלק מהשנים ידע הפסטיבל משברים שונים שלמרות שקרו – הפסטיבל התרחש ותמיד נתן במה ליצירה חדשה, מקורית ובועטת. למרות שנגיף הקורונה טרף את הקלפים ואילץ אותנו לא לקיים את הפסטיבל במתכונת התו הסגול באופן פיזי, קידמנו במרץ את קיומו ב-ON-LINE". 

פסטיבל עכו  (צילום: יוסי צבקר)
פסטיבל עכו (צילום: יוסי צבקר)

"הג'וינט הישראלי" - מאת ערן טובול, מציג את גדולי המנהיגים של מדינת ישראל כאילו היו צעירים בתקופתנו, שלא יכולים לקנות דירה וחוברים כדי לבנות מודל כלכלי קיבוצי. כשהקופה המשותפת שלהם נגנבת, הם מתפתים לעסקה מפוקפקת עם יאסי, סוחר הסמים. העסקה מסתבכת וכעת חייהם בסכנה. הם פותחים במלחמת הישרדות ומגלים שלניצחון יש טעם של הפסד ובכל רגע הקומדיה יכולה להפוך לאסון.

"פינטה" - יוצרת ובמאית: רוני טוביאס גדעון - היצירה "פינטה" נעה בין טקסט, תנועה, דימוי ואור, ושואבת השראה מיומניו של קולומבוס, מראיונות עם אילון מאסק, משידורי ספייסאקס, משידורי נאס"א ועוד, על מנת לבחון את אותם אנשים שיוצאים למסע, המניעים שלהם והמחיר שהמסע שלהם גובה. 

"1948"- יצירה ובימוי: אפרת שטינלאוף מורי היסטוריה יקרים/ות! אתם כמעצבי הזהות העכשווית בראי העבר, מוזמנים/ות להשתלמות מקוונת בנושא: "1948- איך ללמד מאורע". ביחד נתבונן על העבר ונשאל שאלות על אמת היסטורית, על זיכרון קולקטיבי ועל נרטיבים. נלמד מתודות מגוונות כיצד ללמד את הנושא מרחוק בשעת חירום ומקרוב לכשנחזור לכיתות, ואולי נגלה דבר מה חדש על קורבנות ומנצחים.  

"אלאים الأيام  "Alayam  - כתיבה ובימוי של  אלעד משה, אירוע דיגיטלי העוסק בנזילותה של הזהות בחברה רב תרבותית. שברי וידאו טקסט וצליל על רקע עיר עשירה בזהויות ישמשו מגרש משחקים עבור להקת גברים אקראית בעולם של אחר מול אני, גבוה מול נמוך, אמת אבסולוטית מול סמנטיקה ומניפולציה. 

"על אדמה מוזרת" - במאית ויוצרת סיון שלצר. הקהל נכנס לחלל מוזיאלי בו מוצגת תערוכה היסטורית שמתעדת את מבצע ״מן השורש״ שהתרחש בשנת 2042. זהו מבצע עקירות מאסיבי של כל העצים הלא מקומיים שנטעו בארץ בעקבות רעיון ״הפרחת השממה״. הקהל מסתובב בין המוצגים והפרפורמריות, בסיור בין שבילי כאוס הנרטיבים שבו אנו חיים. 

"הקהל מתבקש לעמוד" - סאטירה מאת עדינה חיימיס ועידו קולטון ובבימויו - החזרה הגנרלית לטקס יום הזיכרון המרכזי של תיכון 'עלומים' בעכו, פתוחה השנה לקהל. את הטקס מביים אריק יעקובסון, במאי שחולם לביים את "תיבת נוח" ועקדת יצחק בברודווי, אך נאלץ להסתפק בתלמידי שכבת י״ב בעכו. על אף המכשולים, נרקמות תובנות משמעותיות על היום המיוחד, הטקס ועל החיים במדינה ששוכחת לקדש את החיים כפי שהיא מקדשת את המתים. בהצגה משחקת השחקנית אסתי זקהיים.